Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 03 sep 2012 11:48

Heb zelf nooit echt interesse gehad om een Specialized te kopen, maar nu een kameraad er 1 wil ben ik het eens wat aan het bekijken. Verbaas me toch ook over de prijzen. Een simpele Roubaix met Tiagra €1500 :shock:. Daar koop je bij een Duits merk al een Ultegra voor. Nu snap ik hoe ze Contador (en anderen) een persoonlijk contract kunnen aanbieden van €700.000.
Hij wil graag de Roubaix SL4 met Ultegra DI2. Dat is dan €4499 met een Tiagra ketting en cassette en van korting werd er in die winkel amper gesproken. Een Trek Domane met Ultegra Di2 kost ook ongeveer hetzelfde maar dat is dan wel volledig Ultegra en bij verschillende winkels 20% korting of meer.

Het zijn mooie fietsen, maar duur zijn en amper korting geven is toch een combinatie waar ik van wegblijf :)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39703
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2012 11:57

NoChain schreef:Dat is dan €4499 met een Tiagra ketting en cassette
:lol: :lol: :lol: :lol:
Wat mij echter het meest verbaasd is dat ze daarop gaan bezuinigen. Wat zou het nu echt uitmaken is kostprijs als je dat ook netjes Ultegra doet?
Een veel goedkopere C'dale Super Six met Ultegra DI2 is wel netjes full-Ultegra afgemonteerd om maar een gelijkwaardig voorbeeld (qua merk/imago) te noemen.
Less is bore

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 03 sep 2012 12:07

daniel1975 schreef:
NoChain schreef:Dat is dan €4499 met een Tiagra ketting en cassette
:lol: :lol: :lol: :lol:
Wat mij echter het meest verbaasd is dat ze daarop gaan bezuinigen. Wat zou het nu echt uitmaken is kostprijs als je dat ook netjes Ultegra doet?
Een veel goedkopere C'dale Super Six met Ultegra DI2 is wel netjes full-Ultegra afgemonteerd om maar een gelijkwaardig voorbeeld (qua merk/imago) te noemen.
Op een webshop is het verschil 30 euro, dus voor hen gaat dat over wat luttele dollars. Inderdaad onbegrijpelijk op een fiets van die prijsklasse.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 03 sep 2012 13:27

Is inderdaad onbegrijpelijk, nog een reden om alleen het frame te kopen, en dan zelf op te bouwen of te laten opbouwen.

Gebruikersavatar
wpigge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2008 16:31
Locatie: Wierden

Gebruikersavatar wpigge 03 sep 2012 16:26

kiekeboeboe schreef:Is inderdaad onbegrijpelijk, nog een reden om alleen het frame te kopen, en dan zelf op te bouwen of te laten opbouwen.
en dat ga ik dan ook maar doen. Weet iemand of er nog frames model 2012 op voorraad zijn om die tegen een schappelijke prijs over te nemen?
Of is de productie zo strak gepland dat vanaf nu alleen maar 2013 modellen worden geleverd?

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 03 sep 2012 20:02

Heb navraag gedaan bij specialized over de geometrie van de Tarmac modellen 2013. Dat staat (of nu misschien stond) verkeerd op de website. De geometrie van de tarmac 2013 modellen is hetzelfde als de 2012 modellen, volgens het antwoord wat ik kreeg. Dus met korte balhoofdbuis.
Voor mij is dat jammer. Ik wil mijn huidige Tarmac uit 2008 vervangen, praktisch dus 5 jaar oud en ben daar super tevreden over maar wil niet een nog kortere balhoofdbuis. Nu heb ik een topcap van 2 cm en een spacer van 1 cm, totaal dus 3 cm en meer wil ik niet. Ik stap dus ook over naar de Roubaix serie, overigens zeker geen verkeerde fietsen.
De prijzen zijn zo te horen inderdaad wel even slikken. Waar ik nu nog tegenaan loop zijn de matte kleuren ik heb liever glanzend.
Maar eens met mijn fm gaan praten.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 04 sep 2012 08:34

wpigge schreef:
kiekeboeboe schreef:Is inderdaad onbegrijpelijk, nog een reden om alleen het frame te kopen, en dan zelf op te bouwen of te laten opbouwen.
en dat ga ik dan ook maar doen. Weet iemand of er nog frames model 2012 op voorraad zijn om die tegen een schappelijke prijs over te nemen?
Of is de productie zo strak gepland dat vanaf nu alleen maar 2013 modellen worden geleverd?
Neem eens contact op met een van de Specialized Concept Stores.
Met een beetje geluk vind je nog een frame in je maat.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 04 sep 2012 10:00

Specialized is een duur merk, maar ik denk wel elke stuiver waard. Ik begrijp echter ook niet waarom Specialized bezuinigt op een cassette en achterderailleur. Gewoon standaard 105, ultegra of Sram Force/Rival monteren en op de topmodellen Dura Ace of Sram Red. Wellicht rijdt het voor de gemiddelde wielertoerist niet noemenswaardig veel beter,maar suggestie en looks zijn belangrijk. Zeker als je een S-works wil, kan je veel beter alleen een frame kopen en zelf opbouwen. Is goedkoper kan ik je zeggen en je kan zelf bepalen wat je wel en niet op je fiets wilt hebben. Moet je voor de afmontage wel goed shoppen op internet. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
bontempi
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 okt 2005 21:40

Gebruikersavatar bontempi 05 sep 2012 21:15

ascor schreef:@bontempi Zeer benieuwd naar je eerste rij impressies!?
Frame is zeker stijf. Nu 2 keer mee gefietst. Je kunt er i.i.g. hard mee de bocht om, hij doet wat jij wilt. Heerlijk fietsje. Iets minder comfortabel dan mijn carbon fiets maar het is algemeen bekend dat alu harder en minder comfortabel is.

ascor
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 mar 2008 10:44

ascor 06 sep 2012 21:48

Bedankt bontempi, mijn Allez frame wordt een dezer dagen opgebouwd. Goede vooruitzichten dus!

specialized_mannetje
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mar 2012 18:14

specialized_mannetje 09 sep 2012 22:07

arjan schreef:Heb navraag gedaan bij specialized over de geometrie van de Tarmac modellen 2013. Dat staat (of nu misschien stond) verkeerd op de website. De geometrie van de tarmac 2013 modellen is hetzelfde als de 2012 modellen, volgens het antwoord wat ik kreeg. Dus met korte balhoofdbuis.
Voor mij is dat jammer. Ik wil mijn huidige Tarmac uit 2008 vervangen, praktisch dus 5 jaar oud en ben daar super tevreden over maar wil niet een nog kortere balhoofdbuis. Nu heb ik een topcap van 2 cm en een spacer van 1 cm, totaal dus 3 cm en meer wil ik niet. Ik stap dus ook over naar de Roubaix serie, overigens zeker geen verkeerde fietsen.
De prijzen zijn zo te horen inderdaad wel even slikken. Waar ik nu nog tegenaan loop zijn de matte kleuren ik heb liever glanzend.
Maar eens met mijn fm gaan praten.
Aan het einde van het jaar gaan de overjarige modellen bij Specialized de deur uit met 10% korting. En dat zijn de glanzende modellen. De conceptstores kunnen online de voorraad bekijken van elkaar. Dus kunnen ze ook fietsen ruilen en zo toch aan jouw maat komen. Ik heb nu al bij 1 zaak gezien dat ze hun huidige modellen in de aanbieding doen met korting maar dat waren niet de Specialized-merken.

Afz Vincent

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 10 sep 2012 09:17

10% ? en de rest.
Misschien krijg je maar 10% korting bij de goedkopere modellen, maar op een S-Works Frame van een overjarig model kan makkelijk 30% korting gegeven worden!

Plaats reactie