Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
All seasons hebben gewoon een vlokje, dus tellen gewoon als WB.
Zojuist deze aangeschaft i.v.m. skivakantie per vliegtuig. Wil 2 sets schoenen meenemen (ski+telemark), eens kijken of dat wil...
https://www.ekosport.nl/swix-sac-tri-pa ... 64875.html
Zojuist deze aangeschaft i.v.m. skivakantie per vliegtuig. Wil 2 sets schoenen meenemen (ski+telemark), eens kijken of dat wil...
https://www.ekosport.nl/swix-sac-tri-pa ... 64875.html
Misschien heb je hier iets aan https://www.securite-routiere.gouv.fr/c ... C%20massifbigfloor schreef: ↑21 dec 2022 10:08 Mee eens, rijd met dezelfde wagen al 2 winters zonder winterbanden, gewoon niet gereden op dagen met sneeuw op de weg. Maar ga eind vd week naar Zuid Frankrijk (bij Carcassonne in de buurt) en in Frankrijk is het nu ook verplicht in bepaalde regio's om met winterbanden te rijden, en onderweg door Duitsland ook ('banden aangepast aan de omstandigheden'). Ben daar 2 weken, en je weet nooit wat voor weer je op de terugweg hebt, kan zomaar koud/glad zijn.
PS: Bij Carcassonne is het nu rond de 17 graden, dus baal nu al van de dweilende winterbanden, maar ja, is niet anders. Maar wel kans om in de KORTE BROEK te fietsen daardoor ! (net als vorig jaar, kon 1 dag met 19 graden in KORT/KORT fietsen !!!)
Vorige week zowel met winterbanden als met 4seizoensbandne op weg geweest. Je merkt echt wel het verschil.
Maar idd 4 seizoensbanden zijn in Vlaanderen/Nederland echt voldoende.
Eigenlijk bizar dat je bij bestellen van een nieuwe auto niet kan aangeven welke banden je wil.
Mijn auto is in de tweede helft van oktober geleverd met zomerbanden. Indien mogelijk had ik all seasons gekozen. Maar heb nu een quasi nieuw tweedehands setje met winterbanden op de kop kunnen tikken.
Maar idd 4 seizoensbanden zijn in Vlaanderen/Nederland echt voldoende.
Eigenlijk bizar dat je bij bestellen van een nieuwe auto niet kan aangeven welke banden je wil.
Mijn auto is in de tweede helft van oktober geleverd met zomerbanden. Indien mogelijk had ik all seasons gekozen. Maar heb nu een quasi nieuw tweedehands setje met winterbanden op de kop kunnen tikken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik snap een aantal van bovenstaande posts niet goed;
- welke banden er onder de auto liggen gewoon afstemmen met de dealer. Is mij altijd nog gelukt als ik iets anders wilde (zowel bij BMW andere zomerbanden, Audi afgeleverd op winterbanden en huidige Volvo op winterbanden), moest hooguit het verschil in verkoopprijs compenseren.
- goede winterbanden zijn echt totaal geen dweilbanden meer. Zowel met de Conti Wintercontact als de Michelin Alpin6 zeer content. Ik moet ze er onder leggen van de leasemaatschappij, maar is zeker geen straf. Ik vind eerder dat de zomerbanden steeds meer concessies gaan doen aan comfort en stuurgedrag omdat het allemaal groener (lees hardere compount) moet worden.
- welke banden er onder de auto liggen gewoon afstemmen met de dealer. Is mij altijd nog gelukt als ik iets anders wilde (zowel bij BMW andere zomerbanden, Audi afgeleverd op winterbanden en huidige Volvo op winterbanden), moest hooguit het verschil in verkoopprijs compenseren.
- goede winterbanden zijn echt totaal geen dweilbanden meer. Zowel met de Conti Wintercontact als de Michelin Alpin6 zeer content. Ik moet ze er onder leggen van de leasemaatschappij, maar is zeker geen straf. Ik vind eerder dat de zomerbanden steeds meer concessies gaan doen aan comfort en stuurgedrag omdat het allemaal groener (lees hardere compount) moet worden.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Eens. Ik heb ook geen keuze, maar wel de mogelijkheid om een merk en type te kiezen. Ik rij nu met de Michelin Alpin6 en die zijn verbazingwekkend goed. De Conti SportContacts voor de zomer zijn wel hard en stug ja. Helpt natuurlijk niet dat het laagprofielbanden zijn.... Op onze andere auto ga ik in januari all-seasons laten monteren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Grappig, rijd al 11 jaar op 17"
(lees: 18" is vaak een te dure optie bij de lease)
(lees: 18" is vaak een te dure optie bij de lease)
Less is bore
Ach bij racefiets is de trend steeds hogere velgen... alles voor de looks... idem met maatje grotere velgen op de auto.
En grotere velg (op auto) betekent doorgaans toch ook wel breder rubber.
Dus misschien is de ontwikkeling niet eens zo heel verschillend