Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Look

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3697
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 jul 2012 22:17

Die fiets moet uit ik denk 1994 komen of zoiets. Toen begon ik fanatieker te fietsen en ik wilde een betere. Dat werd een cadex want een look kon ik niet betalen. Maar ik vond m wel heul mooi. Paar jaar geleden liep ik er tegenaan en heb m toen als tijdriitapparaat gebouwd. Hij is erg zwaar maar superstijf. Was vorig jaar op de bikemotion en zag toen diverse merken die dezelfde vorkconstructie hadden als deze. Iedere klap is raak met deze fiets, maar dat mag ook wel want hij is een beetje heavy.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 28 jul 2012 00:18

De Look KG196 zag het licht al in 1990 (oa. de Panasonic ploeg van Peter Post, waar oa. Eddy Bouwmans ook reed).
Een revolutie waar veel andere merken nu pas inzien hoe aerodynamisch en strak deze fiets is...

Heb zelf ook zo'n model in het blauw (zoals de KG186), elk cijfer geeft een bouwwijze aan. Monocoque of met carbon lugs gebouwd etc. etc.

enne, ben jij dit toevallig Derk23? http://www.youtube.com/watch?v=DiaadF8H ... embedded#!

Plus, de enige fiets van Look welke in het museum of Modern Art in New York staat!

PS Dat muggeziften over een ander kleur stuurlintje of kleur banden :roll: :?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 jul 2012 00:33

Derk023 schreef:@Timo2.0: Je bedoelt zoiets als dit: https://picasaweb.google.com/jbourne02/LookKG196#" onclick="window.open(this.href);return false;
Na het zien van deze foto's wordt zwart de volgende stap...
Een wijs besluit ;) (en die klassieke banden staan hem ook beter dan blauw)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 28 jul 2012 00:45

De Ergopost hoort er in ieder geval in, en anders een Campa Record van titanium...
;-)
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Derk023
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mei 2012 22:13
Locatie: Haarlem

Derk023 28 jul 2012 21:34

@ mikethebike: Dat heb je goed gezien, ja dat is mijn filmpje van afgelopen voorjaar tijdens het fietsen van de ronde van vlaanderen.
Maar met hoge alu campa wielen icm. het stijve frame is het niet echt comfortabel rijden over de kasseien ;)

Nog een kleine info; de kg196 werd vanaf 1991 geintroduceerd, naar mijn weten het eerste monocoque carbon frame.
Ik weet niet het exacte bouwjaar van mijn 196 maar ervan uitgaande dat het frame zo'n 20 jaar oud is vindt ik hem nog steeds modern ogen en rijdt gewoon fantastisch, en ook vanwege het bekijks :-)
De ONCE ploeg van de jaren '90 heeft ook met deze fietsen gereden met oa. Johan Bruyneel en Erik Breukink in de gelederen.
Hier nog een filmpje van de kg196 met de eerste electrische schakelgroep van mavic...hoezo nieuw ;)

http://youtu.be/THtQYWooNBE" onclick="window.open(this.href);return false;

Derk023
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mei 2012 22:13
Locatie: Haarlem

Derk023 28 jul 2012 21:42

En voor de Look-o-fielen, hier deze must have ;)

http://www.lookcycle.com/en/us/textile/ ... illot.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 29 jul 2012 13:51

@ Derk, de KG196 is al in 1990 geintroduceerd! Zie de officiële Look info op http://www.lookcycle.com/en/us/look-cycle/histoire.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En de KG196 is niet de allereerste monocoque, dat is de beurt aan Corima en Kestrel (beide werden gewikkeld waar een soort latex ballon in het frame zat. Daarna werd de mal gesloten en werd de ballon opgeblazen en de mal verwarmd waardoor de ballon de carbonweefsel strak in de mal drukte. Een productiemethode die Felt nu toepast in zijn frames).
Als voorbeeld, de Trek 5200 OCLV leek een monocoque maar was met carbon lugs verlijmd (en met alu delen), in tegenstelling tot Look/Corima en Kestrel (SC200i).
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

660stihl
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jul 2011 20:01

660stihl 31 jul 2012 21:20

Van dit soort fietsen krijg ik echt een heel prettig gevoel. Echt een onzettend mooie fiets derk!

Als je een keer langs Velserbroek rijdt kom ff langs, kan ik hem in het echt zien. Rijden we gelijk een rondje met mijn oldskool Merlin ernaast!

gr Lex

Look 695
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jun 2012 20:29

Look 695 03 aug 2012 23:05

triabas schreef:
sharkman113 schreef:....
Op de verstelbare stuurpen zijn de inmiddels al teruggekomen maar ook het crankstel is niet heel erg goed (al was het het idee dat op zich wel).
Ben benieuwd waar je op baseert dat het crankstel niet heel erg goed is ? Dat het kapot gaat, lijkt me zeer uitzonderlijk, maar kan natuurlijk. In alle, ook Duitse, testen zijn ze heel lovend over het crankstel. Waar zit het slechte in ?
En dat de gimmicks te ver zijn doorgevoerd ?
- Dat je simpel de cranklengte kan wijzigen in 170, 172,5 of 175 is toch heel praktisch ?
- Op de verstelbare stuurpen zijn ze in zoverre teruggekomen dat je niet meer de lengte kan aanpassen. Maar je kunt nog steeds de hellingshoek aanpassen, wat het gebruik van spanners vermindert.
- De elastomeer zadelpen verbetert het comfort aanzienlijk op een verder superstijve fiets.

Je raadt het al: ik heb ook een 695sr en ben er supertevreden over. Fantastische fiets. Zal binnenkort eens een foto posten. Ps Ik gebruik de fiets ook voor triathlons en dan zijn sommige van die features verdomd handig.


Waar blijft die beloofde foto ?

triabas
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:57

triabas 04 aug 2012 15:49

Zie hier: http://imageshack.us/photo/my-images/215/p1010774h.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
(ik hoop dat dit werkt, want ik heb behoorlijk lopen klooien)
Ik heb er meteen een extra zadelpen bij gekocht, voor de triathlonpositie. 1 bout losdraaien, extra spacer erbij en hop andere positie. Super handig als je je fietspositie vaker moet/wil aanpassen. (Ik heb ook een cervelo soloist waarbij ik de zadelpen kan omdraaien, maar in de praktijk heb ik dat nooit gedaan, mn omdat je weer exact moet gaan passen en meten). Als je je posities voor wielrennen en triathlon weet, dan is het Look systeem enorm praktisch. Hetzelfde geldt voor het varieren van de hoogte van de stuurpen. Tot nu toe helemaal blij, ook geen rammeltje of kraakje (zoals mijn FM zei: vaak ligt het ook aan de FM...).
Overigens vind ik de fiets niet echt fotogeniek, ziet er in het echt beter uit. Al ben ik niet zo gecharmeerd van dat overdadige gebruik van de merknaam, vandaar dat ik niet ook nog eens Look bidonhouders heb gekocht. Heb keuze mn gebaseerd op mijn eisen/wensenlijstje (oh zo verstandig...)

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 05 aug 2012 15:36

De fiets van Triabas! Afbeelding
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 05 aug 2012 22:45

Ik ben van het weekeind wezen fietsen in Limburg en kwam onderweg naar huis rond een uur of half negen in de avond een KG196 tegen. Hij reed richting 't Zand en ik kwam hem tegen even na 's Heeren Loo. Iemand van hier?
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Plaats reactie