Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 17 jul 2008 18:53

Het is niet zomaar epo, het is iets wat niet op de lijst van verboden producten staat, enkel en alleen omdat nog niet alle dopinglabs het kunnen traceren. Het is dus wel traceerbaar, maar niet door alle labs, en het wordt ook gewoon niet onderzocht tot nu toe. Het is een hele dure handel om alle urinestalen op alle dopingproducten te onderzoeken. Dus hebben ze Ricco heel vaak om urine gevraagd, omdat ze aanvoelden dat (waarschijnlijk zijn hematoctiet) waarden niet logisch waren. Je kan bvb natuurlijkerwijze een hematocriet hebben van 51, maar na een zware bergetappe moet dat gewoon minder zijn. Als Ricco zijn hematocriet tijdens de tour constant op bvb 50 staat, dan is er iets niet pluis. Die moet namelijk gewoon dalen, of alleszins fluctureren. Vanaf dat moment zijn ze zijn stalen in detail gaan onderzoeken, dat is tijd- en geldrovend.
Het enige wat men kan doen is de renner confronteren met het feit dat hij iets gebruikt wat niet zuiver is, en hem vriendelijk doch beleefd de deur wijzen. Hij is nu natuurlijk verbrand, maar of hij voor een rechtbank kan schuldig bevonden worden is nog een andere vraag.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 jul 2008 18:58

Het zou ook niet best zijn als je als allerlaatste tegen de lamp loopt. Dan heb je óf slecht spul gekregen óf je kunt echt niets van....;)

jibb
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 okt 2006 02:04

jibb 17 jul 2008 19:26

Zow wat een power van die Cavendish...wat heeft die vent een sprint in de benen!
Zal mij verbazen als hij niet nog een overwinning pakt in de komende 2 etappes.
Dat is geen geel! Dit is geel!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 jul 2008 19:41

Pas maar op met die Cavendish. De regel is blijkbaar dat als je veel beter bent dan de rest dan loopt je vroeg of laat tegen de lamp ;)

Hoe zit dat nu dat de Franse controleurs nieuwe tests tot hun beschikking hebben waarmee ze derde generatie (syntetische) epo op kunnen sporen? Daar hoorde ik het dynamische duo van de nos over praten. Als dat zo is, en ik zie dat zo'n Ricco gewoon door de tests in de Giro kwam, dan bekruipt mij het gevoe dat Contador inmiddels opgelucht is dat hij niet mocht starten. Ik weet het, dit is een ongefundeerde uitspraak. Maar tegenwoordig lijkt elke beschuldiging realiteit te worden ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 17 jul 2008 19:43

Bottecchia schreef:Het zou ook niet best zijn als je als allerlaatste tegen de lamp loopt. Dan heb je óf slecht spul gekregen óf je kunt echt niets van....;)


Het is niet omdat hij laatste staat dat hij de minste van de bende is he...hij is al jaaaaren een enorm gewaardeerd helper. Hij heeft ondertussen ook begrepen dat die laatste plaats meer opbrengt dan de voorlaatste.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 17 jul 2008 19:44

Bottecchia schreef:Het zou ook niet best zijn als je als allerlaatste tegen de lamp loopt. Dan heb je óf slecht spul gekregen óf je kunt echt niets van....;)


Hij loopt anders wel tegen de rode lantaarn :D
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

pulpo
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 apr 2004 23:43

pulpo 17 jul 2008 19:58

Die jongens van Saunier Duval reden natuurlijk wel op andere benzine en dan geen V-Power. Ach wat maakt je uit of je pakt of niet. De helft rijd nog rond met doping en eerlijk gezegd heb ik er geen problemen mee. We moeten niet denken dat met een biologisch plaspoort en verscherpte controles het "probleem"opgelost wordt. Wat mij altijd opvalt is dat renners zo collegiaal zijn en dat ze nooit superkwaad worden op anderen alhoewel dat laatste wel schijnt te veranderen. Boogerd heb ik nog nooit kwaad gezien op bijvoorbeeld een Camenzind of een andere pakhaas terwijl ik dat toch wel zou zijn als me hierdoor een paar klassiekers door de neus geboord zouden worden. Ook Menchov was nou niet bepaald over zijn toeren toen hij de ronde van Spanje won dankzij de positieve plas van Heras. Idem dito met Perreiro en Landis. Het geeft volgens mij alleen maar aan dat er veel meer gebruikt wordt en dat het nooit een schone sport zal worden. Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit. Ik wil koers zien en het maakt mij niet uit hoeveel ze pakken.... Laten we ophouden over hypocriete zaken als het nieuwe wielrennen. Het zal altijd een sport bijven van bedriegers....

P.S. als ik hoor dat Riis nu enorm kwaad is dan word ik trouwens misselijk....

guser
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 aug 2005 13:51

guser 17 jul 2008 20:03

jammer dat Freire 2x stil viel / niet goed erlangs kon. kan er nou niet 1 rabo mannetje mee naar voren? tankink zei nog wel dat ie goeie benen had!

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 17 jul 2008 20:08

Naast zijn natuurlijke aanleg heeft Cavendisch zijn hoge beensnelheid (souplesse), stuurvaardigheid (durf om in openingen te duiken), gunstige positionering en feeling om op het gepaste moment aan te zetten, te danken aan zijn piste-opleiding. Het is geen toeval dat we diezelfde fenomenen terugvinden bij Mc Ewen (lijkt in de Brit zijn definitieve meester te hebben gevonden; niet abnormaal gezien zijn leeftijd) en indertijd bij Sercu. Het gaat hier om drie 'pure' sprinters, die meestal hun gram halen in ongecontroleerde, chaotische massaspurten. Dit in tegenstelling tot o.a. Petacchi en Boonen, die het van de zuivere macht en dus van lange rechttoe-rechtaan spurten moeten hebben, liefst al enkele km voor de streep aangetrokken door een trein die tegen zestig per uur dendert.

eelcoz

eelcoz 17 jul 2008 20:14

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 15 sep 2011 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 17 jul 2008 20:22

eelcoz schreef:De reactie van Tankink na afloop van de etappe was trouwens prachtig.


Inderdaad, weer ééntje om in te lijsten!

Plaats reactie