Pagina 258 van 669

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 09:46
door JPAR
daniel1975 schreef:Zal ik hem inkoppen.....? ;)

Ik zou zeggen: Kop hem er maar in! :P

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 09:47
door At1
Het is tenslotte zaterdag....

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 09:48
door nijkie
Uiterlijk kunnen ze een kopie maken,maar kwa materiaal opbouw etc etc komt er meer bij kijken.
Vergelijk het maar als je een deur van een Duitse auto dicht doet of van een Koreaan...

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 10:08
door daniel1975
Oei....gevaarlijke uitspraak. Die deur klopt wel, maar mijn BMW heeft kwaaltjes die ik nog nooit eerder heb gehad en de eerste Opel die mijn ouders nu hebben na 20jr Renault heeft last van roest na 3 jr. Om over de pechstatistieken van sommige generaties Golf (dacht 4&5) maar niet te spreken.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 11:39
door materialist
Carbonframes is een mature buisiness. Er honderden Chinezen en Taiwanezen die weten hoe productielijn van carbon opgezet moet worden van kwaliteits-ongelukjes is geen sprake meer. Misschien in de aanloop fase 10 jaar geleden maar nu niet mneer
Vreemd, meestal is het advies te kopen wat je mooi vind en nu gaat het ineens over kwaliteit
Er is sprake van een branded generics markt. De chinezen produceren grote aantallen voor merken en op de zijlijn hun eigen merkloze frames en ze hebben ook al ontdekt dat een eigen merk en hogere prijs afdwingt.
Ik denk dat het niet eens meer loont een frame van mindere kwaliteit te maken. Het lijkt mij goedkoper om steeds hetzelfde frame te maken.
De branded generics moeten het hebben van mond op mond reclame. Giant lost een doorgezakt frame op in het dealer net werk of helemaal niet.
Een doorgezakt frame van farsport op weightweenis kan het einde van farsport betekenen. De dwang om kwaliteit te leveren is groter.
Als er al sprake is van research dan is het om het merk frame goedkoper te produceren en het merk frame met nog goekopere rommel onderdelen af te bouwen
Ik denk dus dat er niet zoveel tegen een chinees frame met een eigen merk is te zeggen

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 12:07
door hendrikjan
paar linkjes die in het licht van de nu ontstane discussie wel leuk zijn

http://inrng.com/2012/02/who-made-your-bike/

http://cyclingiq.com/vertical-limit/
Many companies still make their own frames but the majority of 2012 Pro Tour team bikes are made by OEMs. Make no mistake, the frames used for the 2008 Tour de France were premium products requiring sophisticated design, but still they were all made under the same roof by a company you probably hadn’t heard of.
Volgens mij is het wel een appart topic waard.. de fiets industrie, dat wat de merken je niet vertellen :)

p.s. bianchi is tegenwoordig zweeds :mrgreen:

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 14:17
door At1
Dat iets uit dezelfde fabriek komt zegt natuurlijk niks.

Ik kom voor mijn werk vaak in fabrieken.
Zo wordt de Panda pindakaas van de Aldi bij Calve gemaakt.
Het komt uit dezelfde fabriek en is allebei pindakaas, toch is die van Calve lekkerder.
Het maakt natuurlijk nogal uit wat het recept/ de ingrediënten zijn...

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 14:46
door dickygiovanni
Tuurlijk. Maar het werkt vaak evengoed andersom. Zo wordt de Aldi ontbijtkoek bij Bolletje gemaakt. Sterker, het is exact dezelfde koek als Bolletje of AH. Alleen zijn de laatste 2 fors duurder..

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 16:17
door RacingRalph
Het product is gewoon onderhavig aan die kritische mening van ons allen. Gaandeweg zullen de mensen uit het oosten ook hun producten verbeteren en de westerlingen steken veel geld in research en development wat wordt gecalculeerd in de eindprijs.

Wat ik nou echt eens tof zou vinden is dat wij westerlingen zelf carbon gaan produceren no matter what. Dat zal een investering zijn maar op de lange duur een hele interessante....

Nu is het slechts op kosten een keus die gemaakt wordt alwaar men hun product laat maken. Heeft lynskey in USA ook niet zelf een opzet gemaakt in carbon ontwikkeling?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 17:06
door kenben
@racingralph Er zijn nog genoeg merken die zelf hun carbon frames in europa maken.. zolang het uurloon in het oosten een stuk lager is dan zullen de frames daar wel goedkoper blijven. Bekende merken zijn niet 'zo maar' bekend geworden.. Marketing kost nog steeds (heel veel) geld..

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 17:12
door buddo
zlyrinx schreef: Waar kan ik die alu carbon clinchers van 550 dan vinden hier in NL..?
Ik krijg het idee dat het setje van Farsport behoorlijk hoogwaardig is, dus kwalitatief een stuk beter is dan een setje wat hier voor hetzelfde geld te krijgen zou zijn. Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe bijv. een setje alu carbon clinchers van Farsports zich verhoudt tot Campagnolo Bullets 50? Prijstechnisch relatief vergelijkbaar, maar de Farsports zijn lichter, meer 'aero' velg, met de bewezen kwaliteit van cx-ray spaken en novatec sl naven... Maar ik hoor graag hoe jij dat ziet.
Check Vos met een setje Shimano wielen voor 550 euro. Of anders Supra bijvoorbeeld. Of Kuiper wielen. En een setje Cosmic kost rond de 700, wel iets meer inderdaad. Allemaal bewezen producten, daarvoor zou ik het risico niet gaan lopen en iets uit China gaan halen.
Je schrijft dat een setje alu carbon clinchers van Farsports prijstechnisch vergelijkbaar is met Campa Bullets. Als dat inderdaad het geval is zou de keuze helemaal gemaakt zijn... Campa is toch echt wel een top wielenbouwer en dan zou ik de onbekende Farsports niet gaan proberen, maar dat is wellicht puur omdat ik Campa ken en die andere niet. Wat de boer niet kent... ;) gaat voor mij dan wellicht wel op.
daniel1975 schreef:Om over de pechstatistieken van sommige generaties Golf (dacht 4&5) maar niet te spreken.
Even off topic... ik denk Golf 3 of 5, maar volgens mij staat 4 juist bekend als de degelijkste serie. Hier weinig problemen mee, in ieder geval niet meer klachten dan de 3-serie die we ook hadden (tot die total loss ging) en nu de V70.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 31 aug 2013 17:42
door RacingRalph
kenben schreef:@racingralph Er zijn nog genoeg merken die zelf hun carbon frames in europa maken.. zolang het uurloon in het oosten een stuk lager is dan zullen de frames daar wel goedkoper blijven. Bekende merken zijn niet 'zo maar' bekend geworden.. Marketing kost nog steeds (heel veel) geld..
Klopt, dat kostenaspect benoemde ik ook zojuist. Lijkt bijna wel of een statistiek met de hoeveelheid fouten voor een bepaald product ons meer interesseert dan alleen marketing. Je kunt zeggen dat de beste marketing dus is om te zorgen dat je foutmarge zo minimaal mogelijk is. Daarbij zul je met een smakelijk mooi product moeten komen wat ook nog wat bezieling heeft, en juist daar begint men steeds minder om te geven zo lijkt het.