Tubes for Dummies
Hoi,
Als het een Vittoria verlenger is kan je het schudden. Die passen enkel op de nieuwste Vittoria tubes.
Ook 80mm is overdreven lang, met 28mm of 31mm kom je er gerust ook uit. Het korste ventiel is 36mm (standaard), Vittoria gebruikt 42mm.
Ciao,
Als het een Vittoria verlenger is kan je het schudden. Die passen enkel op de nieuwste Vittoria tubes.
Ook 80mm is overdreven lang, met 28mm of 31mm kom je er gerust ook uit. Het korste ventiel is 36mm (standaard), Vittoria gebruikt 42mm.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Hoi,
o.k. dat is duidelijk, blijkbaar heb ik me dus toch nog niet goed genoeg ingelezen in de tubematerie:rolleye:... wel een tegenvaller dat de FM hier niets over gemeld heeft.
Ik ga wel op zoek naar tufo verlenger of iets dergelijks waar de ventielverlenger tussen basis en kop gemonteerd kan worden.
Bedankt zover!!
o.k. dat is duidelijk, blijkbaar heb ik me dus toch nog niet goed genoeg ingelezen in de tubematerie:rolleye:... wel een tegenvaller dat de FM hier niets over gemeld heeft.
Ik ga wel op zoek naar tufo verlenger of iets dergelijks waar de ventielverlenger tussen basis en kop gemonteerd kan worden.
Bedankt zover!!
Ik heb met veel geluk 1 paar 50mm Carbon Matrix velgen voor 400 euro kunnen kopen(aanbieding laatste paar). Ik heb afgelopen dagen veel fora's/video's bekeken en heb nu een aardig idee/beeld over tube's.
Mijn vraag is nu: Hoe serieus moet ik dat 'tofu'plak tape voor tubes nemen? Het lijkt me kinderlijk eenvoudig/snel als je onderweg EVEN een tube moet verwisselen. Vast is vast lijkt mij en ik woon in de buur van amsterdam dus bergen(krachten op de band) en wedstrijden rij ik er voorlopig toch niet mee.
Of is het beter om in eerste instantie thuis de tijd te nemen en GEWOON de band te plakken, en alleen voor onder weg wat plaktape en een bandje in mn zadeltas voor het geval dat? zijn er mensen met ervaringen met zulk plaktape? Nogmaals ik rij geen wedstrijden, ik wielren alleen om te trainen voor het nieuwe schaatsseizoen.
ben benieuwd
Mijn vraag is nu: Hoe serieus moet ik dat 'tofu'plak tape voor tubes nemen? Het lijkt me kinderlijk eenvoudig/snel als je onderweg EVEN een tube moet verwisselen. Vast is vast lijkt mij en ik woon in de buur van amsterdam dus bergen(krachten op de band) en wedstrijden rij ik er voorlopig toch niet mee.
Of is het beter om in eerste instantie thuis de tijd te nemen en GEWOON de band te plakken, en alleen voor onder weg wat plaktape en een bandje in mn zadeltas voor het geval dat? zijn er mensen met ervaringen met zulk plaktape? Nogmaals ik rij geen wedstrijden, ik wielren alleen om te trainen voor het nieuwe schaatsseizoen.
ben benieuwd
Niet aan tape beginnen.
Rommel 1e klas die je bovendien heel erg lastig van je velg verwijdert.
Gewoon even plakken, dat gaat na een paar keer oefenen ook met gemak trouwens.
Voor onderweg gewoon een voogelijmde tube meenemen, die je oprolt/vouwt met bakfolie op de plaatsen waar het aan elkaar zou kunnen kleven.
Band bij rek eraf halen en de voorgelijmde er om leggen, oppompen en richting huis.
Tip: tussen de 2 spaakgaten recht tegenover het ventielgat GEEN lijm op de velg aanbrengen, dan heb je een beginnetjes om de band los te krijgen in geval van lek
Succes
Rommel 1e klas die je bovendien heel erg lastig van je velg verwijdert.
Gewoon even plakken, dat gaat na een paar keer oefenen ook met gemak trouwens.
Voor onderweg gewoon een voogelijmde tube meenemen, die je oprolt/vouwt met bakfolie op de plaatsen waar het aan elkaar zou kunnen kleven.
Band bij rek eraf halen en de voorgelijmde er om leggen, oppompen en richting huis.
Tip: tussen de 2 spaakgaten recht tegenover het ventielgat GEEN lijm op de velg aanbrengen, dan heb je een beginnetjes om de band los te krijgen in geval van lek
Succes
mijn Flickr
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14 feb 2010 17:34
geld dat lijm tegenover het ventiel weglaten ook voor crosstubes????
is er dan niet meer kans op een tube die eraf draaid in haakse bochten??
is er dan niet meer kans op een tube die eraf draaid in haakse bochten??
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Ik overweeg om ook een setje tube wielen te kopen. Alleen ik heb niet zo heel veel geld, dus zit te twijfelen over wat nou een goede, goedkope tube is. Mij lijkt de vittoria rally wel een goedkope tube (gevonden voor 13 euro). Qua draadbanden heb ik ook goed ervaring met de instap bandjes van vittoria.
Verder zal het ook gaan om een aluminium velg, ik neem aan dat daar geen verschil zit tussen het lijmen van de tubes. Ik las al dat je de aluminium velg moet opschuren.
Wat is de makkelijkst manier om te lijmen, dus heb ik dan ook een wiel richter nodig of hoe zit het daarmee?
Wielen zullen worden gebruikt puur en alleen voor wedstrijden.
Verder zal het ook gaan om een aluminium velg, ik neem aan dat daar geen verschil zit tussen het lijmen van de tubes. Ik las al dat je de aluminium velg moet opschuren.
Wat is de makkelijkst manier om te lijmen, dus heb ik dan ook een wiel richter nodig of hoe zit het daarmee?
Wielen zullen worden gebruikt puur en alleen voor wedstrijden.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
okee, vanaf welke prijsklasse zijn goede tubes?
Er moet ook nog bij worden gezegd dat ik nog maar een jaar wielren, andere optie zou zijn gewoon een clincher wielset kopen, daar schwalbe ultremo's om leggen ( heb ik nog liggen)
Er moet ook nog bij worden gezegd dat ik nog maar een jaar wielren, andere optie zou zijn gewoon een clincher wielset kopen, daar schwalbe ultremo's om leggen ( heb ik nog liggen)
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
- Forum-lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 14 feb 2010 17:34
lijkt me dan een beter idee denk ik...