Pagina 27 van 34

Geplaatst: 15 nov 2008 16:43
door alfaboy_69
Foxx schreef:Je kunt zeggen wat je wilt, Giant blijft een mooie fietsen om te zien sinds ONCE tijdperk


Ik heb hier nog altijd een Once Giant in de garage staan als herinnering. Die van T-Mobile vond ik niet zo geslaagd maar deze voor Rabobank vind ik wel de moeite waard...

Geplaatst: 15 nov 2008 18:30
door bora
ik ook^^

Geplaatst: 17 nov 2008 20:42
door arjan916
Ilko schreef:Volgens mij ging het hier om de TT fietsen.
Overigens reden een aantaal Rabo mannen op Walser frames, en werd er wel degelijk met de C50 chrono gereden.
Dat nieuwe TT apparaat is volgens mij nu juist wel een Giant (reden een aantal mannen van Columbia ook mee).


Afgelopen zaterdag heb ik dit nog eens nagevraagd aan een Giant-man op de Plieger wielershow en hij bevestigde dat ze idd Walser frames hebben gebruikt, maar Ulrich was volgens hem de laatste die daar gebruik van heeft gemaakt.
Wel zijn er in het na-Ulrich tijdperk renners geweest met Walser sturen, zoals weleens werd opgemerkt.

Overigens vond ik de uitleg wel interassant over het verschil tussen de TCR Advanced SL en de gewone Advanced.
Om een lang verhaal kort te maken: het SL frame is technisch compleet afwijkend; behalve het andere model frame is vooral het gebruikt van een ander soort carbon, fijnere structure en daardoor sterker bij hetzelfde gewicht.
Persoonlijk zou er graag eens een rondje op willen rijden, hopelijk staat de SL op de Fiets-testdagen in de loop van 2009.

Geplaatst: 19 nov 2008 17:29
door r.oord4
wat een prachtige verhalen hier allemaal over de herkomst van merken .zoveel fabrikanten zijn er nu ook weer niet in het verre oosten besefen mensen wel dat ze vaak op 50 uit een
dozijn fietsen rijden voor te veel geld want ik hoor hier ook vaker de opmerking dat er voor
merken uit emotionele beweging te veel wordt betaald (b.v colnago) en dat dit soort merken
rotzooi zouden bouwen die allang achterhaald zou zijn . en dat eeuwigge gelul over stijfheid
ik durf toch wel te beweren dat 99 % van de mensen die het forum bezoeken niet de mogelijkheden uit een echte topfiets kunnen halen . wanneer begrijpt men dat als men het over een stijve goedsturende fiets heeft het totaal plaatje belangrijk is en niet alleen het frame . het gaat om een combinatie van frame wielen banden en de rest van de opbouw.
als alles top is en je zet daar een slap stuurtje op of een alu stuurpen die nog enigzins veert
dan zal het geheel niet strak voelen zo ook met wielen en banden .

Geplaatst: 20 nov 2008 22:35
door bikeboss
arjan916 schreef: Overigens vond ik de uitleg wel interassant over het verschil tussen de TCR Advanced SL en de gewone Advanced.
Om een lang verhaal kort te maken: het SL frame is technisch compleet afwijkend; behalve het andere model frame is vooral het gebruikt van een ander soort carbon, fijnere structure en daardoor sterker bij hetzelfde gewicht.


Eindelijk een bevestiging van wat ik op dit forum al zo vaak heb aangekaart: er bestaat een hemelsbreed verschil tussen carbon en carbon.
r.oord4 schreef: en dat eeuwigge gelul over stijfheid
ik durf toch wel te beweren dat 99 % van de mensen die het forum bezoeken niet de mogelijkheden uit een echte topfiets kunnen halen . wanneer begrijpt men dat als men het over een stijve goedsturende fiets heeft het totaal plaatje belangrijk is en niet alleen het frame . het gaat om een combinatie van frame wielen banden en de rest van de opbouw.
als alles top is en je zet daar een slap stuurtje op of een alu stuurpen die nog enigzins veert
dan zal het geheel niet strak voelen zo ook met wielen en banden .


Eveneens een wijsheid als een koe, waar vaak aan wordt voorbijgegaan.

matriaal

Geplaatst: 22 nov 2008 15:22
door r.oord4
ben het met bike bos eens dat er in matrialen heel veel verschil zit en dat dit bij
carbon erg vaag is je vindt nooit duidelijk terug hoe het is gefabriceerd en hoe
de kwaliteit is van het gebruikte matriaal voorheen wist je bij staal welke buis er gebruikt was bij ti kon je nog achterhalen welke grade het ti was (ook al met
wat gezoek) maar bij carbon weet je vaak eigenlijk helemaal niets je weet niet
of er een alu binnenkern is gebruikt of hoe het frame is geproduceerd is het frame
gelamineerd en in de mal geweest of is het in een autoclaaf afgebakken . er is voor zover ik weet ook geen standaard waar aan je kan aflezen wat voor een
kwaliteit je nu eigenlijk hebt erg jammer natuurlijk .
dan nog even dit ik lees in dit topic dat mensen opmerkingen maakte over het
feit dat de giants zo aero zouden zijn als ik de nieuwe teamfietsen (en dan bedoel ik de normale wegfietsen en niet de time trails ) ziet dan mag
men mij uitleggen wat hier zo aero aan is een bijna plate onderbuis aan het frame
en dan de achtervork vanaf zadelpen dicht tot aan het remmannetje ja erg aero.
ik houd van klassiekgelijde frames dat geef ik toe maar mensen het lijken wel
mountenbike frames tegenwoordig met de vette pijpen en dan het slooping idee
lijkt wel een damesfiets .p.s heb niets tegen giant ik heb er een ouwe van in de schuur staan rijd prima .

Geplaatst: 22 nov 2008 17:23
door wroosmalen
r.oord4 schreef:ben het met bike bos eens dat er in matrialen heel veel verschil zit en dat dit bij
carbon erg vaag is je vindt nooit duidelijk terug hoe het is gefabriceerd en hoe
de kwaliteit is van het gebruikte matriaal voorheen wist je bij staal welke buis er gebruikt was bij ti kon je nog achterhalen welke grade het ti was (ook al met
wat gezoek) maar bij carbon weet je vaak eigenlijk helemaal niets je weet niet
of er een alu binnenkern is gebruikt of hoe het frame is geproduceerd is het frame
gelamineerd en in de mal geweest of is het in een autoclaaf afgebakken . er is voor zover ik weet ook geen standaard waar aan je kan aflezen wat voor een
kwaliteit je nu eigenlijk hebt erg jammer natuurlijk .
dan nog even dit ik lees in dit topic dat mensen opmerkingen maakte over het
feit dat de giants zo aero zouden zijn als ik de nieuwe teamfietsen (en dan bedoel ik de normale wegfietsen en niet de time trails ) ziet dan mag
men mij uitleggen wat hier zo aero aan is een bijna plate onderbuis aan het frame
en dan de achtervork vanaf zadelpen dicht tot aan het remmannetje ja erg aero.
ik houd van klassiekgelijde frames dat geef ik toe maar mensen het lijken wel
mountenbike frames tegenwoordig met de vette pijpen en dan het slooping idee
lijkt wel een damesfiets .p.s heb niets tegen giant ik heb er een ouwe van in de schuur staan rijd prima .


Doet mee voor de prijs voor de post met de langste zinnen!!

Geplaatst: 22 nov 2008 22:22
door alfaboy_69
Hier staat het nieuwe Giant-model wel scherp geprijsd :

http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/ ... /9992-0001

Voor € 2799 heb je ook nog een versie afgemonteerd met Ultegra...

Geplaatst: 06 dec 2008 09:00
door r.hilferink
Zie ik toch Theo Bos en Lars Boom op Koga's rijden op Lanzarote..... Van Theo Bos kan ik het begrijpen maar van Lars Boom.....

Iemand een idee?

Geplaatst: 06 dec 2008 09:11
door litespeed
R. Hilferink schreef:Zie ik toch Theo Bos en Lars Boom op Koga's rijden op Lanzarote..... Van Theo Bos kan ik het begrijpen maar van Lars Boom.....

Iemand een idee?


Boom rijdt gewoon op een Colnago.

Geplaatst: 06 dec 2008 09:29
door r.hilferink
Te snelle conclusie van mijn kant. Het was de jongen in het blauw op de witte Koga...

Geplaatst: 06 dec 2008 11:34
door kxlight
R. Hilferink schreef:Zie ik toch Theo Bos en Lars Boom op Koga's rijden op Lanzarote..... Van Theo Bos kan ik het begrijpen maar van Lars Boom.....

Iemand een idee?


Het is nog geen 1 januari 2009. Dus Boom gewoon op Colnago (ok wel in WK-kleuren) en Bos op Koga.