Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Landis positief getest

eelcoz

eelcoz 20 mei 2010 13:14

Je hebt gelijk, staat inderdaad in het originele interview hier: http://sports.espn.go.com/oly/cycling/n ... id=5203604

Vreemd.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 20 mei 2010 13:23

DC schreef:
eelcoz schreef:Hij heeft het nu dan officieel toegegeven, maar ik vraag me af of er nog iemand was die hem geloofde de afgelopen jaren. Hij beschuldigt trouwens ook Armstrong, Leipheimer, Zabriskie en Hincapie. Zie ook het dopingtopic.

Nee, hij zegt nog steeds dat hij toen geen Testosteron gebruikte (wel HGH). Maar hij geeft wel weer toe dat hij de jaren daarvoor wel weer testo gebruikte.

Inderdaad curieus... Uit het interview (bron:ESPN.sport)
Floyd Landis schreef:As for his own positive test, Landis still maintains the result was inaccurate and he had not used synthetic testosterone during the 2006 season -- although he now admits he used human growth hormone during that time. At this point, he does not want to dwell on any of the issues he and his lawyers hammered at during his case, he said.
Eerder in het interview zegt hij dat hij wel alles heeft gebruikt. Ik denk dat het meest markant is:
Floyd Landis schreef:"I don't feel guilty at all about having doped," Landis told ESPN.com. "I did what I did because that's what we [cyclists] did and it was a choice I had to make after 10 years or 12 years of hard work to get there; and that was a decision I had to make to make the next step. My choices were, do it and see if I can win, or don't do it and I tell people I just don't want to do that, and I decided to do it."
Dat patroon zie je iedere keer terug bij de betrapte zondaars (Vino, Dekker etc etc): "Ik ben betrapt maar iedereen doet het dus waarom moet ik boeten".
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

gamiel
Forum-lid

gamiel 20 mei 2010 13:29

Wat een loosert. Gaat ie nu dan ook "Mijn verhaal" herschrijven tot "Mijn ECHTE verhaal" ?
Ongefundeerd anderen beschuldigen is ook zo lafjes ... eerst bewijs, dan beschuldigen.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

delirium
Forum-lid

delirium 20 mei 2010 13:47

gamiel schreef:Wat een loosert. Gaat ie nu dan ook "Mijn verhaal" herschrijven tot "Mijn ECHTE verhaal" ?
Ongefundeerd anderen beschuldigen is ook zo lafjes ... eerst bewijs, dan beschuldigen.

Ach ja, bewijzen, dat is blijkbaar niet zo voor de hand liggend....
Ik ben blij dat er eindelijk eens iemand toegeeft wat en hoe hij gepakt heeft. Dat hij het uitlegt dat hij de stiel geleerd heeft van LA en Bruyneel, is alleen maar lovenswaardig.
Voor mij is dit al meer dan genoeg. Die oeverloze discusies over LA komen me al lang de strot uit. Het zal nooit bewezen worden dat hij gepakt heeft, alleen hijzelf kan het misschien ooit nog eens toegeven. Maar daar zit ik dus niet op te wachten.
Allee, kruis over Landis en zijn zogezegde carriere, maar wel respect dat hij het dan toch uiteindelijk heeft toegegeven.
Cheers,
D

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 20 mei 2010 13:58

In het interview kom ik nergens namen tegen maar de telgraaf komt met "Landis verklaarde dat hij in die tijd niet de enige was die zich bediende van illegale middelen. Volgens de Amerikaan volgden erkende Amerikaanse coureurs als Lance Armstrong, George Hincapie, Levi Leipheimer en Dave Zabriskie zijn voorbeeld" Landis bekent veelvuldig dopinggebruik
Iemand enig idee hoe de telegraaf bij die namen komt?

Ik denk dat de mensen die hem geld gedoneerd hebben voor zijn rechtszaak zich aardig bedrogen zullen voelen.

marsman
Forum-lid

marsman 20 mei 2010 14:00

Landis is een oetlul!

Hoe dik is de plank voor je kop als je eerst in alle toonaarden ontkent, zelfs een boek uitgeeft om je onschuld te bewijzen, en dan nu ineens toch gaat toegeven dat je gebruikt hebt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 20 mei 2010 14:18

Dit is het artikel van de Wall street journal: Cyclist Floyd Landis Admits Doping, Alleges Use by Armstrong and Others.
Zij schijnen de emails te hebben gelezen waarin Landis zijn beschuldigingen uit.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 mei 2010 14:21

Elke uitspraak van Landis kun je nu betwijfelen. Jarenlang volhouden geen doping te hebben gebruikt en dan plots gaan bekennen jarenlang doping te hebben gebruikt. Lekker vaag allemaal.

Vanaf nu geloof ik geen enkele uitspraak van Landis meer,...... Ook niet al die aantijgingen tov andere renners. Landis doet er beter aan een kuil te graven en daar de eerst komende 10 jaar niet meer uit te komen.
Live fast; die young. mijn blog

ariejee
Forum-lid

ariejee 20 mei 2010 14:27

Geen idee of dit een betrouwbare bron is, maar toch... http://pastebin.com/raw.php?i=9YV8dMts

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 20 mei 2010 14:30

Ik wacht de positieve uitslag van de dopingcontrole van L.A. wel af, of een Fuente-achtige lijst. Tot die tijd kan je L.A. allen verdenken van dopinggebruik, maar niets bewijzen. Wel apart dat een Landis jaren met doping rond heeft kunnen rijden zonder ook maar 1 keer positief te zijn bevonden...

Ik juich Cunego's uitspraak toe: indien betrapt op doping, dan levenslangs schorsen. (Met wellicht een voorbehoud van het soort middel, maar EPO-achtig spul = exit.)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mei 2010 14:37

Zeer opvallend in alle dopingbetekenissen (Kohl, Jaksche, Landis) is hoe vaak ze gewoon gebruiken zonder gepakt te worden.

oldboy
Forum-lid

oldboy 20 mei 2010 15:00

Laat ze toch lekker prestatie-bevorderende middelen gebruiken. Ik zeg legaliseren die handel. Alle medische kennis erop los laten. Wie weet creëren we zo wel een beter menselijk lichaam. Gewoon de evolutie bespoedigen!

Ze blijven toch gebruiken. Het zit nu eenmaal in de mens om te willen winnen. En, ja, ook door "vals" te spelen. Wie heeft er hier nooit vals gespeeld? Dus, wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Plaats reactie