Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 30 aug 2013 09:26

gandalf schreef:Ik zit hier echt mijn verstand te verkijken hoe serieus dat Strava wordt genomen. Verbijsterend!
-1
Is dat niet een eigenschap van iedereen die veel op de racefiets zit?
(zichzelf iets te serieus nemen soms)

Volgens mij valt het met het relativeringsvermogen van de meeste reageerders in dit topic wel mee. Strava is een mooi spel, en een spel is nou eenmaal het leukste als de deelnemers hun best doen en niet valsspelen. Ik kan me goed voorstellen als je trots bent op een KOM (zelfs als je bergkoning bent geworden van een segment zo plat als een pannekoek) en ik kan me ook goed voorstellen dat het je irriteert als iemand anders met vals spel jou van de eerste plaats af haalt.

(Ikzelf heb ondertussen al uitgezocht waar ik volgende week in de Provence nog "kansen" heb ;-)
Valt niet mee overigens; o.a. ene Laurens T heeft in die omgeving best al wel vrij hard zitten fietsen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

elefantino
Forum-lid

elefantino 30 aug 2013 09:57

53x11 schreef:
gandalf schreef:Ik zit hier echt mijn verstand te verkijken hoe serieus dat Strava wordt genomen. Verbijsterend!
Strava is een mooi spel, en een spel is nou eenmaal het leukste als de deelnemers hun best doen en niet valsspelen. Ik kan me goed voorstellen als je trots bent op een KOM (zelfs als je bergkoning bent geworden van een segment zo plat als een pannekoek) en ik kan me ook goed voorstellen dat het je irriteert als iemand anders met vals spel jou van de eerste plaats af haalt.
Vertaal dit stukje eens naar doping in het profwielrennen. ;) (sorry, kon het niet laten)

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 30 aug 2013 10:14

elefantino schreef:
53x11 schreef:
Strava is een mooi spel, en een spel is nou eenmaal het leukste als de deelnemers hun best doen en niet valsspelen. Ik kan me goed voorstellen als je trots bent op een KOM (zelfs als je bergkoning bent geworden van een segment zo plat als een pannekoek) en ik kan me ook goed voorstellen dat het je irriteert als iemand anders met vals spel jou van de eerste plaats af haalt.
Vertaal dit stukje eens naar doping in het profwielrennen. ;) (sorry, kon het niet laten)
Ik moest daar zelf ook aan denken hoor. Volgens mij zijn we het hier juist met elkaar eens (het moet niet heel veel gekker worden!). Doping is primair een vorm van valsspelen (en dus niet een vorm van crimineel gedrag). Maar laten we die discussie niet hier voeren!
(alhoewel: www.digitalepo.com ?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 30 aug 2013 10:17

Zouden ze voor in Nederland niet in plaats van een KOM een KOP moeten maken?
King of Polder ;-)

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 30 aug 2013 11:02

Of is het nemen van doping juist een teken van totale toewijding? ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

gandalf
Forum-lid

gandalf 30 aug 2013 12:34

@53x11 ik snap best wat je bedoelt maar wie onder de forummers, in het bezit van een KOM, heeft de illusie dat hij of zij ook daadwerkelijk absoluut de snelste is over een segment? Als het door jou aangehaald relativeringsvermogen er inderdaad is zullen dat er niet veel zijn. Waar maakt men zich dat druk over dat een of andere koekwaus met een brommer, auto, heel veel rugwind, ligfiets, tijdritfiets etc. daar een snellere tijd neer zet?
It is not a lie if you believe it...

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 30 aug 2013 12:51

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 aug 2013 12:55

Weet niet of deze al langs gekomen is.http://www.youtube.com/watch?v=uH6YqAMKxD4
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 30 aug 2013 13:05

Nog niet gezien deze versie, maar geniaal :lol:
What makes the boat go faster?

gandalf
Forum-lid

gandalf 30 aug 2013 13:20

Die 2 filmpjes verwoorden het beter dan ik :-)
It is not a lie if you believe it...

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 30 aug 2013 13:22

Ge-wel-dig!! Die moet in het Topic 'Grappige filmpjes!!'
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 02 sep 2013 10:10

gandalf schreef:wie onder de forummers, in het bezit van een KOM, heeft de illusie dat hij of zij ook daadwerkelijk absoluut de snelste is over een segment?
Ik. Want zonder Strava zou geen mens het in zijn hoofd te halen om zo hard te rijden op dat stuk :lol:

Plaats reactie