Sensa
Dank voor jullie reacties!
Maar even back-to-basics voor mij:
Wat zijn nu de essentiele verschillen tussen stuurpen horizontaal verlengen, stuur laten zakken en zadel naar achter schuiven? Of zijn dit meerdere mogelijkheden die tot hetzelfde leiden? Wanneer kun je nu het beste wat doen om welk effect te bereiken?
Maar even back-to-basics voor mij:
Wat zijn nu de essentiele verschillen tussen stuurpen horizontaal verlengen, stuur laten zakken en zadel naar achter schuiven? Of zijn dit meerdere mogelijkheden die tot hetzelfde leiden? Wanneer kun je nu het beste wat doen om welk effect te bereiken?
Je moet niet zomaar het zadel gaan verschuiven. Er van uit gegaan dat de hoogte en terugstand goed zijn afgesteld op de lengte van je benen. Als dat niet zo is kun je natuurlijk nog wel wat schuiven, maar de positie in het zadel moet de basis zijn om hoogte en lengte van de zitpositie verder te bepalen.
Dan kom je toch bij stuurpen en spacers terecht.
Dan kom je toch bij stuurpen en spacers terecht.
Een kleine week geleden dan eindelijk (na 5 weken wachten) mijn Trentino SL Pro opgehaald. Sensa schijnt het erg druk te hebben...
Heerlijke fiets, stuurt strak met de aksium wielen.
Wbt de maat :het is dus een 56, maar moet zeggen dat dit prima past. Ondanks mij 1m90 past het prima.
Uiteraard is de stuurpen nog niet helemaal afgezaagd en heb ik even met een aardig torentje gefietst, maar vandaag terug naar 30mm (totaal) spacers voor een redelijk sportieve maar (hopelijk) enigzins comfortabele houding.
Drop zadel-stuur is ongeveer 12,5cm met een 100mm stuurpen.
Daarnaast is de San Marco Concor omgeruild voor een Fizik Aliante test-zadel, want de San Marco voelde echt niet fijn. Uiteraard met dank aan een hulpzame FM
Als er interesse is wil ik wel eens proberen een foto te plaatsen van de zithoudingen.
Heerlijke fiets, stuurt strak met de aksium wielen.
Wbt de maat :het is dus een 56, maar moet zeggen dat dit prima past. Ondanks mij 1m90 past het prima.
Uiteraard is de stuurpen nog niet helemaal afgezaagd en heb ik even met een aardig torentje gefietst, maar vandaag terug naar 30mm (totaal) spacers voor een redelijk sportieve maar (hopelijk) enigzins comfortabele houding.
Drop zadel-stuur is ongeveer 12,5cm met een 100mm stuurpen.
Daarnaast is de San Marco Concor omgeruild voor een Fizik Aliante test-zadel, want de San Marco voelde echt niet fijn. Uiteraard met dank aan een hulpzame FM
Als er interesse is wil ik wel eens proberen een foto te plaatsen van de zithoudingen.
Beste allen,
Mijn Sensa Umbria (tiagra, maat 52) heb ik inmiddels al een week in bezit, heerlijke fiets.
Hieronder een foto, (excuses voor de slechte foto)
http://imageshack.us/a/img5/5792/h4xe.jpg
Echter denk ik. dat ik met een maat 48, beter uit de voeten was gekomen.
info over mezelf, 1.65m bbl 75.
Mijn Sensa Umbria (tiagra, maat 52) heb ik inmiddels al een week in bezit, heerlijke fiets.
Hieronder een foto, (excuses voor de slechte foto)
http://imageshack.us/a/img5/5792/h4xe.jpg
Echter denk ik. dat ik met een maat 48, beter uit de voeten was gekomen.
info over mezelf, 1.65m bbl 75.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@Sebas1977, wie heeft jouw die maat aangeraden? Ik heb Sensa's in dezelfde maat, maar ik ben 3 cm korter, heb zeer korte armen en zit al erg diep. Ik rij met een 130 mm stuurpen, ik kan me niet voorstellen dat het goed past met een 100 mm stuurpen terwijl je langer bent.
@knethje, qua passen zit er geen wereld van verschil tussen de 48 en 52. De bovenbuis scheelt namelijk slechts een halve cm. De balhoofdbuis is wel 1.5 cm korter bij de 48, maar dat zou juist een nadeel zijn. Je stuur kan namelijk nu nog voldoende naar beneden. Wat wel een voordeel voor je was geweest van de 48 is dat de zadelpen 4 cm meer had uitgestoken wat optisch mooier zou zijn.
@knethje, qua passen zit er geen wereld van verschil tussen de 48 en 52. De bovenbuis scheelt namelijk slechts een halve cm. De balhoofdbuis is wel 1.5 cm korter bij de 48, maar dat zou juist een nadeel zijn. Je stuur kan namelijk nu nog voldoende naar beneden. Wat wel een voordeel voor je was geweest van de 48 is dat de zadelpen 4 cm meer had uitgestoken wat optisch mooier zou zijn.
Het blijft moeilijk te bepalen en afhankelijk mede van persoonlijke wensen.
Ik heb redelijk lange armen waardoor het stuur laag kan blijven. Ik denk dat mijn positie redelijk sportief is maar dat kan ik wel hebben, en het is nu eenmaal geen toerfiets. Ik ga proberen om volgende week eens een paar foto's te maken van de houding.
De meting van mijn BBL vond ik overigens erg overdreven uitgevoerd. Hij trok de stang wel erg hard omhoog.
Als ik het zelf meet (met hulp) kom ik eerder op 89 cm, hooguit 90 cm.
Bij een 58 komen dan denk ik alleen de meeste spacers te vervallen door de hogere balhoofdbuis (uitgaande van dezelfde houding)
Daarentegen wordt de bovenbuis weer 0,6cm langer...
Wat is eigenlijk de mate van sloping van een trentino frame? ik las ergens dat dit ongeveer 3- 4 cm is.
Dus in klassieke maten zou een 56 cm frame een 60cm frame zijn.
En wat is dan de zadel-stuur drop bij jouw fiets?
Ik heb redelijk lange armen waardoor het stuur laag kan blijven. Ik denk dat mijn positie redelijk sportief is maar dat kan ik wel hebben, en het is nu eenmaal geen toerfiets. Ik ga proberen om volgende week eens een paar foto's te maken van de houding.
De meting van mijn BBL vond ik overigens erg overdreven uitgevoerd. Hij trok de stang wel erg hard omhoog.
Als ik het zelf meet (met hulp) kom ik eerder op 89 cm, hooguit 90 cm.
Bij een 58 komen dan denk ik alleen de meeste spacers te vervallen door de hogere balhoofdbuis (uitgaande van dezelfde houding)
Daarentegen wordt de bovenbuis weer 0,6cm langer...
Wat is eigenlijk de mate van sloping van een trentino frame? ik las ergens dat dit ongeveer 3- 4 cm is.
Dus in klassieke maten zou een 56 cm frame een 60cm frame zijn.
En wat is dan de zadel-stuur drop bij jouw fiets?
Hallo,
een paar dagen geleden heb ik een tweedehands racefiets gekocht. Dit is de eerste racefiets voor mij, dus ik heb er weinig verstand van. De verkoper zei dat het een redelijk prijzige fiets is als je hem nieuw zou kopen (ca. €1100,-). Het merk van de fiets is een Sensa Umbria, en verder staat er nog op het frame: "ovalized tubing" en "double butted".
Nu was ik even op het internet aan het zoeken naar de fiets die ik dus net heb aangeschaft, om te kijken of hij echt rond de €1100,- waard is nieuwwaarde. Het probleem is echter dat ik wel een Sensa Umbria Sora Special en een Sensa Umbria Tiagra Special kan vinden, maar ik kan geen enkele fiets van Sensa vinden met "ovalized tubing" op het frame.
Wat kan het betekenen dat ik deze fiets nergens op internet terug kan vinden?
Ik wil anders ook nog wel even een foto van mijn fiets plaatsen, maar ik weet niet precies hoe dat hier moet.
een paar dagen geleden heb ik een tweedehands racefiets gekocht. Dit is de eerste racefiets voor mij, dus ik heb er weinig verstand van. De verkoper zei dat het een redelijk prijzige fiets is als je hem nieuw zou kopen (ca. €1100,-). Het merk van de fiets is een Sensa Umbria, en verder staat er nog op het frame: "ovalized tubing" en "double butted".
Nu was ik even op het internet aan het zoeken naar de fiets die ik dus net heb aangeschaft, om te kijken of hij echt rond de €1100,- waard is nieuwwaarde. Het probleem is echter dat ik wel een Sensa Umbria Sora Special en een Sensa Umbria Tiagra Special kan vinden, maar ik kan geen enkele fiets van Sensa vinden met "ovalized tubing" op het frame.
Wat kan het betekenen dat ik deze fiets nergens op internet terug kan vinden?
Ik wil anders ook nog wel even een foto van mijn fiets plaatsen, maar ik weet niet precies hoe dat hier moet.
de eerste hit op sensa umbria ovalized tubing komt terug naar een test in de Fiets uit 2008 met een fiets met Ultegra groep van 1500 euro.
http://www.fiets.nl/wp-content/uploads/ ... st_PDF.pdf
Welke groep zit er op je fiets (Staat op je derailleur/Schakelhendels)
http://www.fiets.nl/wp-content/uploads/ ... st_PDF.pdf
Welke groep zit er op je fiets (Staat op je derailleur/Schakelhendels)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Sora Special en Tiagra Special is aanduiding waarmee de fiets is uitgerust wat betreft groep (derailleur, cassette, shifters). Veloce is de goedkoopste groep van Campagnolo en Tiagra / Sora van Shimano. Ovalized tubing en double butted is aanduiding wat type aluminium frame.
Je hebt dus een Sensa Umbria gekocht. Je moet zelf even kijken met welke groep de fiets is uitgerust. Dit kan ook met Shimano 105 zijn oid.
Je kunt ook even op de Sensa site kijken http://www.sensabikes.com/index.php?cPa ... 533e2c1cd4
Je hebt dus een Sensa Umbria gekocht. Je moet zelf even kijken met welke groep de fiets is uitgerust. Dit kan ook met Shimano 105 zijn oid.
Je kunt ook even op de Sensa site kijken http://www.sensabikes.com/index.php?cPa ... 533e2c1cd4
Laatst gewijzigd door Livio Livius op 28 jul 2013 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
What makes the boat go faster?