Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 mar 2007 18:17

Tuurlijk is het BSA...

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 03 mar 2007 18:37

Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 03 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 03 Maart 2007


Prachtige fiets, maar ik wil dat lelijke groen niet op het witte frame. Ik wil de volledig witte als koersfiets. Dus ik moet haast wel een los frame kopen.


Ook als complete fiets volgens mij in maagedelijk wit leverbaar.
De kortingsctie vind ik alleen terug op de Duitse site, niet op de (nieuwe) Nederlandse site. Als deze actie niet in Nederland geldig is, ben ik benieuwd of je die korting wel kunt krijgen als je in Duitslang bestelt. Misschien sturen ze je nu voortaan door naar hun Nederlandse vestiging.
Bracket uitgefreesd, BSA, Ita: weet ik niet.

Korting is in NL ook geldig
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39630
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 mar 2007 18:44

Quote: Origineel geplaatst door Pietr op 03 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 03 Maart 2007 Prachtige fiets, maar ik wil dat lelijke groen niet op het witte frame. Ik wil de volledig witte als koersfiets. Dus ik moet haast wel een los frame kopen.Ook als complete fiets volgens mij in maagedelijk wit leverbaar.

Alleen de allerduurste uitvoering volgens mij. En dat is wat overdreven.
Wil de F10 als koers-(en 's winters pekel-)fiets in gaan zetten. Veloce-groep en mijn Record-DT wielset erop en gaan!
Less is bore

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 03 mar 2007 18:46

Dus je koopt het frame.
Dit pluk ik net van de Duitse site van Canyon:
In Ihrer Ausgabe März 2007 hat die Zeitschrift Tour „Im größten TOUR-Test aller Zeiten“ insgesamt 41 Rahmen aus aller Welt getestet. Neue, verbesserte und erweiterte Prüfmethoden machen den Test härter und differenzierter als je zuvor. Mit dabei das 'who is who' der Rahmenhersteller. Daher auch der treffende Titel des Tests: „Im Reich der Träume.“ Canyon ging hier gleich mit zwei Rahmen an den Start. Mit dem Carbonchassis color=#810081F10 Ultimate CF und der Aluversion color=#0000ffF8 Ultimate AL. Die Rahmen konnten vor allem mit einem hohen STW-Wert, einer grandiosen Lenkkopfsteiffigkeit und dem sehr niedrigen Preis punkten. Dies führte in der Endabrechnung dazu, daß Canyon mit dem zweiten und vierten Platz als einziger Hersteller der Welt gleich mit beiden Rahmen den Sprung in die Top-Five der Rennrad-Elite geschafft hat und beide mit dem Prädikat „sehr Gut“ ausgezeichnet wurden. Lesen Sie hier, was die Tester der Tour über die Rahmen berichtet haben:„F10 Ultimate CFTechnisch unverändert geht der „F10“ mit neuem, nach links geneigten Schriftzug ins dritte Produktionsjahr. Auf der Prüfbank gibt sich der Carbonrahmen des Koblenzer Versenders souverän wie eh und je und platziert sich dafür ganz weit vorne im Testfeld. Für Sorgenfalten bei der Konkurrenz sorgen nicht nur die exorbitante Steifigkeitswerte und das geringe Gewicht, sondern vor allem der für einen Rahmen dieser Qualität erstaunlich günstige Preis.F8 Ultimate ALCanyons Alu Rahmen „F8“ besticht durch hervorragende Steifigkeitswerte, perfekte Verarbeitung und einen sehr attraktiven Preis. Mit seiner eloxierten, abriebfesten Oberfläche wirkt er fast noch edler als sein gut 350 Gramm leichterer Carbon-Bruder „F10“, mit dem er die baugleiche Gabel teilt.“Ultimate CF: color=#810081Direkt zu den Bikes oder color=#810081zum RahmensetUltimate AL: color=#810081Direkt zu den Bikes oder color=#0000ffzum Rahmenset
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 03 mar 2007 18:51

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 03 Maart 2007 Alleen de allerduurste uitvoering volgens mij. En dat is wat overdreven.
Wil de F10 als koers-(en 's winters pekel-)fiets in gaan zetten. Veloce-groep en mijn Record-DT wielset erop en gaan! Daniel, als ik op de site kijk zie ik bij Complete fietsen bij de F10 dat welke opbouw je ook neemt dat je hem in een wit-kader kan nemen.@ Pietr, het staat ook in het engels op de website wat jij had over-gekopieerd: Ultimate CF & Ultimate AL at the largest TOUR test of all time


Zowel Ultimate CF (F10) en Ultimate AL (F8)
heeft BSA draad bij het bracket.

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 03 mar 2007 19:00

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 03 Maart 2007
@ Pietr, het staat ook in het engels op de website wat jij had over-gekopieerd:
Ultimate CF & Ultimate AL at the largest TOUR test of all time

Sorry, ik lees het meest Duits, daarom heb ik niet verder gekeken dan mijn Nase lang is.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39630
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 mar 2007 19:17

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 03 Maart 2007



Daniel, als ik op de site kijk zie ik bij Complete fietsen bij de F10 dat welke opbouw je ook neemt dat je hem in een wit-kader kan nemen.

Waar staat dat dan? Kijk maar eens bij bijv. de Ultimate AL 8.0 I. Daar staat alleen de kleur rood. Terwijl ik die best als hele fiets zou willen kopen ivm de mooie Chorusgroep voor dat geld.
Less is bore

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 03 mar 2007 19:28

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 03 Maart 2007Waar staat dat dan? Kijk maar eens bij bijv. de Ultimate AL 8.0 I. Daar staat alleen de kleur rood. Terwijl ik die best als hele fiets zou willen kopen ivm de mooie Chorusgroep voor dat geld.Sorry dacht dat je voor de F10 ging aangezien je ook over dat groen (van Unibet) wat zij, je kan het wellicht eens aan Canyon Duitsland vragen. Had voor Ultimate AL ook een witte gevraagd, maar hij word alleen als frame in Anodixed zwart-geleverd. Maar je kan het altijd proberen door te vragen
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 03 Maart 2007 Alleen de allerduurste uitvoering volgens mij. En dat is wat overdreven.
Wil de F10 als koers-(en 's winters pekel-)fiets in gaan zetten. Veloce-groep en mijn Record-DT wielset erop en gaan!

Extra punten wat me opviel:
- Zadelpenklemmer, is anders bij me frame dan op de website staat.
Zit volgens mij een 2006 klem op bij mij.
- Spacers bij stuur bij mij zit er één van 2,5cm op.
Verleden jaar waar was het één grote spacer en 2 kleine, op website tonen de spacers anders.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39630
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 mar 2007 21:41

Ach, die spacers kosten ook de wereld niet. Die vervang ik makkelijk.
Alleen baal ik van die kleuren. Nu moet ik het duurste frame kopen....
Less is bore

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 03 mar 2007 22:19

Gratuliere met je nieuwe frame Chris. Vooral met die Lightweights is ie helemaal top! Ga je geen wedstrijden rijden met de Lightweights? Of zijn ze alleen voor de zondagochtend, om te flaneren .

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 03 mar 2007 22:20

Quote: Origineel geplaatst door Auke op 03 Maart 2007
Gratuliere met je nieuwe frame Chris. Vooral met die Lightweights is ie helemaal top! Ga je geen wedstrijden rijden met de Lightweights? Of zijn ze alleen voor de zondagochtend, om te flaneren .

Ik rij der wel degelijk wedstrijden mee
maar dan is het vooral parcours dat ik ken, NK, en wat Klassiekers & Buitenlandse wedstrijden (frankrijk, wellicht België Omloop bij Essen is 18maart).

tijntje
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:34

tijntje 03 mar 2007 23:41

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 03 Maart 2007


Alleen baal ik van die kleuren. Nu moet ik het duurste frame kopen....


Zal het niet persoonlijk opvatten.......heb namelijk net gisteren die lelijke rode F8 met Chorus zooi en Record achterderrie besteld!!!!!!!!
Ben erg benieuwd naar de levertijd en de 2007 ksyrium elite (zijn ze echt beter dan die van 2006?!?) 

Plaats reactie