Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote ergernissen toppic.

kawouter
Forum-lid

kawouter 01 jun 2011 16:12

[quote="Steven-"][quote="Gekke_Henkie"]Die mensen die je in een pelotonnetje (10-20 man) nooit op kop ziet, maar als er gesprint wordt ze wel met de sprint meedoen (en regelmatig die winnen omdat ze alleen maar hebben zitten sparen...)!!! Zucht...[/quote]

Hatelijk. Doen of zeggen dat ze niet kunnen, maar als er moet gespurt worden voor de prijzen dan zijn ze er altijd. [/quote]

dat is het verschil tussen Bjorn en Philippe

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 01 jun 2011 16:32

Als iemand in een peleton zijn neus moet snuiten, en er zo'n vreemd briesje de kop opsteekt waardoor het zachte "lichaamseigen projectiel" met een vaartje tegen een andere
mede-fietser zijn hoofd spat....
Dat is pas ergernis...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 01 jun 2011 17:33

Paardestront op het fietspad.
Waarom moet hondenbezitters in godsnaam met een zakje en schepje rondlopen als zo'n knol te pas en te onpas iets neerlegt wat 30 honden samen nog niet lukt.
"Try not. Do or do not......there is no try"

roro27
Forum-lid

roro27 01 jun 2011 17:44

onderweg ergens doorheen gereden??? Moet je eens kijken wat er ligt op de weg tussen Milaan en San Remo!!!

Maar vaste uitrusting van een paardemeisje moet minimaal een bezem zijn.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 01 jun 2011 18:29

Mensen die de hele weg gebruiken (slingerend fietsen, 3 op een rij fietsen, als groep op een fietspad lopen etc. ) en dan na-roepen dat je een bel moet nemen als je er een beetje dicht langs fietst.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 01 jun 2011 18:47

[quote="roro27"]onderweg ergens doorheen gereden??? Moet je eens kijken wat er ligt op de weg tussen Milaan en San Remo!!!

Maar vaste uitrusting van een paardemeisje moet minimaal een bezem zijn.[/quote]

Nee dat niet, ga er altijd met een grote boog omheen, je staat zo vast..
"Try not. Do or do not......there is no try"

rikh.
Forum-lid

rikh. 01 jun 2011 22:14

Ik word de laatste tijd een beetje flauw van de hoeveelheid glas dat op de weg wordt neergeflikkerd.
Het schijnt erg stoer te zijn om een leeg bierflesje met je zatte kop kapot te gooien op de weg of op het fietspad.
Twee weken geleden na het rondje fietsen met gewaardeerd forumlid super b blijkbaar al keuvelend even niet opgelet, de volgende dag kon ik voor het eerst in zo'n 3000 km mijn band plakken en het glas was, aan de bruine kleur van het stukje glas te zien dat ik uit de binnenband kon peuteren, niet van een Grolsch fles.

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 01 jun 2011 22:28

[quote="Rik H."]Ik word de laatste tijd een beetje flauw van de hoeveelheid glas dat op de weg wordt neergeflikkerd.
Het schijnt erg stoer te zijn om een leeg bierflesje met je zatte kop kapot te gooien op de weg of op het fietspad.
Twee weken geleden na het rondje fietsen met gewaardeerd forumlid super b blijkbaar al keuvelend even niet opgelet, de volgende dag kon ik voor het eerst in zo'n 3000 km mijn band plakken en het glas was, aan de bruine kleur van het stukje glas te zien dat ik uit de binnenband kon peuteren, niet van een Grolsch fles.[/quote]

Klinkt bekend het 'glas' probleem, dat is vaak van uitgaanspubliek en locale uitbaters vegen de dag erna d'r stoep / weg wel schoon (althans bij ons in t dorp).
Maar nog kwalijker vind ik het nalaten van vegen van fietspaden langs provinciale / rijks wegen, betaal je je daarom krankjorem om bezuinigingen op rws-veeg-beleid ? ! ? ! . . .
Neem als voorbeeld de Moerdijk brug, aan beide zijde ligt het fietspad altijd bezaaid met glas, nu maak je mij niet wijs dat er zoveel ongelukken op de brug gebeuren dat er daardoor altijd glas zou moeten liggen, dus veel vaker vegen die hap.
Oh ja, en wil 'Den Haag' nou dat we vaker naar de baas trappen? zorg dan op z'n minst voor glasvrije fietspaden.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

rikh.
Forum-lid

rikh. 01 jun 2011 22:33

Ik heb in de Telegrof nog niet gelezen dat het vegen van een fietspad door RWS gezien wordt als een linkse hobby, dus het niet vegen zal eerder een gevolg zijn van desinteresse in de fietser dan een gevolg van een kille bezuiniging......

basko
Forum-lid

basko 04 jun 2011 14:56

Over het algemeen irriteer ik mij niet snel ergens aan als ik fiets, het ontspannen van het fietsen overtreft ruimschoots eventuele onhebbelijkheden. Vandaag toch wel een kleine irritatie gehad: tuinders die in deze droge periode sproeien en daarbij ook de naastliggende weg besproeien.... Kun je met dit mooie weer alsnog de modderspatten van je fiets zitten poetsen als je thuis komt!

zweef
Forum-lid

zweef 04 jun 2011 18:03

Peuken, kroonkurken, lege chipszakjes en peukenpakjes en, godbetert, glasscherven in het zand bij de speelplek van de kids.

Ja joh, kan jou die kids nou rotten...
You should see me go downhill...

lurhstaap
Forum-lid

lurhstaap 04 jun 2011 18:36

Zijn het de kids niet die dat achterlaten? :)

Plaats reactie