vuelta 2024
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dubbel..... nu geef ik snel iemand de schuld van een val of zelfs lekke band.
Maar deze vind ik heel moeilijk in te schatten als je er zelf niet rijd.
Het ging niet zo hard leek het en dan volg je iemand gewoon als er dan toch iemand valt en je moet een keuze maken ben je zo een paar meter kwijt.
Voor een echt verdict zou ik het vanuit de renner achter VA willen zien.
Ben het wel met je eens een nat/droog wegdek is het gevaarlijkste wat er is zorg dan dat je ruimte hebt en je niet in deze situatie kan komen.
Maar deze vind ik heel moeilijk in te schatten als je er zelf niet rijd.
Het ging niet zo hard leek het en dan volg je iemand gewoon als er dan toch iemand valt en je moet een keuze maken ben je zo een paar meter kwijt.
Voor een echt verdict zou ik het vanuit de renner achter VA willen zien.
Ben het wel met je eens een nat/droog wegdek is het gevaarlijkste wat er is zorg dan dat je ruimte hebt en je niet in deze situatie kan komen.
En . . . oh, oh, oh die schijfremmen, die blokkeren meteen als het een beetje glad is, het wordt tijd voor een ABS op schijfremmen.wasbeer2006 schreef: ↑04 sep 2024 09:41 Dubbel..... nu geef ik snel iemand de schuld van een val of zelfs lekke band.
Maar deze vind ik heel moeilijk in te schatten als je er zelf niet rijd.
Het ging niet zo hard leek het en dan volg je iemand gewoon als er dan toch iemand valt en je moet een keuze maken ben je zo een paar meter kwijt.
Voor een echt verdict zou ik het vanuit de renner achter VA willen zien.
Ben het wel met je eens een nat/droog wegdek is het gevaarlijkste wat er is zorg dan dat je ruimte hebt en je niet in deze situatie kan komen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Iedereen weet waar de beste stuurlui staan. Vooral dat laatste woord benadrukken, aub. Aan de ene kant valt het misschien mee voor Van Aert, vanwege het feit dat er niets gebroken is, maar aan de andere kant weet ik uit ervaring hoe gemeen diepe wonden in het kniegewricht inhakken op de bewegende mens.
Ondertussen fiets Roglic zijn achterstand naar een miniem verschil, zonder een trap teveel te doen. Mas haalt de kastanjes uit het vuur en Roglic volgt. Zonder tijdstraf ...
O ja, de cijfers op de slotklim:
Ondertussen fiets Roglic zijn achterstand naar een miniem verschil, zonder een trap teveel te doen. Mas haalt de kastanjes uit het vuur en Roglic volgt. Zonder tijdstraf ...
O ja, de cijfers op de slotklim:
V(25’17”) = 19,56km/u P(65kg)=424,62w P=6,53w/kg@ammattipyoraily
LAGOS DE COVADONGA, 1996 - 2024
first 8.25 km, 9.54 %, 787 m
2024 | ~25:17 | Gaudu, Mas, Roglic, Carapaz
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40075
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die gedachte ging mij ook al door het hoofd ja.
Paar jaar lekker crossen in de winter, en zoek het uit met die hektiek en valpartijen.
Paar jaar lekker crossen in de winter, en zoek het uit met die hektiek en valpartijen.
Less is bore
is wel een serieuze jaap in zijn knie. Het vlies is ook gescheurd. Seizoen zit er op denk ik.
Hoeveel valpartijen heeft visma dit seizoen al voor gehad? Zijn er daar cijfers/ploeg van? Je zou gaan denken dat het aan de fiets/banden/remmen ligt. In elk geval die slippartijen bij remmen/corrigeren in een bocht, ik vermoed dat schijfremmen daar niet ideaal voor zijn ( te hard remmen?).
Hoeveel valpartijen heeft visma dit seizoen al voor gehad? Zijn er daar cijfers/ploeg van? Je zou gaan denken dat het aan de fiets/banden/remmen ligt. In elk geval die slippartijen bij remmen/corrigeren in een bocht, ik vermoed dat schijfremmen daar niet ideaal voor zijn ( te hard remmen?).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40075
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ze rijden met Vittoria, toch geen rommel.
Schijfremmen remmen bij Visma niet anders dan bij andere SRAM ploegen. Ik denk vooral botte domme pech!
Schijfremmen remmen bij Visma niet anders dan bij andere SRAM ploegen. Ik denk vooral botte domme pech!
Less is bore
Aantal valpartijen per ploeg vond ik zo direct niet, wel voor de laatste 3 jaar
Aantal blessures in 2021: 190. Aantal blessures in 2022: 247. Aantal blessures in 2023: 295.
Aantal blessures na een kleine drie maanden koersen in 2024: 123. Doe dat maal drie en je komt uit ruim boven de 300, voor het hele huidige seizoen.
Aantal blessures in 2021: 190. Aantal blessures in 2022: 247. Aantal blessures in 2023: 295.
Aantal blessures na een kleine drie maanden koersen in 2024: 123. Doe dat maal drie en je komt uit ruim boven de 300, voor het hele huidige seizoen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Dat omdat in de eerste drie maanden koersen 123 blessures zijn ontstaan door valpartijen, betekent niet dat je dit getal maal drie kunt doen om tot een juiste berekening te komen van het aantal blessures over het gehele seizoen. De aanname dat over het gehele seizoen evenveel valpartijen plaatsvinden zou juist kunnen zijn, maar hoeft niet juist te zijn en daarom zou je berekening kunnen kloppen, maar ook niet. Is het nog duidelijk wat ik probeer te zeggen?
Er is in ieder geval een groeiend aantal blessures na valpartijen gemeten van 2021 t/m 2023. Daarbij kun je wel afvragen of de cijfers eerlijk te vergelijken zijn. Is daarin bijvoorbeeld meegenomen dat er net zoveel koersen zijn gereden? Deden er evenveel deelnemers mee? Een hoop factoren die de cijfers kunnen beïnvloeden. Wout van Aert draagt dit jaar zijn steentje in ieder geval bij, gisteren nam hij deze uitspraak iets te letterlijk.
Er is in ieder geval een groeiend aantal blessures na valpartijen gemeten van 2021 t/m 2023. Daarbij kun je wel afvragen of de cijfers eerlijk te vergelijken zijn. Is daarin bijvoorbeeld meegenomen dat er net zoveel koersen zijn gereden? Deden er evenveel deelnemers mee? Een hoop factoren die de cijfers kunnen beïnvloeden. Wout van Aert draagt dit jaar zijn steentje in ieder geval bij, gisteren nam hij deze uitspraak iets te letterlijk.