Alles over vakanties op én met de fiets

Fietschallenge 2010

fingerz
Forum-lid

fingerz 08 mei 2010 01:16

[quote="Rodrick"]
@Rikkert. Schijnbaar val je over mijn mening dat deelnemers voor zichzelf goed moeten nadenken (zelfreflectie) voor ze aan een bepaald evenement, in dit geval de FietsChallenge, meedoen. Dat is namelijk wat ik in essentie schreef en wat jij citeert. Ik sta echter nog altijd achter die mening; ik vind het niet meer dan logisch na te denken voor je iets doet. Ook ik denk na voor ik ergens start of ik er wel voldoende technische en fysieke vaardigheden voor beheers. Nergens heb ik voorgeschreven wat de uitkomst van die zelfreflectie zou moeten zijn.
Mijn excuses als ik de manier waarop je mij aanspreekt (van mijn voornaam tot meneer) interpreteer als cynisme en een emotionele oprisping in het geval dat niet zo is. Bij beide heb ik geen behoefte hier publiekelijk te reageren.[/quote]

Beste Rodrick,

Ik wil hier toch even mijn steun betuigen aan Rikkert. Als je de website van de organisatie gewoon leest, dan zie je nergens staan dat je binnen x minuten van de kopgroep moet blijven, nog dat je bij een gelapte ronde uit koers zou moeten. Het punt is gewoon dat veel deelnemers de tijd en moeite nemen (los van gemaakte kosten) om voor de LOL een leuke cyclo te rijden en nu van een koude kermis thuiskomen. Dit heeft niets met zelfreflectie te maken!

Het punt is dat er 5 minuten voor de start ineens de mededeling komt van een geneutraliseerde eerste drie rondes van gem. 30 km/uur. Uit de post van Rikkert blijkt dat hij dit vantevoren NIET had kunnen weten! Dat is het hele punt. Jouw opmerking over zelfreflectie gaat in dit geval dus in zijn geheel NIET op.

Overigens is een kwart van alle deelnemers met een gemiddelde van 30 km/uur of hoger gefinished. Je kunt je dus afvragen of de organisatie genoeg zelfreflectie heeft en kennis van de deelnemers die aan de start komen. Uit het niet voortzetten van een 2011 editie blijkt dat er toch wel het e.e.a. niet in orde is. Zelf heb ik meerdere cyclo's gereden in Frankrijk en ik moet zeggen dat het daar blijkbaar wel op een goede manier kan. Ik zou zeggen, ga daar eens stage lopen.
Fingerz

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 mei 2010 02:03

Misschien even de rest van het topic lezen voordat je commentaar geeft...

En het probleem met het organiseren van een cyclo in Nederland lijkt me toch wel duidelijk. Het is te druk in Nederland op de wegen en zeker daar waar wij graag willen fietsen. In noord Groningen zou een cyclo zoals in Frankrijk prima kunnen, maar ja daar zit ook niemand op te wachten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fingerz
Forum-lid

fingerz 08 mei 2010 10:10

[quote="Amclassic-fan"]Misschien even de rest van het topic lezen voordat je commentaar geeft...

En het probleem met het organiseren van een cyclo in Nederland lijkt me toch wel duidelijk. Het is te druk in Nederland op de wegen en zeker daar waar wij graag willen fietsen. In noord Groningen zou een cyclo zoals in Frankrijk prima kunnen, maar ja daar zit ook niemand op te wachten.[/quote]

Ik heb het hele topic gelezen. Het punt is dat je je als organisatie niet kunt beroepen op zelfreflectie als je vantevoren geen duidelijke regels opstelt voor je evenement. Indien de regels zijn dat je uit de koers moet na inhalen, etc. dan moet je dat duidelijk (niet 5 minuten voor de start) kenbaar maken!

En als het duidelijk is dat het te druk is in Nederland dan moet je als organisatie zelfreflectie hebben en het hele evenement niet of anders organiseren.
Fingerz

rikkert
Forum-lid

rikkert 08 mei 2010 10:25

Ik ben blij te lezen dat fingerz mijn punt wel snapt. Rodrick blijft bij zijn punt dat hij zelfreflectie verwacht van deelnemers. Ik heb dat beaamd maar aangeven dat dat door de lastminute (lettelijk) wijzigingen op het evenement niet mogelijk is.

Blijkbaar heeft fingerz wel de moeite genomen om goed te lezen en te begrijpen wat ik heb gepost. Rodrick heeft ogenschijnlijk die moeite niet genomen. En als je beroepsmatig reageert op een forum, dan zou ik dat wel verwachten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

stoempert
Forum-lid

stoempert 08 mei 2010 10:35

Toch wel een opmerkelijke passage uit het bericht op fiets.nl:
Twee weken voor het evenement leek het er even op dat de FietsChallenge helemaal niet door zou gaan. Vanwege een ons onbekende vechtpartij tussen een deelnemer en een andere weggebruiker tijdens de editie van 2009 verleende een belangrijke gemeente alsnog geen vergunning, waardoor de route van de toertocht drastisch moest worden omgegooid.
Dit snap ik niet. Ik mag toch aannemen dat het veel eerder dan twee weken voor aanvang evenement besloten wordt of de vergunning wel of niet wordt verleend ?
Ik ga er dan ook maar van uit dat er in eerste instantie wel vergunning is verleend maar dat die later is ingetrokken. Mocht dit daadwerkelijk op de gronden zijn gebeurt die in bovenstaande quote zijn vermeld dan speelt de vergunningverlener wel een zeer kwalijke rol in dit geheel.

Intrekken van vergunning is vaak op grond van redenen van openbare orde en veiligheid, afwijken van plannen etc.

Ben wel benieuwd hoe dit gegaan is.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 mei 2010 12:51

Rikkert en Fingerz: wat heb je er nu aan om zo door te blijven hakken op Roderick? Het enige wat je er mee bereikt is dat de stemming hier nog verder onder het vriespunt zakt en het is al zo koud buiten voor de tijd van het jaar.
Ga lekker fietsen, trap het van je af en laat het gaan. Je maakt van Roderick nu de Kop van Jut terwijl hij slechts minimaal invloed heeft kunnen hebben op het geheel. Wellicht zijn dingen niet 100% juist geformuleerd, maar als ik iedereen hier op het forum om die reden neer zou moeten sabelen was het snel klaar hier.
Ik vraag jullie dan ook echt als forummoderator (en niet als belanghebbende in het hele SFC verhaal!!!!!!) om het even te laten rusten of om het middels PB/mail uit te spreken. Een openbaar forum is bedoeld voor een open discussie, maar dit is wel heel erg hakken op de verkeerde.

Daniel
Less is bore

fingerz
Forum-lid

fingerz 08 mei 2010 19:44

[quote="Daniel1975"]Rikkert en Fingerz: wat heb je er nu aan om zo door te blijven hakken op Roderick? Het enige wat je er mee bereikt is dat de stemming hier nog verder onder het vriespunt zakt en het is al zo koud buiten voor de tijd van het jaar.
Ga lekker fietsen, trap het van je af en laat het gaan. Je maakt van Roderick nu de Kop van Jut terwijl hij slechts minimaal invloed heeft kunnen hebben op het geheel. Wellicht zijn dingen niet 100% juist geformuleerd, maar als ik iedereen hier op het forum om die reden neer zou moeten sabelen was het snel klaar hier.
Ik vraag jullie dan ook echt als forummoderator (en niet als belanghebbende in het hele SFC verhaal!!!!!!) om het even te laten rusten of om het middels PB/mail uit te spreken. Een openbaar forum is bedoeld voor een open discussie, maar dit is wel heel erg hakken op de verkeerde.

Daniel[/quote]

Punten zijn gemaakt, het is ook klaar zo. Vanmorgen lekker gefietst tijdens de triatlon van Breukelen, inderdaad koud maar gelukkig weinig wind.
Fingerz

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 mei 2010 22:51

[quote="fingerz"][quote="Amclassic-fan"]Misschien even de rest van het topic lezen voordat je commentaar geeft...

En het probleem met het organiseren van een cyclo in Nederland lijkt me toch wel duidelijk. Het is te druk in Nederland op de wegen en zeker daar waar wij graag willen fietsen. In noord Groningen zou een cyclo zoals in Frankrijk prima kunnen, maar ja daar zit ook niemand op te wachten.[/quote]

Ik heb het hele topic gelezen. Het punt is dat je je als organisatie niet kunt beroepen op zelfreflectie als je vantevoren geen duidelijke regels opstelt voor je evenement. Indien de regels zijn dat je uit de koers moet na inhalen, etc. dan moet je dat duidelijk (niet 5 minuten voor de start) kenbaar maken!

En als het duidelijk is dat het te druk is in Nederland dan moet je als organisatie zelfreflectie hebben en het hele evenement niet of anders organiseren.

[/quote]

Als je het persbericht op de website had gelezen (die ook gewoon in dit topic staat), dan was dat dus de politie die op 't laatste moment met die eis kwam. Allicht dat 't niet eerder bekend was bij de organisatie door gebrekkige communicatie. Maar dat kan je Rodrick toch echt niet aanrekenen.

En de keuze van Fiets om te stoppen met de huidige opzet met Interim als organisatie maakt toch wel duidelijk dat ze er bij Fiets zacht gezegd absoluut niet blij zijn met hoe 't gegaan is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lucnoa
Forum-lid

lucnoa 08 mei 2010 23:30

[quote="Rodrick"]Ik heb op www.fiets.nl een soort van persbericht online gezet over de toekomst van de FietsChallenge. Lees het eens na. Mijn excuses dat ik jullie hier geen deelgenoot maak van de complete evaluatie, met alle goede en slechte punten. Die is intern.

@Rikkert. Schijnbaar val je over mijn mening dat deelnemers voor zichzelf goed moeten nadenken (zelfreflectie) voor ze aan een bepaald evenement, in dit geval de FietsChallenge, meedoen. Dat is namelijk wat ik in essentie schreef en wat jij citeert. Ik sta echter nog altijd achter die mening; ik vind het niet meer dan logisch na te denken voor je iets doet. Ook ik denk na voor ik ergens start of ik er wel voldoende technische en fysieke vaardigheden voor beheers. Nergens heb ik voorgeschreven wat de uitkomst van die zelfreflectie zou moeten zijn.
Mijn excuses als ik de manier waarop je mij aanspreekt (van mijn voornaam tot meneer) interpreteer als cynisme en een emotionele oprisping in het geval dat niet zo is. Bij beide heb ik geen behoefte hier publiekelijk te reageren.

@Geer: ik heb Oege in een PM aangesproken op het gedrag van zijn ploeg, op uitnodiging van ons aanwezig, tijdens de afgelopen Shimano FietsChallenge. Dat was tussen hem en mij. Ook zijn ploegleider heeft me telefonisch gevraagd daar publiekelijk niet over uit te wijden. Van mij mag iedereen het weten, maar ik houd me aan die afspraak. Het bevreemdt me dat dat blijkbaar niet voor Oege geldt. [/quote]

Ik denk dat er op dit bericht toch veel deelnemers zaten te wachten , waar dat er wordt toegegeven dat er veel is fout gelopen en waar dat de organisatie zich voor excuseert . Als ik van de organisatie was zou ik het hele gebeuren anders gaan aanpakken ,bv gewoon een lange mtb en een weg TT zonder tijdregistratie en die gezamenlijke start en aan een iets of wat aanvaardbare prijs . Ik kan ook goed begrijpen dat het heel moeilijk wordt om aan diverse vergunningen te geraken om een cyclo te organiseren . Vorig jaar deed ik ook mee aan het mtb gebeuren . Heb toen de dag erna deelgenomen aan de grenslandklassieker met de koersfiets . Op een gegeven moment kwamen we toen de deelnemers van de cyclo tegen , wat je dan allemaal ziet ? Waarschijnlijk moest ik er zelf zijn bij geweest had ik me op dezelfde manier gedragen , gewoon omdat het bij de meeste toch een koersgebeuren is (op TT zie je soms al van die onaanvaardbare dingen ) . Ik denk dat er naar verloop van tijd nog wel meer organisaties gaan zijn die het moeilijker gaan krijgen om aan vergunningen te geraken voor een cyclo te organiseren , je mag niet vergeten dat het autoverkeer ook alsmaar drukker wordt vandaar waarschijnlijk ook dat jullie dit jaar zo vroeg zijn vertokken met de Cyclo . Steek de koppen voor volgend jaar op tijd bijeen en kom er op tijd mee naar buiten wat de plannen gaan worden voor volgend jaar . Er zitten hier en op andere forums genoeg deelnemers die al aan diverse organisaties hebben deelgenomen om zo opbouwende kritiek te geven om er terug iets moois van te maken .
Ps En Ties T , zolang jij alles door uwe S bril blijft zien zal je nog lang op een eerste positieve post van mij moeten wachten .

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 09 mei 2010 12:02

"Dit snap ik niet. Ik mag toch aannemen dat het veel eerder dan twee weken voor aanvang evenement besloten wordt of de vergunning wel of niet wordt verleend ?"

@stoempert: nee hoor. Die krijg je vaak pas op het laatste moment. Er is zelfs een tamelijk groot wielerevenement in een grote Nederlandse havenstad begin juli waarvoor formeel nog geen vergunning is. Op die manier houdt een vergunningverlener een stok achter de deur. Op zich zijn goed recht, maar als organisator weet je dan pas op het laatste moment of en wat er van je plan kan doorgaan en wat je nog moet aanpassen. Natuurlijk probeer je een en ander al eerder af te stemmen, maar dat lukt niet altijd, zeker niet op detailniveau.
Ik heb ooit in mijn woonplaats een wielerkoers georganiseerd en kreeg pas een week voor de datum van de gemeente te horen dat geen vergunning ging worden verleend omdat de straat zou worden opgebroken. Tot dat moment vond de gemeente (uiteraard een andere afdeling) het een prachtig plan, waaraan zeker medewerking zou worden verleend.

stoempert
Forum-lid

stoempert 09 mei 2010 23:34

[quote="Rodrick"]"Dit snap ik niet. Ik mag toch aannemen dat het veel eerder dan twee weken voor aanvang evenement besloten wordt of de vergunning wel of niet wordt verleend ?"

@stoempert: nee hoor. Die krijg je vaak pas op het laatste moment. Er is zelfs een tamelijk groot wielerevenement in een grote Nederlandse havenstad begin juli waarvoor formeel nog geen vergunning is. Op die manier houdt een vergunningverlener een stok achter de deur. Op zich zijn goed recht, maar als organisator weet je dan pas op het laatste moment of en wat er van je plan kan doorgaan en wat je nog moet aanpassen. Natuurlijk probeer je een en ander al eerder af te stemmen, maar dat lukt niet altijd, zeker niet op detailniveau.
Ik heb ooit in mijn woonplaats een wielerkoers georganiseerd en kreeg pas een week voor de datum van de gemeente te horen dat geen vergunning ging worden verleend omdat de straat zou worden opgebroken. Tot dat moment vond de gemeente (uiteraard een andere afdeling) het een prachtig plan, waaraan zeker medewerking zou worden verleend.
[/quote]

Ik zit zelf in de organisatie van een vrije klassieker voor Elite/Beloften en Junioren. Gelukkig strookt mijn ervaring niet met de praktijken die jij noemt. Blijkbaar zijn de gemeenten en provincie waar wij door rijden meedenkend en wat meer van de integrale aanpak bij hun vergunningverlening. Ik zou helemaal gek worden als we als organisatie zo lang in het ongewisse zouden blijven.

PS Ik heb zo'n vermoeden dat het met de vergunning voor het wielerevenement begin juli te Rotterdam wel goed gaat komen.

fingerz
Forum-lid

fingerz 10 mei 2010 00:51

[quote="Amclassic-fan"][quote="fingerz"][quote="Amclassic-fan"]Misschien even de rest van het topic lezen voordat je commentaar geeft...

[/quote]

Als je het persbericht op de website had gelezen (die ook gewoon in dit topic staat), dan was dat dus de politie die op 't laatste moment met die eis kwam. Allicht dat 't niet eerder bekend was bij de organisatie door gebrekkige communicatie. Maar dat kan je Rodrick toch echt niet aanrekenen.

En de keuze van Fiets om te stoppen met de huidige opzet met Interim als organisatie maakt toch wel duidelijk dat ze er bij Fiets zacht gezegd absoluut niet blij zijn met hoe 't gegaan is.
[/quote]

Goed, we gaan dus toch nog even door. Laten we dan het onderwerp aanpassen in "wie kan er niet lezen?"Het punt is NIET dat Rodrick daar iets aan kan doen, het punt is dat Rodrick vindt dat Rikkert geen "zelfreflectie" heeft! Net als dat Rodrick daar inderdaad niets aan kan doen (dat zeg ik ook niet), kan Rikkert er niets aan doen dat de politie deze eis stelt. Dat kan hij toch niet weten op het moment dat hij zich inschrijft?! Het verwijt van Rodrick is dus zeer onterecht en kwetsend. Dat kan dus niet in zijn functie.
Fingerz

Plaats reactie