Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 16 mar 2013 23:03

TumTumTum schreef:Ik zou die rode boutjes juist laten! Is weer eens wat anders en zeker als je die rode photontorpedo erop laat. Verder een heel mooie fiets. Alleen die zadeltas he...wat moet er in, een fototoestel ofzo?
Zo groot is die tas nou ook weer niet.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 17 mar 2013 10:45

adufresne schreef:Ik heb vandaag Scotch Brite gehaald om mijn Gazelle V8 bij te werken, maar ik lees in een van de vorige posts dat dit juist NIET gebruikt moet worden bij 'ball burnished' frames. Ik heb er op zitten googelen, maar ik ben er niet echt uitgekomen. Kan iemand van de V8-club hier uitsluitsel over geven?
Alhoewel ik niet van de 'V8-club' ben, reageer ik toch maar even (om je te helpen). De frames waar je niet met de Scotch Brite pads aan moet komen, zijn de titanium frames met een matte finish, zoals bijv. bij Moots-frames het geval is (deze krijgen een 'glass-bead blast' behandeling) of hoogglans gepolijste frames. De Gazelle V8 is òf handgeborsteld òf machinaal geborsteld ('industrial mill'). Ik weet zo niet welke van de twee methoden, die erg veel op elkaar lijken qua eindresultaat, Gazelle heeft toegepast. 'Industrial mill' geeft een wat 'ruwer', ongeordend borstelresultaat, terwijl handgeborstelde frames een wat regelmatiger finish hebben. Je kunt voor je V8 rustig de 3M Scotch Brite pads gebruiken, mits je maar niet gaat draaien of in de lengterichting van de buizen werkt, doch nu val ik in herhaling... Succes verder!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 18 mar 2013 18:07

+1 helemaal mee eens. Is trouwens een zeer dankbaar klusje, dat opschuren. Binnen een half uurtje heb je een frame als nieuw !!

Even een tussendoortje:
Ik ben altijd reuze jaloers op die gelaserde (?) logo's van oa. de Gazelle V8.
Weet iemand of je dat in Nederland ergens kunt laten doen met een eigen ontwerp decals ?
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Marniparni
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 jun 2012 09:52
Locatie: Leiden

Marniparni 19 mar 2013 18:45

Ik had tot nu toe nog niet veel te melden, maar nu wel:
met gepaste trots kan ik melden dat ik sinds vanmiddag de eigenaar ben van een gloednieuwe Van Nicholas Ventus :D

Volledig Shimano Ultegra en verder de standaard configuratie. Pics volgen dit weekend.
H.T.F.U.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 19 mar 2013 20:19

Gefeliciteerd! En nu vannacht maar dromen van de lente!
60 x Ventoux

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 20 mar 2013 12:14

Ik ga toch voor de Lynskey/ Enve zadelpen. Daarbij wordt een klem voor ovale zadelrails meegeleverd. Ik denk dat ik hem rechtstreeks bij Lynskey ga bestellen ($199=€154) In het ergste geval kost hij door de douanekosten net zoveel als via Chainreactioncycles.

Bij het rondgoogelen zag ik trouwens dat een Ritchey WCS Carbon vork via eBay uit de VS ook voor zo'n $290 (€224) te krijgen is inclusief verzending. Dat scheelt echt heel veel met de prijzen hier in Europa. Zelfs als je 6% invoerbelasting en 21% BTW betaalt scheelt dat nog altijd €50 met de goedkoopste webwinkel die ik tot nu toe heb gevonden.
Tita Gazelle V8
Afbeelding

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 20 mar 2013 12:52

Het loont inderdaad nog wel eens de moeite om uit te rekenen wat het voordeligst is. Als er echter verzendkosten in rekening worden gebracht, dan ben je al snel duurder uit want de BTW wordt berekend over de waarde van het product inclusief verzendkosten. Bij FedEx wordt er vervolgens ook nog €10.50 aan administratiekosten gevraagd.

Overigens heeft CRC de pen niet op voorraad, reden genoeg dus om bij Lynskey te bestellen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 21 mar 2013 10:05

Afbeelding

In afwachting van m'n Astraeus (komt eind April, kan haast niet wachten) mag ik van 'm 'n dealer op deze Van Nicholas Euros rondjakkeren. De set-up is allegaartje van SRAM Apex, Ritchey zadelpen, Roval wielen (uit mijn veldrijfiets), Most stuurpen, VN stuur en witte look pedalen (lagen nog in de schuur), maar ondanks de rommilige opbouw, kan ik al wel zeggen dat het frmaemateriaal met supergoed bevalt. Afgelopen zondag de eerste 100km+ rit gemaakt en ff stevig getest. Het veelgeprezen comfort van tita is heel duidelijk merkbaar. Dat wordt dadelijk met een tita zadelpen op de Astraeus waarschijnlijk nog verder versterkt.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 21 mar 2013 18:48

rico8 wil je jou ervaring hoe het rijdt met titanium zadelpen eens posten als hem hebt op het titanium forum
wil mijn aluminium pen van de zomer vervangen.
twijfel tussen carbon en titanium wil het materiaal wat meeste comfort geeft

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 21 mar 2013 21:51

wido schreef:+1 helemaal mee eens. Is trouwens een zeer dankbaar klusje, dat opschuren. Binnen een half uurtje heb je een frame als nieuw !!

Even een tussendoortje:
Ik ben altijd reuze jaloers op die gelaserde (?) logo's van oa. de Gazelle V8.
Weet iemand of je dat in Nederland ergens kunt laten doen met een eigen ontwerp decals ?
Je bedoelt het ingraveren van je forumnaam met de laser bijvoorbeeld.
Deze is eigen hobby.
Afbeelding
Helaas deze machine is niet meer binnen mijn bereik.
Vraag eens bij een bedrijf dat naamplaten ed maakt.
Zij is ook tegen

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 mar 2013 22:01

Rico, welk zadel is dat?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 21 mar 2013 22:10

simen schreef:
wido schreef:+1 helemaal mee eens. Is trouwens een zeer dankbaar klusje, dat opschuren. Binnen een half uurtje heb je een frame als nieuw !!

Even een tussendoortje:
Ik ben altijd reuze jaloers op die gelaserde (?) logo's van oa. de Gazelle V8.
Weet iemand of je dat in Nederland ergens kunt laten doen met een eigen ontwerp decals ?
Je bedoelt het ingraveren van je forumnaam met de laser bijvoorbeeld.
Deze is eigen hobby.
Afbeelding
Helaas deze machine is niet meer binnen mijn bereik.
Vraag eens bij een bedrijf dat naamplaten ed maakt.
+1, krijg hier een dit wil ik ook gevoel van,

kun je trouwens gelaserde logo's ook weg poetsen/schuren met scotch bride, op mijn stuurpen zit een logo, waar ik minder gecharmeerd van ben

Plaats reactie