Pagina 27 van 162
Geplaatst: 24 okt 2010 13:48
door tomkolkman
Dan plaats ik hem wel even voor je:
[img=
http://img99.imageshack.us/img99/2668/i ... 241038.jpg]
Heb je een mooie crosser aan maar nu snel die fiets poetsen :p
Geplaatst: 24 okt 2010 15:37
door refie
heb dit altijd een mooie fiets gevonden, echter is de vork heavy.. daar is wel een upgrade mogelijk! Maar veeeel plezier er mee!
Geplaatst: 24 okt 2010 18:47
door lvgh
Die banden zien er ook dik uit. Zijn dat 35mm Racing Ralphs? Die zullen 't wel lekker doen in de modder zeker?
Geplaatst: 24 okt 2010 19:26
door evertdehandsch
Gisteren een schitterende toertocht gereden met m'n cyclocrossfiets, lekker glijden op m'n 30mm tubes... Domweg vergeten om m'n 34mm Rhino wielen in te steken.
Het was echter wel verschrikkelijk weer: regen, wind,... In combinatie met de modder was het dus een zware tocht voor m'n fiets en het schakelen ging op het einde nog maar moeizaam, perfect te begrijpen door al die modder.
Wat is nu aan te raden:
1) Kabels demonteren en binnenkabels gewoon schoonmaken
of
2) Alle bekabeling gewoon vervangen? Dit lijkt mij het beste.
Geplaatst: 24 okt 2010 19:58
door jaapieo
Door modder?
Zit er modder Binnenin je kabels dan? Dus na schoonmaken nogsteeds niet willen schakelen?
Dan moet je ze gewoon vervangen en alle delen waar de binnenkabel uit de buitenkabel voorzien van krimpkous, is te krijgen in electrozaken.
Kies een maat die precies om je buitenkabel past, en dan gewoon je binnenkabels monteren.
Als je dan klaar bent met de aansteker of soldeerbout de kous voorzichtig verhitten zodat het om je buitenkabel klemt en afsluit op je binnenkabel.
Zo zit het tenminste op mijn crosser, nooit problemen!
Geplaatst: 24 okt 2010 20:06
door peteri200
jaapieo schreef:Door modder?
Zit er modder Binnenin je kabels dan? Dus na schoonmaken nogsteeds niet willen schakelen?
Dan moet je ze gewoon vervangen en alle delen waar de binnenkabel uit de buitenkabel voorzien van krimpkous, is te krijgen in electrozaken.
Kies een maat die precies om je buitenkabel past, en dan gewoon je binnenkabels monteren.
Als je dan klaar bent met de aansteker of soldeerbout de kous voorzichtig verhitten zodat het om je buitenkabel klemt en afsluit op je binnenkabel.
Zo zit het tenminste op mijn crosser, nooit problemen!
Zo dat klinkt nu eens als een goeie tip, dat ik daar zelf niet ben opgekomen:p. Niet dat ik problemen met de kabels heb, maar uit voorzorg ga ik het maar eens snel zo monteren op mijn crosser.
Thanks!
Geplaatst: 24 okt 2010 20:54
door gaisdergerman
Gewoon ieder jaar nieuwe kabels monteren. Kost geen drol en het schakelt/remt weer perfect.
Geplaatst: 25 okt 2010 00:39
door spez
@Tomkolkman: thx voor plaatsen!
@Refie: yep is idd heavy vork en schokt als een malloot met remmen, maar zal wel in afstelling remmen of speling kopserie zitten? Suggesties voor lichte vork die bij het frame past? Ben helemaal nieuw in de crosserij dus zal me in eerdere pagina's wel eerst in gaan lezen. Eerste kennismaking vandaag was wel lekker:-)..
@LVGH : zijn idd brede RR, ging vandaag wel lekker na alle regen van afgelopen dagen. Denk er wel over een smaller setje bij te halen voor meer asfalt/bospad ritjes.
Grtz!
Geplaatst: 25 okt 2010 01:00
door gaisdergerman
Bij hard remmen schokt een voorvork altijd (bij crosser). Als hij het ook al doet bij rustig remmen zou ik snel even je bal hoofd (laten) afstellen.
Geplaatst: 25 okt 2010 11:02
door rico8
Ik rij met dezelfde vork en heb met froglegs nergens last van. Met de tekro oryx leek het af en toe wel een huppelend lammetje als ik moest remmen.
Ik was gisteren zo benieuwd hoe de nieuwe banden zouden aanvoelen (Grifo XS) dat ik ze erop had liggen tijdens de kruisbergtocht. Was ff niet zo'n succes gezien de bagger. Volgende keer in het natte bos toch maar weer de racing ralphs.
Geplaatst: 31 okt 2010 22:50
door ruud_k
Vraagje, ben eigenlijk mede door het vele onderhoud gestopt met MTB'en. Is het onderhoud aan een Cyclocrosser nu hetzelfde als een MTB ?
Geplaatst: 31 okt 2010 23:23
door gaisdergerman
Ruud< schreef:Vraagje, ben eigenlijk mede door het vele onderhoud gestopt met MTB'en. Is het onderhoud aan een Cyclocrosser nu hetzelfde als een MTB ?
Slijtage van draaiende delen is ongeveer hetzelfde. Alleen een cyclo heeft geen verende voorvork dus dat scheelt wel wat in kosten.