Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

mbl
Forum-lid

mbl 16 sep 2008 02:17

[quote="Frankvanboven"]Ook al heb je de City-Navigator Europe kaarten, dan werkt het nog niet. Het enige wat werkt is een course met je snuffert op het schermpje volgen.

Waar ik hem voor gekocht heb, je net als een TomTom, laten leiden werkt absoluut niet. Er zitten veel te veel vauten in. Voorbeeld. Hij geeft aan dat je na 3,5Km van richting moet verander. Je zit ook absoluut op de juiste weg. Na 1Km geeft hij spontaan aan dat je een "U" bocht moet maken. Dit op een punt waar geen andere weg is te bekennen. Deze melding een aantal malen negeren en dan pakt hij het (als je mazzel hebt) weer correct op.

Dit werk natuurlijk alleen als je parcourskennis hebt. Maar ja.....daar heb je niet zoveel Euries voor betaald![/quote]

Vreemd, zou wel moeten werken. Ik gebruik zelf nog de oude 60csx, een vriend van mij heeft de 705. Bij hem werkt het wel (ga het nog ff navragen voor de zekerheid). Heb je wel alle (routering) instellingen goed staan (optie: volg wegen, en dergelijke). Bij het overzetten van de kaarten (via MapSource) moet je geloof ik ook nog wat instellen. Ik snap je frustratie. Ik heb ook maanden zitten experimenteren voordat alles werkte en ik het doorhad. Is echt geen makkelijk apparaat, zoals een TomTom, aan de andere kant heb je wel meer mogelijkheden dan een TT.
Cervelo R3 / Campa Chorus / Easton EC90

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 16 sep 2008 08:46

Ja, alle instellingen zijn goed. Heb me er ook al maanden in verdiept!

rene1
Forum-lid

rene1 16 sep 2008 10:45

@Hendrik Jan: in een TomTom kan je ook routes laden (Te downloaden of converteren als .itn bestand)
Dit werkt ook niet feilloos maar vooralsnog valt dit ook van de edge te zeggen; niet feilloos.
Ook met de edge moet je soms meerder keren converteren met 3thrd party progs om tot het juiste bestandsformaat te komen. (o.a. gpx/crs)

Verder bleven de routes zichtbaar op de kaart en kon ik een nieuwe wel laden maar hij hield stiekem de gegevens vast van een vorige geladen route ook de nog af te leggen afstand etc.. (gpx/crs maakt daarbij niet uit)
Dit lijkt nu opgelost sinds ik de routes op het geheugen van de edge zelf heb geplaatst ipv op de geheugenkaart.

yugor
Forum-lid

yugor 16 sep 2008 13:59

@Frankvanboven - Ik rij vanaf dat ik hem heb (juli) in binnen en buitenland met zelfgemaakte routering zonder problemen.

[quote="rene1"]...Verder bleven de routes zichtbaar op de kaart en kon ik een nieuwe wel laden maar hij hield stiekem de gegevens vast van een vorige geladen route ook de nog af te leggen afstand etc.. (gpx/crs maakt daarbij niet uit)
Dit lijkt nu opgelost sinds ik de routes op het geheugen van de edge zelf heb geplaatst ipv op de geheugenkaart.[/quote]
Denk dat dat komt omdat je niet gereset hebt.
Als je de rit in de computer laad reset de Edge automatisch maar als je dat niet doet moet je hem handmatig resetten (ritafstand etc .op nul zetten)
Je doet dit door de "lap" toets lang ingedrukt te houden.

(kwam er toevalliger wijs achter - had ook een keer een probleem dat ie de volgende dag gewoon door telde :) )

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 16 sep 2008 14:38

hoe kom ik eigenlijk aan mapsource

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 16 sep 2008 15:24

[quote="Frankvanboven"]
Waar ik hem voor gekocht heb, je net als een TomTom, laten leiden werkt absoluut niet. Er zitten veel te veel vauten in. Voorbeeld. Hij geeft aan dat je na 3,5Km van richting moet verander. Je zit ook absoluut op de juiste weg. Na 1Km geeft hij spontaan aan dat je een "U" bocht moet maken. Dit op een punt waar geen andere weg is te bekennen. Deze melding een aantal malen negeren en dan pakt hij het (als je mazzel hebt) weer correct op.[/quote]

Dit ligt niet aan het apparaat maar aan het gebruikte Kaart materiaal, in dit geval dus CN. Is een vaker voorkomend probleem bij kaartmateriaal (zowel van Navtech als van TeleAtlas), dit wordt veroorzaakt doordat er fouten zitten in de kaarten , door middel van Updates proberen ze steeds meer fouten te verhelpen, maar helaas zal dit nooit 100% verholpen kunnen worden ben ik bang!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

hansmol
Forum-lid

hansmol 16 sep 2008 23:49

is de hartslag meter op de garmin gelijke aan polar kwaliteit?

timper
Forum-lid

timper 17 sep 2008 00:02

[quote="Hans Mol"]is de hartslag meter op de garmin gelijke aan polar kwaliteit?[/quote]

yep, werkt perfect en zonder storing...enkel de software en mogelijkheden op pc zijn bij polar beter. Voor mij voldoen ze echter, en er zullen wel nog updates komen die de achterstand tot polar minderen.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

lowermate
Forum-lid

lowermate 17 sep 2008 00:42

[quote="Sten2"][quote="-Divo-"]

Ik heb de 705 gekocht bij Handtec, prima afgehandeld.

[/quote]

Ik zit alleen dan met het feit hoe het met garantie afhandeling gaat.
MMmmmmmmmm, blijft lastig.

In ieder geval bedankt voor je reaktie.
Cannondale Synapse Ultegra

mbl
Forum-lid

mbl 17 sep 2008 02:02

[quote="japie carbon"]hoe kom ik eigenlijk aan mapsource[/quote]

Het basisprogramma Mapsource wordt volgens mij gewoon bij de Garmin geleverd. Klik anders hier hoe je eraan kunt komen
Mapsource
Cervelo R3 / Campa Chorus / Easton EC90

lowermate
Forum-lid

lowermate 17 sep 2008 23:11

[quote="Sten2"][quote="-Divo-"]
[quote="Lowermate"]Geen advies over bij welke eerder genoemde shops ?[/quote]

Ik denk dat de prijzen en garantie afhandeling en betrouwbaarheid niet echt voor elkaar onderdoen. Van Purmerend naar R'dam rijden kost meer dan opsturen dus dat is ook geen voordeel.

Waarschijnlijk wil jij het liefste in Nederland kopen, persoonlijk zou ik gaan voor de goedkoopste en in Engeland kopen, zonder kaarten overigens want die zou ik persoonlijk op een andere manier me eigen maken.

( ze zijn nl te downloaden, maar niet verder vertellen want ik wil niet verantwoordelijk zijn voor oneigenlijk gebruik van software natuurlijk )

;)[/quote]

Ik heb de 705 gekocht bij Handtec, prima afgehandeld.

[/quote]

Misschien wil ik gevoelsmatig wel in ned. kopen, aan de andere kant ben ik ook wel voor de goedkoopste. prijs Alleen ik weet niet hoe het in praktijk gaat als er iets met het apparaat is. Terugsturen naar Engeland of kan ik dan naar een nederlandse winkel/dealer qua reparatie / garantie ?
Cannondale Synapse Ultegra

yugor
Forum-lid

yugor 17 sep 2008 23:42

@lowermate - die afweging moet je denk ik voor je zelf maken. Of je het de extra sores waard vind mocht er iets mee zijn.

[quote="spin"]...Route met viapoints werkte op zich goed, al word ik nog steeds niet blij van het feit dat hij vaak niet door heeft dat je ergens met de fiets prima langs kunt, en je dan over allerhande omwegen stuurt. Maar als je afwijkt van de route navigeert hij je vervolgens weer naar het dichtstbijzijnde viapoint, als ik het goed heb begrepen. Klopt dat Yugor? ...[/quote]

Sorry dat ik niet eerder reageerde maar wou het nog eens testen voor een antwoord te geven. Vandaag had ik zin om een stukje van de route af te wijken.

De Edge wilde daarna steeds (bij elke afslag volgens mij) dat ik een U-turn maakte.
Maar toen ik weer op de route zat (een paar viapunten overgeslagen dus ) navigeerde hij vanaf dat punt normaal verder :d

Dus afsnijden gaat prima - je moet alleen even de U-turn meldingen negeren.
Als je echt van de route afwijkt kun je beter de navigatie (tijdelijk) stopzetten.

Plaats reactie