Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 09 Juni 2006
Casran, staat je nieuwe stuur/stuurpen en tandwielen er al op ?
Nog even wachten... qua tandwielen heb ik enkel het binnenblad momenteel; het buitenblad moet besteld worden (in 130BCD). Nieuwe wielen wordt de eerste upgrade! Shhtttt...
Voor de trainingswielen heb ik alvast de Michelin Pro² Race Service Course genomen, de Limited Edition die identiek dezelfde is waarmee de profs van AG2R en Bouygues Telecom rijden. Sinds april zijn er hier wereldwijd slechts 30.000 van in de handel, enkel per paar te verkrijgen en in die lichtblauwe kleur. Lees ook dit: http://www.roadcyclinguk.com/news/artic ... b500000000
Ik heb er gisteren mee gereden, en ben ten zeerste onder de indruk van deze band: zeer soepele en fijne rubber (jammer dat de foto dit niet kan tonen), een gevoel dat een tube benadert, bolt heel lekker en zacht... fijn!
Merckx
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 11 Juni 2006
Hey Pieter,Ja, ik had ook iets van die band in de cyclosprint gelezen.Naar het schijnt kan die band 5km/h sneller aan in de bochten dan andere ...
5 km/h , een journalist met een zonnesteek ofzo? Bij de meeste zijn nog altijd de eigen stuurkunsten de beperkende factor in de bochten.
Hey Pieter,Ja, ik had ook iets van die band in de cyclosprint gelezen.Naar het schijnt kan die band 5km/h sneller aan in de bochten dan andere ...
5 km/h , een journalist met een zonnesteek ofzo? Bij de meeste zijn nog altijd de eigen stuurkunsten de beperkende factor in de bochten.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Juni 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 11 Juni 2006
Ja, ik had ook iets van die band in de cyclosprint gelezen.Naar het schijnt kan die band 5km/h sneller aan in de bochten dan andere ...
5 km/h , een journalist met een zonnesteek ofzo? Bij de meeste zijn nog altijd de eigen stuurkunsten de beperkende factor in de bochten.
Kijk... fietsmagazines (en ook sites) schrijven heel gemakkelijk hun artikel als ze van een producent netjes een lekker leesbare persmap krijgen: ze reduceren die een beetje en maken er wat literatuur rond. Enkel bij de betere magazines krijg je niet zomaar alles door de strot van de lezer geramd, maar velen zullen mooi kopiëren wat je hen "wijsmaakt" (wat niet wil zeggen dat het foutieve info is, maar toch). Balenaars vergelijking staat perfect als volgt in de persmap die Michelin over deze band maakt:
Voor een optimale rijveiligheid onder extreme omstandigheden en op nat wegdek, heeft Michelin een speciale silicacompound op de markt gebracht. Dit materiaal zorgt voor een grip die 40 beter is dan die van traditionele fietsbanden.
Met de Pro2 Race Service Course kan een fietser bijvoorbeeld op een natte en gladde rotonde met een straal van 20 m rijden met een wielvlucht van 34 graden. Dit correspondeert een snelheid van 41 km/u, oftewel 5 km/u sneller dan een standaardwedstrijdband onder dezelfde omstandigheden.
Te gek toch?!
Ook deze neutrale grafiek van Michelin zelf leert ons veel... Maar dat is nu nét een brug te ver om als fabrikant te wensen dat een fietstijdschrift hem overneemt!
@ anderen ivm de wielupgrade... even een half weekje wachten. Dan komt het setje van 1035gr (claimed weight) mooi met FedEx toe.
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 11 Juni 2006
Ja, ik had ook iets van die band in de cyclosprint gelezen.Naar het schijnt kan die band 5km/h sneller aan in de bochten dan andere ...
5 km/h , een journalist met een zonnesteek ofzo? Bij de meeste zijn nog altijd de eigen stuurkunsten de beperkende factor in de bochten.
Kijk... fietsmagazines (en ook sites) schrijven heel gemakkelijk hun artikel als ze van een producent netjes een lekker leesbare persmap krijgen: ze reduceren die een beetje en maken er wat literatuur rond. Enkel bij de betere magazines krijg je niet zomaar alles door de strot van de lezer geramd, maar velen zullen mooi kopiëren wat je hen "wijsmaakt" (wat niet wil zeggen dat het foutieve info is, maar toch). Balenaars vergelijking staat perfect als volgt in de persmap die Michelin over deze band maakt:
Voor een optimale rijveiligheid onder extreme omstandigheden en op nat wegdek, heeft Michelin een speciale silicacompound op de markt gebracht. Dit materiaal zorgt voor een grip die 40 beter is dan die van traditionele fietsbanden.
Met de Pro2 Race Service Course kan een fietser bijvoorbeeld op een natte en gladde rotonde met een straal van 20 m rijden met een wielvlucht van 34 graden. Dit correspondeert een snelheid van 41 km/u, oftewel 5 km/u sneller dan een standaardwedstrijdband onder dezelfde omstandigheden.
Te gek toch?!
Ook deze neutrale grafiek van Michelin zelf leert ons veel... Maar dat is nu nét een brug te ver om als fabrikant te wensen dat een fietstijdschrift hem overneemt!
@ anderen ivm de wielupgrade... even een half weekje wachten. Dan komt het setje van 1035gr (claimed weight) mooi met FedEx toe.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -