Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

ilko
Forum-lid

ilko 19 jun 2007 16:29

Klopt absoluut, maar met 53x19 gemiddeld onder de 25 pu rijden is gewoon niet heel efficient volgens mij (en slecht voor je knieen), maar goed.

craze
Forum-lid

craze 19 jun 2007 17:42

denk dat je gelijk hebt, ik rij dan 21-22 km p/uur dus te langzaam!
maar ga ik naar mijn 38, dan vind ik dat gewoon niet zo lekker rijden (zal het toch nogeens proberen).
daarbij hou ik wel van het betere stoempwerk, beetje op de macht klimmen (een klimgeit zal ik toch niet worden!).
maar goed, volgende week komen we er weer dus.................................
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

marz
Forum-lid

marz 20 jun 2007 16:20

Je kan het zeker een keer proberen, weet zeker dat je dit toch prettiger rijden gaat vinden, en wat prettiger voor je lichaam (knieen e.d.)
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

craze
Forum-lid

craze 28 jun 2007 17:51

5.28 op 38 blad, vorm v.d. dag of toch het verzet wat bijdraagt aan deze verbetering?
blijf oefenen met kleine blad, die 5 minuten moeten de mijne worden!!!
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 01 jul 2007 19:15

Geen klimmen rond Berg en Dal maar wel op de Posbank vandaag mijn snelste tijd gezet op de Emmapyramide 1.33s 3e tijd overall tot nu toe.. niet slecht dacht ik zo. kijk op http://www.wielertoerist.nl/?pag=hellin ... ling&id=17
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

alpe
Forum-lid

alpe 03 jul 2007 12:57

Gisteren de klim naar tivoli gefietst de tijd was 5.03, er zit vooruitgang in.

Binnenkort ook maar de klim naar de emmapyramide klokken, volgens mij heb ik het al een keer gedaan en toen klokte ik iets van 1.45, dat moet nu dus hopelijk sneller.
Sensa

paulito
Forum-lid

paulito 20 jul 2007 23:01

Dogestyle : 4 min 9 sec (uit stilstand)
Cascarsi : 4 min 19 sec (uit stilstand)
Swind : 4 min 31 sec (uit stilstand)
Cor : 4 min 34 sec (uit stilstand)
Rene : 4 min 34 sec (vanuit stapvoets)
Sjarlie : 4 min 37 sec
Arno H : 4 min 40 sec
Ottie : 4 min 46 sec (vanuit stapvoets)
DvW : 4 min 55 sec
Herera : 4 min 59 sec
who cares : 5 min 11 sec (vanuit stapvoets)
Paulito : 5 min 15 sec

Nieuwe tijd, opgejaagd door een andere fietser maar had er al 75 km opzitten
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

arjenh
Forum-lid

arjenh 29 jul 2007 15:53

Lefhebbers van klimmen rond Berg en Dal:

Oude Holleweg: 2:42 van drempel in beek tot bord hotel;
Holdeurn: 4:38 van blikvanger tot aan de drempel bij Tivoli;
Alpe d' Huez: 0u58 van bruggetje tot bord Alpe d'huez;
1u07 tot aan de echte finishlijn, helaas wel gehinderd door een gezellige markt;
Marmottelle (Glandon, Tepegraphe, Galibier) 8u19.

Met 94 kg en meer de bouw van Karpets dan Contador ben ik ideaal om iemand uit de wind te houden; eerder geboren voor tijdrijden dan klimmen. Wel behoorlijk getraind als trainingsmaatje van de kleine Dogestyle.

Ik fiets op een merkloos Alu frame met carbon voorvork en Ultegra 9sp, voor de Alpen met een compact crankstel. Weinig bijzonders dus. Misschien door mijn eigen lichaamsbouw ben ik (nog) niet zo bezig met materialen en gewichten. Jullie kenners van de tijden in Berg en Dal, zou daar nog veel in te winnen zijn?

Liefhebber van klimmen in Berg en Dal
Arjen

kowalsky
Forum-lid

kowalsky 02 aug 2007 00:02

Voor de eerste keer geklokt bij Tivoli. De tijd telt niet helemaal want ik reed in een groep. Viel na de putjes wel uit elkaar en ik heb een gaatje dicht gereden, maar niet veel kop gedaan. We vertrokken door een ongeluk met een paar andere renners - hopelijk niets ernstigs - vanuit stapvoets. Tijd: 4.44

paulito
Forum-lid

paulito 30 aug 2007 18:14

Afgelopen zondag rond 16.00 uur Tivoli klim gedaan maar helaas...tijdens de klim een acute amnesie (TGA) gekregen (tis echt waar). Kwam maandagochtend weer bij mijn positieven in het Radboud, mijn herinneringen kwamen terug maar ik was nog wel mijn auto kwijt. Die hebben we dinsdagochtend teruggevonden in Milsbeek. Bizarre ervaring en de zondag blijft een gat. Nu ging ik fit die kant op (was een paar dagen thuis van franse alpen), wilde een scherpere tijd maken en nu zag ik achteraf dat mijn stopwatch niet stopgezet is. Niet echt belangrijk maar had ik nu een snellere tijd???
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

graven
Forum-lid

graven 07 okt 2007 21:32

Hoi

Ik ben al een tijdje bezig met het samenstellen van de ultieme klimroute rond Nijmegen. Tot nu toe ben ik tot de volgende tocht gekomen.
Misschien heeft iemand nog aanvullingen/suggesities/ideeen?

Begin bij de waalbrug, daarna opwarmen op de beekmansdalseweg, stollenberg en van randwijkweg/hogeweg. Daarna door naar Duitsland door de oudekleefsebaan af te dalen, stukje vlak richting de Horst en dan aan het eind van ketelstraat door het hek het reichswald in. Daarna linksaf de brandenberg over en dan rechts af richting de geldenberg. Dan via de kartenspielerweg naar grafwegen. Daar linksaf de holleweg afdalen en dan direct rechtsaf het fietspad op richting Plasmolen. Bij plasmolen de St jansberg over via de zevendalseweg. Dan via de mooksebaan naar groesbeek en weer terug naar berg en dal via de wylerbaan, vogelsang en hohldorn en de oudekleefsebaan. Dan de vanrandwijkweg weer afdalen en direct weer omhoog de van der veurweg op. Nieuweholleweg afdalen en als afsluiter de oude holle weg omhoog. Daarna de stollenberg afdalen en via de nieuwe ubbergseweg weer richting waalbrug.

Groet Coen
Zie: http://www.bikely.com/maps/bike-path/Ul ... Reichswald

marz
Forum-lid

marz 12 okt 2007 15:13

Als je niet de afdaling neemt bij de ubbergse weg, maar via ST Maartenskliniek rijdt kan je nog een klein klimmetje pakken, SMK gewoon de weg volgen, gaat omhoog en daalt op hetzelfde punt weer af op de berg en dalse weg, vanaf daar kan je naar beneden naar de brug toe, tis maar klein klimmetje maar toch
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

Plaats reactie