De grote wielren quiz!
- timofietst
- Forum-lid
Pff, ik Google me suf...
- timofietst
- Forum-lid
Er werd in 1912 een individuele tijdrit van 320 km gereden, zowel in een individuele competitie als een competitie van landenteams (de vier snelste tijden werden opgeteld). Bohemen, Noorwegen en Rusland zijn gestart voor de landencompetitie maar kwamen niet met voldoende rijders over de streep. België, Canada en Zuid Afrika konden niet meedoen aan de landencompetitie omdat ze niet met minimaal vier rijders aan de start konden komen. (Bron: The Official Report of the Olympic Games of Stockholm 1912 http://www.la84foundation.org/6oic/Offi ... 2/1912.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;)
- timofietst
- Forum-lid
Mooie sprint, finishfoto...wie wint het goud??
Montreal, 1974? Merckx wint voor Poulidor en Martinez.
Freddy Maertens
Merckx was in Montreal alleen vooruit Dit is in 1976. Freddy wint in Ostuni-Italie voor twee Italianen: Moser en Conti en laat een zwaar ontgoochelde tifosi achter. In de achterhoede vechten Merckx en Hinault om het inwisselen van wie de echte leider van het peleton is.
Merckx sprint alsof het om de wereldtitel gaat en weet Hinault maar net van zich af te houden. Een zeer bijzondere foto met heel veel symboliek.
Merckx sprint alsof het om de wereldtitel gaat en weet Hinault maar net van zich af te houden. Een zeer bijzondere foto met heel veel symboliek.
- timofietst
- Forum-lid
Gastheerg heeft het juiste antwoord!! Inderdaad een bijzondere sprint die de verhoudingen van die tijd mooi liet zien. Gastheerg, de beurt is aan jou!
Ik dacht nog, dat lijkt Hinault wel....Gastheerg schreef:Merckx was in Montreal alleen vooruit Dit is in 1976. Freddy wint in Ostuni-Italie voor twee Italianen: Moser en Conti en laat een zwaar ontgoochelde tifosi achter. In de achterhoede vechten Merckx en Hinault om het inwisselen van wie de echte leider van het peleton is.