Rose (voorheen Red Bull)
M.b.t. levertijd; 27-12-07 Carbon SL gekocht en betaald (in Bocholt zelf geweest), 5-1-08 frame in stevige doos met de post ontvangen. Levering van los frame gaat dus best snel.
[img=http://www.freewebs.com/redbull-61/RB%209-1-2008.jpg]
[img=http://www.freewebs.com/redbull-61/RB%209-1-2008.jpg]
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
jaapie91 schreef:welke wil jij gaan bestellen Yenssen?
Ik ben serieus aan het overwegen om een Carbon SL 4400 aan te schaffen.
Met wat kleine modificaties, zoals een RaceFace Revolution stuur/stuurpen en Easton Circuit wielen ipv de Aerowheels. Dan wordt het een stoere fiets denk ik Met wit zadel en stuurlint issie helemaal af...
Maarrrr er zijn meer kandidaten. Een Canyon vind ik ook mooi, maar als die levertijd echt zo lang is dan zie ik daar maar van af...
En ik kan een Focus kopen, model 2007, een Izalco Expert Race, met Chorus en ksyrium Elite. Maar hiervan vind ik de kleur minder mooi en ben ook geen Campagnolo fan. Echter de prijs is maar 2200 euro en dat is niet duur voor die fiets?
Iemand enige suggesties wat te doen? Ik heb er inmiddels een zere kop van en er moet maar eens de daad bij het woord gevoegd worden....
persoonlijk zou ik gaan voor de red bull, dan kan je tenminste alles naar wens afmonteren. de canyon duurt inderdaad vrij lang maar dat zijn ook wel heel erg mooie fietsen.
focus ken ik niet echt eigenlijk. is wel een scherepe prijs voor wat je krijgt( denk ik ik ken t frame niet)
heb je al ervaring met sram? ik vind sram force een erg mooie groep. voor mij word het shimano ultegra.
P.S. sorry als ik je hier voor geen meter verder mee help:p
focus ken ik niet echt eigenlijk. is wel een scherepe prijs voor wat je krijgt( denk ik ik ken t frame niet)
heb je al ervaring met sram? ik vind sram force een erg mooie groep. voor mij word het shimano ultegra.
P.S. sorry als ik je hier voor geen meter verder mee help:p
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
Nouw, vandaag was een geslaagde dag (en hij is nog niet eens afgelopen...)
Vandaag naar Rose toegeweest in Bocholt. Vantevoren was al min of meer duidelijk wat voor 1 het moest worden, dus we waren er vrij snel.
Uitstekend geholpen door een van de verkopers. Maten opgemeten, verschillende uitvoeringen bekeken, maar in mijn hoofd was toch al duidelijk dat het een Carbon SL met Sram Force moest worden. En dat is het geworden ook. Met een (standaard) wit Arione zadel en mooi wit stuurlint...
Ook met wat kleine aanpassingen uiteraard, zoals Easton Circuit wielen ipv de Aerowheels (lichter en stijver). Verder de RaceFace Revolution stuurinrichting (lichter dan de ook mooie FSA) en een extra carbon bidonhouder. In totaal voor zo'n 290 euro aan extra's, maar er werd niet moeilijk gedaan over de meerprijs, ik moest gewoon € 2349 betalen! Kan niet anders zeggen, dan dat ik erg netjes vond. De Carbon SL veranderd in 2008 niets werd me verteld, alleen krijgt deze fiets Easton wielen ipv de Aerowheels van Rose zelf.
Ik denk dat het totaalgewicht net iets onder de 7 kilo uit moet komen.
Ook voor de zekerheid maar even gevraagd of ik mijn oude fiets in kon ruilen, dit kon ook. Echter uit ervaring wist ik dat men bij Rose niet echt hoge inruilwaardes geeft. Maar goed, wie niet waagt wie niet wint.
Dus mijn bike uit de kofferbak gehaald en uitvoerig laten zien. Na enig onderhandelen kreeg ik er nog 1300 voor terug. Zeker een goede inruilprijs, naar mijn mening. Dus toch maar besloten om mijn oude in te ruilen, ook geen rompslomp meer om hem proberen te verkopen...
Dus al met al een mooi dagje geweest en ik ben er hartstikke blij mee.
25 januari kan ik de fiets al op komen halen in Bocholt, dan moet ie helemaal klaar zijn...
Als ik hem heb zal ik een aantal foto's posten!
Vandaag naar Rose toegeweest in Bocholt. Vantevoren was al min of meer duidelijk wat voor 1 het moest worden, dus we waren er vrij snel.
Uitstekend geholpen door een van de verkopers. Maten opgemeten, verschillende uitvoeringen bekeken, maar in mijn hoofd was toch al duidelijk dat het een Carbon SL met Sram Force moest worden. En dat is het geworden ook. Met een (standaard) wit Arione zadel en mooi wit stuurlint...
Ook met wat kleine aanpassingen uiteraard, zoals Easton Circuit wielen ipv de Aerowheels (lichter en stijver). Verder de RaceFace Revolution stuurinrichting (lichter dan de ook mooie FSA) en een extra carbon bidonhouder. In totaal voor zo'n 290 euro aan extra's, maar er werd niet moeilijk gedaan over de meerprijs, ik moest gewoon € 2349 betalen! Kan niet anders zeggen, dan dat ik erg netjes vond. De Carbon SL veranderd in 2008 niets werd me verteld, alleen krijgt deze fiets Easton wielen ipv de Aerowheels van Rose zelf.
Ik denk dat het totaalgewicht net iets onder de 7 kilo uit moet komen.
Ook voor de zekerheid maar even gevraagd of ik mijn oude fiets in kon ruilen, dit kon ook. Echter uit ervaring wist ik dat men bij Rose niet echt hoge inruilwaardes geeft. Maar goed, wie niet waagt wie niet wint.
Dus mijn bike uit de kofferbak gehaald en uitvoerig laten zien. Na enig onderhandelen kreeg ik er nog 1300 voor terug. Zeker een goede inruilprijs, naar mijn mening. Dus toch maar besloten om mijn oude in te ruilen, ook geen rompslomp meer om hem proberen te verkopen...
Dus al met al een mooi dagje geweest en ik ben er hartstikke blij mee.
25 januari kan ik de fiets al op komen halen in Bocholt, dan moet ie helemaal klaar zijn...
Als ik hem heb zal ik een aantal foto's posten!
-
- Forum-lid
Hoi fietsliefhebbers,
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om een Red Bull Pro SL 3000 aan te schaffen. Alleen nog de fietsmaat, Rose heeft alleen in 57 of 59 cm, terwijl mijn correct fietsmaat 58 cm moet zijn. Was is wijs om te bestellen? Hier nog wat gegevens:
Binnenbeenlengte: 85 cm
Totale lengte: 1,85 cm
Doel fiets: sportief/recreatief
Tevens twijfel of ik een triple of een compact crankstel moet nemen. Ik fiets voornamelijk in het Twentse "vlakke land". Ben wél van plan om deze zomer in de bergen te gaan fietsen.
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om een Red Bull Pro SL 3000 aan te schaffen. Alleen nog de fietsmaat, Rose heeft alleen in 57 of 59 cm, terwijl mijn correct fietsmaat 58 cm moet zijn. Was is wijs om te bestellen? Hier nog wat gegevens:
Binnenbeenlengte: 85 cm
Totale lengte: 1,85 cm
Doel fiets: sportief/recreatief
Tevens twijfel of ik een triple of een compact crankstel moet nemen. Ik fiets voornamelijk in het Twentse "vlakke land". Ben wél van plan om deze zomer in de bergen te gaan fietsen.
Kijk dan ook even naar de bovenbuis lengte. Hoogte kun je nog makkelijk aanpassen met je zadelpen.
Compact of triple is een discussie zonder eind, zoek maar eens op het forum.
Ik persoonlijk vind compact mooier, maar afhankelijk van jouw klimcapaciteiten mis je dan misschien dan wel de 30 in de bergen. Zeker als je alleen in de zomervakantie gaat klimmen mis je misschien net het vermogen om met een 36 lekker te klimmen.
Compact of triple is een discussie zonder eind, zoek maar eens op het forum.
Ik persoonlijk vind compact mooier, maar afhankelijk van jouw klimcapaciteiten mis je dan misschien dan wel de 30 in de bergen. Zeker als je alleen in de zomervakantie gaat klimmen mis je misschien net het vermogen om met een 36 lekker te klimmen.