Het grote woon-werk topic
-
- Forum-lid HC
Het was inderdaad glibberen en glijden op sommige plekken. Het vervelendste vind ik eigenlijk dat de ene gemeente beter strooi dan de andere. Dan weet je niet wat je kan verwachten.
Dat klopt ja, daarom altijd maar uitgaan van het ergste. Ik heb maar twee gemeentes in mijn route waarvan de ene goed strooit en de ander strooit alleen voor de auto's.
Laatst gewijzigd door Kluus op 18 jan 2019 08:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Dat ben ik helemaal met je eens. Er zijn gemeentes die er serieus werk van maken en bij anderen is het sluitstuk...japiecarbon schreef: ↑18 jan 2019 07:42 Het was inderdaad glibberen en glijden op sommige plekken. Het vervelendste vind ik eigenlijk dat de ene gemeente beter strooi dan de andere. Dan weet je niet wat je kan verwachten.
op deze momenten merk je trouwens ook dat de provincie (in ieder geval Zuid-Holland) het Autoverkeer voorang geeft op fietsverkeer. Zo heb je heel veel rotondes en bochten in de fietspaden En met de gladheid merk je... dat er opeens echt heel veel. ook hier merk je trouwens ook verschil tussen de ene en de andere gemeente.
Ik heb daar wel eens contact over gehad, maar ze begrijpen echt niet waar je het over hebt. eigenlijk zouden ze op dagen als deze eens mee moeten fietsen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Toen ik vanochtend naar buiten keek en een witte weg zag dacht ik dat het gesneeuwd had, maar het bleek vooral een soort rijp te zijn. Op mijn reguliere route door het bos wordt überhaupt niet gestrooid dus ik hoopte dat het een beetje te doen was. Gelukkig bleken de bomen voldoende beschutting te bieden en lag het er prima bij. Alleen in de dorpen was de weg weer wit.
Hopelijk houdt de zon het een beetje vol, dan ga ik vanmiddag mooi met een omweg naar huis.
Hopelijk houdt de zon het een beetje vol, dan ga ik vanmiddag mooi met een omweg naar huis.
Vanoggend om half zes was het flink koud. Plassen bevroren en hier en daar ijs op de fietspaden.
-4 mat ik onderweg. Mieters!
-4 mat ik onderweg. Mieters!
Vanmorgen was ik toch wel blij dat ik de auto kon pakken, de fietspaden vlak bij huis lagen er verradelijk bij, en dan wil ik niet weten hoe het er buiten de bebouwde kom bij ligt. Daarentegen heb ik wel zin in het het ritje op de fiets terug naar huis
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Was hier in het Noorden toch wel heftig qua gladigheid. In het dorp eigenlijk niets dus ik dacht, pak de racer. Maar 5 kilometer verder veranderen de wegen in opgevroren ijswegen. Ineens spekglad tot aan Groningen. Dan maar balansoefeningen op de fiets zonder gekheid het was link en toen begon het ook nog te sneeuwen. Had beter de MTB kunnen pakken
Laatst gewijzigd door RVV op 18 jan 2019 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- ophetkantje
- Forum-lid
Hier in ZO brabant viel het wel mee. Voor de zekerheid MTB met Schwalbe marathon gepakt, dat was ruim voldoende om het schuiven te berken tot wat kleine oeps momenten op de rotondes.
Ach, ik zeg ook maar wat
Was lekker weertje vanmorgen, soms wat gekraak van opgevroren weggedeeltes.
Met dit weer schelen bredere banden zeker wat, rond Amsterdamse bos gewoon onverhard gereden naast het fietspad wat er beetje glad uitzag
Alleen m'n winterschoenen hadden gisteravond flinke laag water naar binnen gekregen (via bovenkant, want schoenen zelf zijn waterdicht)
Die waren vanmorgen nog niet droog. (ondanks dat ze gisteravond op de schoendroger hadden gestaan)
Dus normale schoenen + overschoenen aangedaan, voelde m'n tenen wel toen ik op werk aankwam.
Met dit weer schelen bredere banden zeker wat, rond Amsterdamse bos gewoon onverhard gereden naast het fietspad wat er beetje glad uitzag
Alleen m'n winterschoenen hadden gisteravond flinke laag water naar binnen gekregen (via bovenkant, want schoenen zelf zijn waterdicht)
Die waren vanmorgen nog niet droog. (ondanks dat ze gisteravond op de schoendroger hadden gestaan)
Dus normale schoenen + overschoenen aangedaan, voelde m'n tenen wel toen ik op werk aankwam.
- ophetkantje
- Forum-lid
Merk dat ik niet de enige ben die met dit weer meer behoefte heeft om soortgenoten te informeren en wat meer een saamhorigheidsgevoel heeft dan met mooi weer, Toch een beetje het idee dat met dit weer de echte forenzen overblijven. Leek om de bevindingen van andere te horen, zeker ook uit ander regio's.
Ach, ik zeg ook maar wat
Hee Bikkel!DDX schreef: ↑18 jan 2019 11:00 Was lekker weertje vanmorgen, soms wat gekraak van opgevroren weggedeeltes.
Ja, met de MTB is het wat prettiger, en je kan idd lekker naast het asfalt gaan fietsen, voelt ie zich prima thuis
Misschien, als het vaker voorkomt, een soort van plastic beenhoesjes ofzo, bestaat dat niet? Elastisch van boven, wat over je schoen heen valt.
Het inpakken en beschermen tegen de kou begint steeds meer tijd in beslag te nemen
Hoe relaxed moet het in de zomer zijn zeg.