Het zal geen afbreuk doen aan je aankoop, het zijn immers mooie wielen, maar heb je een foto van de schade?arnoudrace schreef:Netjes verstuurd. wel 1 kleine beschadiging van carbon op velgrand, da's jammer. Maar beperkt functie niet en kan gerepareerd met epoxy.
Mooi afgewerkt. Wel lastig bandjes monteren. Relatief diep. Ervaringen volgen later.
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 21 jul 2011 12:33
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik snap hem ook niet, want reacties van namaak producten worden hier altijd netjes verwijderd. Die farsports wielen is geen namaak, het is gewoon een onafhankelijke producent/inkoper van wielen en frames. Ze werken met hun eigen ontwerpen, ook al zijn die af en toe een afgeleide van de grote merken. Zo lang niemand deze wielen als Easton Enve of iets anders aanbiedt is het allemaal prima.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
nog even ter verduidelijking.
Ik begrijp alleen niet goed waarom iemand een Chinees frame aanschaft/koopt en dan vervolgens ....het frame(fiets)wil doen gelijken op bv een Pinarello. De zogenaamde replica's.Dat is wat ik niet begrijp.
Dat je dan niet gewoon met die Chinese merknaam gaat fietsen .
Ik begrijp goed ,dat je naar goedkopere alternatieven zoekt.(met goede kwaliteit).
Ik vind het zeker interessant om te lezen hoe de ontwikkeling van Chinese frame's verlopen en of het hun gaat lukken om net zulke goede frame's en onderdelen, als wielen te gaan ontwikkelen , als de bekende wereldmerken ....die hun producten dan wel in Europa en Amerika ontwikkelen , maar veelal ook in China en Taiwan laten produceren.
Kortom wanneer lukt het de Chinesen om even goede frames(fietsen) te ontwikkelen , want het productieproces vind veelal al plaatst in China en Taiwan.
Ik heb me ingelezen over de chinese frame's en de carbon kwaliteit van de replica's.
Kan iemand me ook uitleggen wat het verschil is tussen een Pinarello replica en een Chinarello. Je ziet beide merknamen.Zit daar dan ook nog verschil tussen.?
Ik begrijp alleen niet goed waarom iemand een Chinees frame aanschaft/koopt en dan vervolgens ....het frame(fiets)wil doen gelijken op bv een Pinarello. De zogenaamde replica's.Dat is wat ik niet begrijp.
Dat je dan niet gewoon met die Chinese merknaam gaat fietsen .
Ik begrijp goed ,dat je naar goedkopere alternatieven zoekt.(met goede kwaliteit).
Ik vind het zeker interessant om te lezen hoe de ontwikkeling van Chinese frame's verlopen en of het hun gaat lukken om net zulke goede frame's en onderdelen, als wielen te gaan ontwikkelen , als de bekende wereldmerken ....die hun producten dan wel in Europa en Amerika ontwikkelen , maar veelal ook in China en Taiwan laten produceren.
Kortom wanneer lukt het de Chinesen om even goede frames(fietsen) te ontwikkelen , want het productieproces vind veelal al plaatst in China en Taiwan.
Ik heb me ingelezen over de chinese frame's en de carbon kwaliteit van de replica's.
Kan iemand me ook uitleggen wat het verschil is tussen een Pinarello replica en een Chinarello. Je ziet beide merknamen.Zit daar dan ook nog verschil tussen.?
Laatst gewijzigd door codex op 07 sep 2013 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
@arnoud / @peter1981 zijn er echt nog wel meer maar mijn fietsen worden zeker in europa gemaakt danwel Italie anders op malta -> Switch bikes
er zijn nog wel meer, bijv Sarto, doet het ook nog in italie...
er zijn nog wel meer, bijv Sarto, doet het ook nog in italie...
Roadbike(s): Switch SPL++ & Switch Naked+/ Dirt: Corratec X-bow 29"
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Hi, ik denk dat ik het zelf heb gedaan met monteren bandje. Heel kleine carbon chip aan velgrand er af, niet op remgedeelte. Splintertje kwam ik gisteren tegen, vandaar mijn vermoeden dat het eigen schuld is. inmiddels met Epoxy lijm gerepareerd (voordeel van carbon). Zie plaatje ih midden.RacingRalph schreef:Het zal geen afbreuk doen aan je aankoop, het zijn immers mooie wielen, maar heb je een foto van de schade?arnoudrace schreef:Netjes verstuurd. wel 1 kleine beschadiging van carbon op velgrand, da's jammer. Maar beperkt functie niet en kan gerepareerd met epoxy.
Mooi afgewerkt. Wel lastig bandjes monteren. Relatief diep. Ervaringen volgen later.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 sep 2013 13:24
@ deijn,
He dat is toevallig, was jij niet die persoon die zo super kritisch is over het importeren van onderdelen uit China?
Het is wel apart dat je hier nu ineens geïnteresseerd bent in deze onderdelen.
Maar als je misschien wat ervaringen uitwisselt kom je op andere gedachten?
He dat is toevallig, was jij niet die persoon die zo super kritisch is over het importeren van onderdelen uit China?
Het is wel apart dat je hier nu ineens geïnteresseerd bent in deze onderdelen.
Maar als je misschien wat ervaringen uitwisselt kom je op andere gedachten?
Ik ben niet tegen inkopen uit China maar tegen illegale import van Campagnola Bora wielen, Oakley brillen, Pinarello frames en dat soort spul. Als je gewoon je wielen, frame e.d. importeert heb ik weinig tegen, moet je ze alleen niet gaan voorzien van merk stickers.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Eens, dit is gewoon een mooi product, nix illegaals aan, Yishun sponsort een klein team in de US met wielen, die ervaringen heb ik ge-researched en dat gaf voor mij doorslag om te kopen.deijn schreef:Ik ben niet tegen inkopen uit China maar tegen illegale import van Campagnola Bora wielen, Oakley brillen, Pinarello frames en dat soort spul. Als je gewoon je wielen, frame e.d. importeert heb ik weinig tegen, moet je ze alleen niet gaan voorzien van merk stickers.
Was nou niet echt lekker nazomerweer voor carbon wieltjes[SPLASHING SWEAT SYMBOL][SPLASHING SWEAT SYMBOL] dus, uitgebreid getest nog niet...
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Vandaag binnen gekregen, als vervanging voor mijn helaas gesneuvelde caad10 frame(foutje van vriend )
FM066SL
Framemaat 58
UDcarbon Matt
Foto is helaas niet van de beste kwaliteit, hoop morgen buiten iets beters te schieten....
Maar het ziet er goed afgewerkt uit en gewichten vallen ook mee,
Frame 965 en
vork (nog niet afgezaagd) 375
Zal verder opgebouwd worden met de ultegra groep, fsa carbon crank en onderdelen van de caad10. (Al zal het opbouwen gezien mijn rug wel even duren...)
FM066SL
Framemaat 58
UDcarbon Matt
Foto is helaas niet van de beste kwaliteit, hoop morgen buiten iets beters te schieten....
Maar het ziet er goed afgewerkt uit en gewichten vallen ook mee,
Frame 965 en
vork (nog niet afgezaagd) 375
Zal verder opgebouwd worden met de ultegra groep, fsa carbon crank en onderdelen van de caad10. (Al zal het opbouwen gezien mijn rug wel even duren...)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
- Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist
gaaf hoor. Ik zit zelf al een tijdje te kijken naar de FM039 of de FM139, van de laatste kan ik geen maattabel vinden met alle afmetingen, of zou dit hetzelfde zijn als de FM039?