Na een tijdje lezen en rondkijken hier vond ik het tijd worden om mijn fiets te laten zien. Ik zal me even heel kort voorstellen. Nick, 17 jaar, 5-vwo en in het dagelijks leven (auto)journalist (naast het bouwen van fietsen uiteraard), kortom, ik heb het druk

.
De fiets is geïnspireerd op een oude Alfa Romeo. De kleur is op kleurcode bepaald en is Verde Oliva (AR-213, jaren 60 en 70). De fiets is voornamelijk bedoeld als een snelle, lichte tourfiets met een overbrenging van 52x18 (vrij groot dus). Aan de voorkant van het frame heb ik het logo van Alfa Romeo geplaatst en daaronder het Quadrifoglio Verde-embleem, vrij onbekend voor de niet-autoliefhebbers denk ik, haha. De zijkant van de voorvork is afgewerkt met een Pegasus Oil-logo aan beiden kanten (evenzo onbekend voor de meesten denk ik).
De fiets heb ik gekocht voor een bedrag van 30 euro. Het zag er totaal niet uit, maar het frame van deze Union was zo goed als roestvrij. Ik was niet in eerste instantie van plan er een fixed gear fiets van te maken, maar omdat ik op zoek was naar een nieuwe wielset kon ik de keuze nog maken. Na een proefritje op een fixie bij de fietsenmaker was ik om, het moést er eentje worden.
Nu ik er een paar maanden op rijd moet ik zeggen dat ik nooit meer anders zou willen. Ook de 52x18 valt mij niet tegen. Veelal liggen mijn routes over polderwegen, en dan is deze overbrenging prettiger. Ik heb gemerkt dat ik deze vrijwel altijd inzet, op de ritjes naar school na, i.v.m. diefstal. Voor mijn "dagelijkse" fiets beginnen de (verdere!) ideeën zich ook te vormen, dus heb ik al een nieuwe naaf met vast tandwiel aangeschaft.
Nick