Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2012 10 juni

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 11 jun 2012 20:32

Parijs-Roubaix op een stalen fiets blijft gewoon speciaal! Dit jaar zelfs zonder lekke banden!

Afbeelding

Nog een verwijzing naar de groene toverdrank (hier bij de stop voor het Bos van Wallers)

Afbeelding

En tot slot een blijk van waardering voor de organiserende vereniging (bij het afhalen van de nummers zaterdagmiddag)!

Afbeelding

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 11 jun 2012 21:03

Het was voor mij een hele belevenis met deze klassieker,had al hele verhalen gehoord en gelezen :D ,maar nu aan levende lijve ondervonden :) .Dit pakken ze mij niet meer af,zelf geen mankement wel 1x lek gereden en mijn nieuwe challenge buiba naar de klote gereden(eigen schuld :mrgreen: ).Aan eten en drinken geen gebrek bij de stempelposten wat een keuze.
En wat mij opviel de relaxte reactie van de lokal automobilisten stoppen terwijl zij wel voorrang hadden achter je bijven rijden als ja aangaf om af te slaan :) .
De aankomst op het velodrome bezorgde mij toch een beetje kippevel,je zal er maar aankomen als die hut daar vol zit :D .

Bedankt fietsmaten Kool486,WalterG en gastfietser Jeroen :D

gr vd nepfries :D :D

Gebruikersavatar
jelmerjager
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 jun 2008 14:26

Gebruikersavatar jelmerjager 11 jun 2012 22:10

Ik mocht aanhaken bij de heren Bottecchia en GastheerG voor mijn debuut in de Hel. En wàt een ervaring. Zeker mijn mooiste fietsdag tot nog toe. Super! Heren, bedankt!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2012 22:20

lange63 schreef:Een kippenvel-moment dat vakkundig om zeep geholpen werd door een engelsman die hoog op de baan reed met veel te weinig snelheid en dus pal voor me langs gleed en het grevel op stuiterde. Kom nog net zijn fiets ontwijken.
Ik geloof dat ik ter plekke een nieuwe vloek zou uitvinden.

@alle: mooie verhalen!

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 11 jun 2012 22:25

Afbeelding

Oei, zie ik nu onze Nederlandse tandem (Emmen-Muntendam) hier ook het watjespad kiezen in het bos?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2012 22:27

Je ziet dat die achterste toch naar links wil sturen :mrgreen:

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 12 jun 2012 11:50

Alle uitrijders proficiat en respekt vpor jullie prestatie!

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 12 jun 2012 15:19

Gastheerg schreef:
lange63 schreef:Een kippenvel-moment dat vakkundig om zeep geholpen werd door een engelsman die hoog op de baan reed met veel te weinig snelheid en dus pal voor me langs gleed en het grevel op stuiterde. Kom nog net zijn fiets ontwijken.
Ik geloof dat ik ter plekke een nieuwe vloek zou uitvinden.

@alle: mooie verhalen!

Daarom dacht ik ook in velodrome niet in de bocht rijden :o :shock: om in laatste meters op mijn plaat te flikkeren :mrgreen: ,en een ander zijn fietsplezier bederven :oops: :? :( .

Heb me wel geergerd aan een paar begische wielermaloten die zo nodig de officiele laatste strook nog effe mee moesten nemen,schrok me de pleuris toen ik achter bij onze bus uitstapte.Had er geen moeite meegehad als die zooi op een bult lag.
Hun motivatie was wel allé dezen strook behoort tot het officiele parcour :o :o ,volgens mij was het nu gewoon een parkeerstrook :oops:

scottusa
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 jul 2004 23:47

scottusa 12 jun 2012 15:24

En alle deelnemers die de laatste officiële strook wilden fietsen ergerden zich kapot aan al die malloten die hun auto aldaar hadden geparkeerd...............

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 12 jun 2012 15:56

scottusa schreef:En alle deelnemers die de laatste officiële strook wilden fietsen ergerden zich kapot aan al die malloten die hun auto aldaar hadden geparkeerd...............
Als die strook die dag geen onderdeel van het parcours was! hebben die fietsers die zonodig "moeten" geen recht van spreken.....

Ik ga toch ook niet tijdens de F1 GP van Belgie ( als die nu in Zolder zou worden gehouden), het WK Wielrennen van Zolder
"naspelen" op mijn fietsje.....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jun 2012 16:28

supergrover1 schreef:Als die strook die dag geen onderdeel van het parcours was! hebben die fietsers die zonodig "moeten" geen recht van spreken.....
+1 Is ook onmogelijk voor de seingevers. Wij zijn er met een debutant wel even opgereden maar GESTOPT bij het afrijden om zeker te zijn dat we niemand tot last waren. Zo simpel zijn de dingen.

Oveirgens had mijn vrouw op AANWIJZING van een suppoost de auto daar moeten parkeren. De strook was namelijk vrijgehouden voor de vele volgauto's. Daarnaast 2x2220 minder oversteken voor een organsiatie ook een zorg minder.
De enkele afwijkingen in het parcours tussen de profs en van de wielertoeristen wordt ook maar door 1 ding ingegeven: VEILIGHEID!

Wij hebben ook het ministrookje na Vertain gedaan en ook dat strookje zit niet in de toerversie omdat je te scherp op de provinciale weg uitkomt.
Prima als je wat extra doet maar klagen is dan toch echt misplaatst.

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 12 jun 2012 16:45

En...heeft Chiel Montagne PR uitgefietst ?
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie