Pagina 27 van 31

Geplaatst: 30 okt 2008 22:56
door de zwarten
perik schreef:Sharkman, als ik het goed begrijp kan de 2009 ketting dus maar één keer gemonteerd worden? Wat doe je dan als je ketting een keer breekt? Of je als je hem om een andere reden even van je fiets af wilt halen (bv. vervangen voorderailleur)?

Campagnolo kettingen breken niet :p . Als ze na 20 jaar breken, of als ze samen met de cassette versleten zijn, moet je ze vervangen.
De voorderailleur kan je openschroeven.

Geplaatst: 30 okt 2008 22:56
door blaffy10
Dus 11 speed cassette, ketting en die ratchet? Die ratchet zit in je shifter?
Zeker interessant, maar niet de status van 11 speed...

Geplaatst: 31 okt 2008 12:26
door speric
11 speed incognito...

Geplaatst: 31 okt 2008 12:50
door perik
de zwarten schreef: Campagnolo kettingen breken niet :p . Als ze na 20 jaar breken, of als ze samen met de cassette versleten zijn, moet je ze vervangen.
De voorderailleur kan je openschroeven.

Ik geloof je direct. Maar als een campa ketting alles overleeft moet je er rekening mee houden dat deze verwijderd moet kunnen worden als bijvoorbeeld je frame vervangen moet worden door een scheur. ;)

Geplaatst: 31 okt 2008 13:32
door sharkman113
Blaffy wrote
Dus 11 speed cassette, ketting en die ratchet? Die ratchet zit in je shifter?
Aha jij fietst op status, ik op een (veel te dure) fiets :-)

Inderdaad incognito en ik zit er over te denken om de Record Red shifters naar 11 speed om te bouwen. Ik kom prima uit met de ergonomie en ik houdt van een heldere "klik" bij het schakelen en die mist de nieuwe groep.

Geplaatst: 31 okt 2008 13:52
door litespeed
Wat is de levertijd van zo'n ratchet?

Geplaatst: 31 okt 2008 16:22
door lincity
En de kosten van zo'n ratchet?

Geplaatst: 31 okt 2008 19:16
door blaffy10
Ik zal dit topic goed inde gaten houden want vind het interessant en ben wel in voor experimentje.

Geplaatst: 01 nov 2008 22:40
door Arjan
Net terug van de beurs. Hoorde daar op de Campa stand dat de 11s kettingpons nog maar zeer beperkt leverbaar is.
Verder haal ik uit hun 2009 folder dat de Super Record en Record Ergopowers nog gelagerd zijn (mechanism on bearings) maar dat de Chorus Ergopowers dit niet meer zijn (low friction internal mechanism).
Nu durf ik mijn hand er niet voor in het vuur te steken maar het lijkt er toch op dat dit duidlijk minder is dan de Record en dat de Chorus, hoewel wel 11s, kwalitatief gedowngraded wordt. De remmen waren ook al geen bal bearings meer.

Geplaatst: 02 nov 2008 10:34
door Livio Livius
Op de Bikemotion zag ik een (Super) Record groep met zwarte ketting bladen ipv van de grijze zoals deze op de Campagnolo stand stonden. De zwarte vond ik persoonlijk mooier staan dan de grijze. Weet iemand of Campa ook de zwarte kettingbladen in het assortiment heeft voor de 11 speed of zijn dit bijv. TA/Stronglite kettingbladen? Indien dit TA/Stronglite kettingbladen zijn geeft dit nog problemen bij het schakelen met de 11sp?

Geplaatst: 02 nov 2008 11:09
door rezne
Zijn er sowieso wel aparte kettinbladen nodig voor 11 speed? Het verschil met 10 speed lijkt me minimaal (de kransjes staan dichter op elkaar). Correct me if i'm wrong.

Zwarte kettingbladen vind ik wel altijd heel stijlvol :).

Geplaatst: 02 nov 2008 21:12
door Arjan
Rezne schreef:Zijn er sowieso wel aparte kettinbladen nodig voor 11 speed? Het verschil met 10 speed lijkt me minimaal (de kransjes staan dichter op elkaar). Correct me if i'm wrong.

Zwarte kettingbladen vind ik wel altijd heel stijlvol :).


Dit heb ik ook gevraagd bij de campa stand op de Bike Motion. Ze hebben mij gentwoord dat de 11s kettingbladen toch iets dunner zijn en ook dichter op elkaar staan. Op een 10 s crank passen geen 11s kettingbladen maar ook andersom, op een 11s crank passen geen 10s kettingbladen. Nogmaals dit volgens het antwoord wat ik op de beurs kreeg.