Pagina 259 van 540
Geplaatst: 13 sep 2010 19:07
door amclassic-fan
Deze beide klemmen hebben geen set-back en de meeste personen hebben dat toch echt wel nodig op een wegfiets. De Ritchey klem kan nog wel een stukkie afvallen door bijv een titanium bout erin te steken.
Geplaatst: 13 sep 2010 22:56
door dj
Nog even terugkomend op de opmerkingen dat de oude CR1 een fijn fietsje is en eerdere commentaren op mijn grote zadeltasje...hier is mijn fiets in de Ardennen - met deze achterspoiler (dansen op de pedalen is met dit gewicht géén goed idee) zijn Scotty en ik van Lissabon naar Nederland gefietst - een heel fijn fietsje dus!!
[img=
http://img829.imageshack.us/img829/5916 ... dennen.jpg]
Geplaatst: 13 sep 2010 23:45
door derosa
Amclassic-fan schreef:Je kan het ook zo oplossen als DeRosa hier op 't forum, gewoon een vijl in de achtervork zetten... (Raad ik overigens wel af
)
Ik ook, als je niet weet wat je doet!
Geplaatst: 19 sep 2010 00:36
door wezep
Iemand op dit forum ook in het bezit van een Scott Plasma 2?
Ben benieuwd hoeveel ruimte de achtervork heeft voor een Hed Jet Disc wiel, aangezien deze vrij dik is.
Geplaatst: 19 sep 2010 09:30
door jappiex
@DJ haal aub even de zadeltas van de fiets als je hem op de foto zet. En die spacer moet er ook tussenuit...
Verder wel een aardig plaatje.
Geplaatst: 22 sep 2010 19:30
door feysie
Ik overweeg de aankoop van een CR1. 't Wordt CR1 of een Cannondale Supersix (geen hi mod).
Het extra comfort van de CR 1 spreekt me wel aan want de Vlaamse wegen zijn verre van goed en ik maak ook +200 km tochten. Maar af en toe rij ik ook wel een wielertoeristenkoers.
Ik vraag me wel af of zo'n CR1 dan niet te slap aanvoelt en teveel gaat doorbuigen onder mijn gewicht. Ik weeg 85 à 90 kg. Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe (vanaf 2010) CR1?
Geplaatst: 22 sep 2010 20:11
door maurice
perrush schreef:Kreeg ik net een vriendelijk meneer aan de deur met de mededeling :
"euh, meneer ... ik heb een doos voor U bij. Maar als hier een fiets moet inzitten zou ik hem eerst ff openmaken want volgens mij is die leeg" ... ...
dan toch maar ff opengemaakt en kijk ... sinterklaas is 3 maanden te vroeg
(ff voor de goede orde ... die grijze haarbal zat dus NIET bij in de doos ... ...)
En nu heb ik alle tijd om de afmontage te kiezen
) . Fietsje zal pas in maart de weg zien vrees ik.
Geef mij die grijze haarbal maar...
:D:D
Geplaatst: 22 sep 2010 20:22
door daniel1975
Durf je daar wel mee in de Arena dan?
Geplaatst: 22 sep 2010 23:16
door gt10
Feysie schreef:Ik overweeg de aankoop van een CR1. 't Wordt CR1 of een Cannondale Supersix (geen hi mod).
Het extra comfort van de CR 1 spreekt me wel aan want de Vlaamse wegen zijn verre van goed en ik maak ook +200 km tochten. Maar af en toe rij ik ook wel een wielertoeristenkoers.
Ik vraag me wel af of zo'n CR1 dan niet te slap aanvoelt en teveel gaat doorbuigen onder mijn gewicht. Ik weeg 85 à 90 kg. Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe (vanaf 2010) CR1?
Hey Feysie,
Ik heb sinds dit voorjaar een CR1 Pro frame gekocht en er zelf enkele onderdelen opgezet. Het eerste wat me opviel was dat dit frame zeer licht aanvoelt. Maat L weegt bij mij 1110 gram, inclusief vijsjes drinkbushouder, zadelpenklem en balhoofd geïntegreerd. Ik weet niet waar ik de info toen haalde, maar een Cannondale zat ook in m'n verlanglijstje en ik had ergens vernomen dat die gemakkelijk 400 a 500 gr zwaarder zou zijn (wie bewijst het hier eh).
Eenmaal de fiets in elkaar stond viel me ook direct op dat de fiets zo ongelofelijk stijf is. Voordien reed ik op een Bianchi Carbon en het verschil is enoooorm groot. 9 op de 10 zullen alle nieuwe frames wel veel stijver zijn dan een frame van 6 jaar oud, maar toch viel me dit zeer hard mee.
Kwa comfort kan ik niet zo veel zeggen, het voelt gewoon lekker aan.
Of deze fiets geschikt is voor je gewicht kan ik niet zeggen, ikzelf weeg een 67kg en ik ben absoluut geen wielrenner. Je kan met die fiets echter gemakkelijk zeer lange tochten maken, zowel op effe terrein als parcours RVV of Tilff. De fiets reageert ook zeer goed op plotse versnellingen.
Let wel op: de voorbouw is 1 cm groter dan een echt koersframe. Ikzelf rij met nog 1cm spacer, maar als je vooraan echt diep wil zitten kan je in de problemen komen hiermee.
Wat de Cannondale betreft: ook een zeer mooie fiets, maar ik heb hier ergens op het forum gelezen dat hij en zwaarder is en slapper... Maar dat zijn rumors
Geplaatst: 22 sep 2010 23:29
door sharkman113
Als je dan toch appels met peren wil vergelijken: de CR1 is een relatief traag sturende toerfiets die zeker voor beginners een goede keuze is (de oude CR1 was een mix tussen race en tour en in mijn ogen een betere aanbieding).
De supersix is een race frame en iets lichter maar zeker veel beter sturend dan een nieuwe CR1.
Supersix zit qua stuurgedrag (maar ook comfort) in tussen de Addict en de Oude CR1.
Het is maar net waarvoor je kiest maar heb je geen specifieke klachten en wil je een goed frame dan zou mijn keuze de supersix zijn.
Geplaatst: 23 sep 2010 22:34
door feysie
Bedankt voor de reacties, heren. Ik besef wel dat de vergelijking Addict-Supersix en CR1-Synapse logischer zou zijn. Maar de CR1 bevalt me omdat ik in mijn maat met een 11cm stuurpen en 1 à 1,5 cm spacers goed zit (ter vergelijking Addict 3 cm en Supersix 3,5). De Synapse heb ik gewoon niet overwogen omdat ik hem eerlijk gezegd niet mooi vind.
Geplaatst: 24 sep 2010 10:02
door sharkman113
Volgens mij maak je (zoals zoveel mensen) een rekenfout. Spacers hebben te maken met de diepte waarop je wilt zitten maar je moet de lengte ook in je calcutatie betrekken. Het simpelweg omrekenen van een Cr1 naar een Addict of Supersix werkt in de praktijk niet (is steeds een optelsom van de setback, lengte bovenbuis, lengte stuurpen en spacers. Je moet gewoon dat frame kiezen dat het best bij je gebruik en maatvoering past en is dat een CR1 dan is dat maar zo (looks zijn leuk maar als je aan het fietsen bent zie je daar dus niets van).
Proefritje maken dus en kijken of e.e.a. bij je past.