Alles over vakanties op én met de fiets

Amstelgoldrace 2008 (toerversie)

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 22 apr 2008 16:01

[quote="rob74"]Elke deelnemer heeft gewoon het recht om de echte AGR finale te rijden (fromberg, keuteberg en cauberg). Of je nu 250 km rijd of 60 km, het laatste stuk maakt deze tocht tot meer dan alleen maar een toertocht. De finale hoort er gewoon bij. Een deel van de deelnemers over de dode man sturen lijkt mij geen optie.

Om te voorkomen dat het stuk "finale route" op het einde van de dag hopeloos vast loopt, is het verstandig om te zorgen dat er minder mensen zijn. Maar de organisatie wil zoveel deelnemers de kans bieden om deze finale te rijden. Men zit dus een beetje in een spagaat. Te veel deelnemers op te smalle wegen.

De oplossing zit hem volgens mij in het spreiden van je deelnemers over de dag. Als je er bijvoorbeeld voor kiest om alle deelnemers voor 10:00 op pad te hebben, los je volgens mij al vrij veel op. De deelnemers die voor een korte route kiezen (de vaak wat langzamere deelnemers), zijn dan al de keuteberg voorbij op het moment dat de deelnemers van 150-250 km (de betere klimmers) erover heen rijden. Zo krijgt iedereen de ruimte om de finale te rijden en het niveau verschil tussen de deelnemers op de keuteberg zal kleiner zijn (dus minder irritatie).[/quote]

Die finale kun je ook op 364 andere dagen van het jaar rijden! Mensen die zich storen aan de drukte moeten zich niet inschrijven voor zo'n tocht!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 apr 2008 16:06

Bovendien zijn er nog veel meer tochten "out there" met een minstens zo mooie route, die ook nog eens 5x zo weinig kosten en 100x rustiger zijn . Kijk, natuurlijk staat minder leuk op een verjaardagsfeestje, maar afijn. Je kunt ook de Mergellandroute rijden.

Dat colnagofreak geen mens heeft gezien verbaast me niets; dit verhaal horen we vaker (no offence, maar het wordt wel een heel klein beetje ongeloofwaardig...).

Van mij mag de AGR overigens vooral doorgaan; ik ben zaterdag tijdens rondje Markermeer geloof ik 10 man tegen gekomen :)

21st-century
Forum-lid

21st-century 22 apr 2008 17:07

Ik heb de 150 km gereden en heb het erg goed naar mijn zin gehad. Ook ik moest helaas het eerste steile stukje van de keutenberg lopen (rond 14:30) maar heb voor de rest gewoon overal redelijk goed door kunnen fietsen. Vond de AGR eigenlijk gewoon prima georganiseerd. Klagen kun je altijd wel over iets maar uiteindelijk gaan zulke tochten voor velen toch ook om de gezelligheid van zo`n evenement. Als je echt hard door wilt fietsen op een dergelijk parcour kun je beter mee doen aan de fiets challenge of idd gewoon op een andere dag gaan vlammen. Heb zelf best wel veel valpartijen gezien waarvan 1 behoorlijk hard in de laatste afdaling naar de cauberg toe.

Gebeurd eigenlijk elk jaar wel, je moet gewoon erg goed opletten als je met zovelen tegelijk over smalle weggetjes fietst. Zelf heb ik ook even een stukje "gedwongen" aan veldrijden gedaan toen ik van de weg afraakte tijdens het passeren van een groep andere deelnemers. Ik heb verder nauwelijks gebruik gemaakt van de bevoorrading (alleen water en isostar) maar ook dat zag er gewoon allemaal goed uit volgens mij. Verder vind ik dat sommige mensen zich gewoon veel te druk maken om bv het gedrag van een automobilist of wat dan ook.

Het is bekend dat de plaatselijke bewoners niet allemaal even blij zijn met dit evenement maar je kunt beter gewoon niet reageren op het gedrag van deze mensen dan hebben ze er ook geen plezier aan. Ik kreeg zelf nog een brake test van een auto maar zag het gelukkig op tijd, helaas vielen er wel wat mensen achter mij omdat ze te laat in de remmen gingen. Dit hoort gewoon allemaal bij de AGR en dit zal altijd wel zo blijven. Nogmaals ik vond het gewoon prima georganiseerd en ik heb een erg leuk weekend gehad. Zondag uiteraard ook nog naar de profs gekeken ff kijken hoe het echt moet :D haha. Volgend jaar dus gewoon weer maar dan de 200 of 250 km. Aankomende Zaterdag "davitamon classic" in Belgie, echt een aanrader (mooi parcour en perfect geregeld) Niet allemaal komen aub anders wordt het daar misschien ook iets te druk :D :D

http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 22 apr 2008 17:23

Ik rij met dit soort drukke tochten altijd extra voorzichtig. Liever niet in een te drukke groep, wat meer afstand tot m'n voorganger, wat meer ruimte bij afdalingen en niet elk klein gaatje gebruiken om andere fietsers of automobilisten in te halen. Dan doe je al met al toch zeker 5 minuten langer over de 250km maar het is wel een stuk veiliger.

amstelgoldraceteam
Forum-lid

amstelgoldraceteam 23 apr 2008 16:24

Beste Amstel Gold Race rijders,

Eerder op dit forum hebben een aantal van jullie aangegeven het wel heel erg leuk te vinden om de filmpjes te kunnen downloaden en bewaren. Met plezier mag ik jullie meedelen dat wij hebben besloten om dit te gaan regelen.

Natuurlijk houden we jullie op de hoogte over het moment dat het download feest kan beginnen.

Met vriendelijke groeten,

Amstel Gold Race Team

seger
Forum-lid

seger 23 apr 2008 16:49

Waarom zijn mensen alleen bezig met niet naar boven kunnen fietsen omdat het zo druk is? Waar is de tijd zij zelf niet boven kwamen? Je moet ergens beginnen. En het is toch ook gewoon spektakel om zoveel mensen tegelijk op de Keutenberg te zien ploeteren! Daarvoor doe ik juist mee. En het zijn echt niet alleen maar slechte rijders die de 60/100km rijden en alleen de goede renners die de lange afstanden rijden. Zat hardrijders doen aan de korte afstanden mee omdat 250 km ook eigenlijk van de zotte is. Met een beetje goed opletten en niet als een dolle ten koste van alles en iedereen naar boven willen, hoef je op de Keutenberg niet af te stappen. Als iemand voor je valt, so be it!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 apr 2008 16:50

Ik zie hier veel reacties druk lopen, maar hoe laat is dat dan?

Ik ben om 10:20 gestart met de 100km en om 13:20 reed ik met gierende banden de keutenberg op.

Overigens ik reed op mijn MTB ook een aanrader, kan je door de berm iedereen inhalen (behalve op de cauberg)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 apr 2008 16:53

Met een beetje goed opletten en niet als een dolle ten koste van alles en iedereen naar boven willen, hoef je op de Keutenberg niet af te stappen. Als iemand voor je valt, so be it!
Helemaal mee eens!! als die mensen zo goed zijn stappen ze toch gewoon weer op!
Ik kan hier ook een klaagzang beginnen dat nl wielrenners niet kunnen dalen zo langzaam gaan dat ik moet remmen! Maar dan zit je op het verkeerde evenement

seger
Forum-lid

seger 23 apr 2008 16:53

ik was rond 13.50u op de keutenberg, en toen was het toch wel druk. Maar ik ben gewoon naar boven gefietst hoor!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

evers
Forum-lid

evers 23 apr 2008 18:25

[quote="Amstel Gold Race Team"]Beste Amstel Gold Race rijders,

Eerder op dit forum hebben een aantal van jullie aangegeven het wel heel erg leuk te vinden om de filmpjes te kunnen downloaden en bewaren. Met plezier mag ik jullie meedelen dat wij hebben besloten om dit te gaan regelen.

Natuurlijk houden we jullie op de hoogte over het moment dat het download feest kan beginnen.

Met vriendelijke groeten,

Amstel Gold Race Team[/quote]

Superrrrrrrrrrr!!
Train ze!

jv
Forum-lid

jv 23 apr 2008 21:32

Voor diegene die filmpjes van AGR al willen downloaden: nadat je het filmpje met klimprestaties hebt bekeken wordt deze opgeslagen in je temporary internet files als flv bestand. Wanneer je het bestand uit deze folder haalt en ergens in een andere folder zet kun je de filmpjes met FLV player (gratis te downloaden op internet) afspelen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 25 apr 2008 09:33

Waar kan ik de filmpjes zien? op de agr site staat klik hier maar dan kom ik in het cafe en daar kan ik niet vinden.

Plaats reactie