Specialized
Heb zelf nooit echt interesse gehad om een Specialized te kopen, maar nu een kameraad er 1 wil ben ik het eens wat aan het bekijken. Verbaas me toch ook over de prijzen. Een simpele Roubaix met Tiagra €1500 . Daar koop je bij een Duits merk al een Ultegra voor. Nu snap ik hoe ze Contador (en anderen) een persoonlijk contract kunnen aanbieden van €700.000.
Hij wil graag de Roubaix SL4 met Ultegra DI2. Dat is dan €4499 met een Tiagra ketting en cassette en van korting werd er in die winkel amper gesproken. Een Trek Domane met Ultegra Di2 kost ook ongeveer hetzelfde maar dat is dan wel volledig Ultegra en bij verschillende winkels 20% korting of meer.
Het zijn mooie fietsen, maar duur zijn en amper korting geven is toch een combinatie waar ik van wegblijf
Hij wil graag de Roubaix SL4 met Ultegra DI2. Dat is dan €4499 met een Tiagra ketting en cassette en van korting werd er in die winkel amper gesproken. Een Trek Domane met Ultegra Di2 kost ook ongeveer hetzelfde maar dat is dan wel volledig Ultegra en bij verschillende winkels 20% korting of meer.
Het zijn mooie fietsen, maar duur zijn en amper korting geven is toch een combinatie waar ik van wegblijf
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
NoChain schreef:Dat is dan €4499 met een Tiagra ketting en cassette
Wat mij echter het meest verbaasd is dat ze daarop gaan bezuinigen. Wat zou het nu echt uitmaken is kostprijs als je dat ook netjes Ultegra doet?
Een veel goedkopere C'dale Super Six met Ultegra DI2 is wel netjes full-Ultegra afgemonteerd om maar een gelijkwaardig voorbeeld (qua merk/imago) te noemen.
Less is bore
Op een webshop is het verschil 30 euro, dus voor hen gaat dat over wat luttele dollars. Inderdaad onbegrijpelijk op een fiets van die prijsklasse.daniel1975 schreef:NoChain schreef:Dat is dan €4499 met een Tiagra ketting en cassette
Wat mij echter het meest verbaasd is dat ze daarop gaan bezuinigen. Wat zou het nu echt uitmaken is kostprijs als je dat ook netjes Ultegra doet?
Een veel goedkopere C'dale Super Six met Ultegra DI2 is wel netjes full-Ultegra afgemonteerd om maar een gelijkwaardig voorbeeld (qua merk/imago) te noemen.
en dat ga ik dan ook maar doen. Weet iemand of er nog frames model 2012 op voorraad zijn om die tegen een schappelijke prijs over te nemen?kiekeboeboe schreef:Is inderdaad onbegrijpelijk, nog een reden om alleen het frame te kopen, en dan zelf op te bouwen of te laten opbouwen.
Of is de productie zo strak gepland dat vanaf nu alleen maar 2013 modellen worden geleverd?
Heb navraag gedaan bij specialized over de geometrie van de Tarmac modellen 2013. Dat staat (of nu misschien stond) verkeerd op de website. De geometrie van de tarmac 2013 modellen is hetzelfde als de 2012 modellen, volgens het antwoord wat ik kreeg. Dus met korte balhoofdbuis.
Voor mij is dat jammer. Ik wil mijn huidige Tarmac uit 2008 vervangen, praktisch dus 5 jaar oud en ben daar super tevreden over maar wil niet een nog kortere balhoofdbuis. Nu heb ik een topcap van 2 cm en een spacer van 1 cm, totaal dus 3 cm en meer wil ik niet. Ik stap dus ook over naar de Roubaix serie, overigens zeker geen verkeerde fietsen.
De prijzen zijn zo te horen inderdaad wel even slikken. Waar ik nu nog tegenaan loop zijn de matte kleuren ik heb liever glanzend.
Maar eens met mijn fm gaan praten.
Voor mij is dat jammer. Ik wil mijn huidige Tarmac uit 2008 vervangen, praktisch dus 5 jaar oud en ben daar super tevreden over maar wil niet een nog kortere balhoofdbuis. Nu heb ik een topcap van 2 cm en een spacer van 1 cm, totaal dus 3 cm en meer wil ik niet. Ik stap dus ook over naar de Roubaix serie, overigens zeker geen verkeerde fietsen.
De prijzen zijn zo te horen inderdaad wel even slikken. Waar ik nu nog tegenaan loop zijn de matte kleuren ik heb liever glanzend.
Maar eens met mijn fm gaan praten.
Neem eens contact op met een van de Specialized Concept Stores.wpigge schreef:en dat ga ik dan ook maar doen. Weet iemand of er nog frames model 2012 op voorraad zijn om die tegen een schappelijke prijs over te nemen?kiekeboeboe schreef:Is inderdaad onbegrijpelijk, nog een reden om alleen het frame te kopen, en dan zelf op te bouwen of te laten opbouwen.
Of is de productie zo strak gepland dat vanaf nu alleen maar 2013 modellen worden geleverd?
Met een beetje geluk vind je nog een frame in je maat.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Specialized is een duur merk, maar ik denk wel elke stuiver waard. Ik begrijp echter ook niet waarom Specialized bezuinigt op een cassette en achterderailleur. Gewoon standaard 105, ultegra of Sram Force/Rival monteren en op de topmodellen Dura Ace of Sram Red. Wellicht rijdt het voor de gemiddelde wielertoerist niet noemenswaardig veel beter,maar suggestie en looks zijn belangrijk. Zeker als je een S-works wil, kan je veel beter alleen een frame kopen en zelf opbouwen. Is goedkoper kan ik je zeggen en je kan zelf bepalen wat je wel en niet op je fiets wilt hebben. Moet je voor de afmontage wel goed shoppen op internet.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Frame is zeker stijf. Nu 2 keer mee gefietst. Je kunt er i.i.g. hard mee de bocht om, hij doet wat jij wilt. Heerlijk fietsje. Iets minder comfortabel dan mijn carbon fiets maar het is algemeen bekend dat alu harder en minder comfortabel is.ascor schreef:@bontempi Zeer benieuwd naar je eerste rij impressies!?
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 10 mar 2012 18:14
Aan het einde van het jaar gaan de overjarige modellen bij Specialized de deur uit met 10% korting. En dat zijn de glanzende modellen. De conceptstores kunnen online de voorraad bekijken van elkaar. Dus kunnen ze ook fietsen ruilen en zo toch aan jouw maat komen. Ik heb nu al bij 1 zaak gezien dat ze hun huidige modellen in de aanbieding doen met korting maar dat waren niet de Specialized-merken.arjan schreef:Heb navraag gedaan bij specialized over de geometrie van de Tarmac modellen 2013. Dat staat (of nu misschien stond) verkeerd op de website. De geometrie van de tarmac 2013 modellen is hetzelfde als de 2012 modellen, volgens het antwoord wat ik kreeg. Dus met korte balhoofdbuis.
Voor mij is dat jammer. Ik wil mijn huidige Tarmac uit 2008 vervangen, praktisch dus 5 jaar oud en ben daar super tevreden over maar wil niet een nog kortere balhoofdbuis. Nu heb ik een topcap van 2 cm en een spacer van 1 cm, totaal dus 3 cm en meer wil ik niet. Ik stap dus ook over naar de Roubaix serie, overigens zeker geen verkeerde fietsen.
De prijzen zijn zo te horen inderdaad wel even slikken. Waar ik nu nog tegenaan loop zijn de matte kleuren ik heb liever glanzend.
Maar eens met mijn fm gaan praten.
Afz Vincent