Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

SRM - Schoberer Rad Messtechnik

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 18 mei 2007 18:05

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 mei 2007 19:15

Ik denk dat de montage van een DA SRM niet anders is dan van een gewone DA (alhans, het crank gedeelte)

Draden trekken enzo moet zelf wel lukken toch?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 mei 2007 20:06

Nee, maar ik bedoel, dan moet iemand die regelmatig Dura Ace cranksletten monteert ook wel een SRM kunnen monteren.

Maar als je het super netjes gedaan wilt hebben zou je Sharkman van dit forum ff kunnen mailen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

daftreks
Forum-lid

daftreks 18 mei 2007 21:18

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 18 Mei 2007

Nee, maar ik bedoel, dan moet iemand die regelmatig Dura Ace cranksletten monteert ook wel een SRM kunnen monteren.Maar als je het super netjes gedaan wilt hebben zou je Sharkman van dit forum ff kunnen mailen.

"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

casran
Forum-lid HC

casran 19 mei 2007 03:44

Quoten: Origineel geplaatst door Zorro op 18 Mei 2007

Een andere vraag. IK belde net met Lohman en ook met Kaptein in Amsterdam om te vragen of ze een SRM in konden bouwen (kom zelf uit Almere). Pf.....Lohman moest ik eerst uitleggen wat een SRM was en Kaptein wist er wel vanaf maar was wat laakbaar als het ging om het vastdraairen van de crank (42 Nm, SRM Manual). Ooooohhhh maakt niet zoveel uit. Zovele Campas etc gemonteerd.....doen we op gevoel.
Terwijl de SRM manual echt 42Nm stelt.
Wie weet een FM in de buurt van Amsterdam die het echt goed kan aangezien ik alles kan behalve dan de crank.

Nou, dat het overgrote deel van de fietsenmakers niet goed weet wat SRM is verwondert me al lang niet meer... Nu goed, het installeren van een Dura-Ace SRM crankstel is op zich niets anders dan het plaatsen van om het even welk ander Shimano crankstel: elke iet of wat fietsenmaker moet dit kunnen. En je mag ze voor zo'n crankstel echt wel vertrouwen dat ze 't voor die 42Nm zonder momentsleutel doen: dit komt echt wel goed (en is niet zo risicovoel als stuurpenboutjes, zadelpenboutjes, ed.). Dus hiervoor moet je in je buurt wel bij iemand terecht kunnen. Zoniet kan je idd bij Sharkman (mail: rob.veldt@casema.nl) terecht; ik meen dat hij uit de buurt van Utrecht is.
Het leggen van SRM bekabeling moet je ook wel lukken. Het plaatsen van de power sensor bij de powermeter is zeker in het begin wat zoeken, en kan bij een hoop moderne carbonframes voor problemen zorgen. Ik ken renners die enkele honderden kilometers reden tot bij mij opdat ik het klusje voor hen zou klaren. Je mag me gerust om advies mailen (mail in profiel). Maar 't zal je wel lukken. Succes!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie