Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2013

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 22 mei 2013 13:22

sjoerdth schreef:
amclassic-fan schreef:Ik irriteer me juist aan zulk soort rennertjes. Vond 't mooi om te zien hoe hij door Weening op z'n nummer gezet werd boven op de Telegraphe. Niet over willen nemen en dan wel gaan sprinten voor de bergpunten, terwijl je nog goede kansen hebt voor een etappe overwinning.
Ja, wat een pisventje, ik had hem die berg afgemieterd. Had wel het idee dat Weening veel energie verspilde door zich druk te maken en daarna weer hard op kop te stoempen en dat dat hem op het einde een beetje opbrak. Maar ik heb altijd het irrationele idee dat de NL-er in de kopgroep eigenlijk de sterkste was en had moeten winnen ;)
Tuurlijk is het een irritant mannetje. Maar dat maakt de koers nou eenmaal leuk om naar te kijken. We hebben al genoeg saaie SRM renners. Lekker botsende karakters en haat en nijd daar krijg je moeie strijd van. Wat meer emotie en wat minder SRM zou wat mij betreft geen kwaad kunnen.

En natuurlijk is die Pirazzi niet de beste klimmer maar hij heeft wel een doel en dat is het Maglia Azzuri.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13539
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 mei 2013 13:23

elefantino schreef:
Tja, slecht weer hoort ook bij de koers...De concurrentie reed ook niet in het zonnetje. ;)
Nee tuurlijk niet, maar de een doet het beter in de koud dan de ander. Ik vind ook, wie er wint heeft het als beste gedaan, maar het is niet in zijn voordeel iig en dat is als Nederlanders toch jammer.

Maar daarom denk ik ook dat er nog best een aantal top 10 gevallen door de mand kunnen vallen.
Hij laat gewoon zien dat hij altijd top 6 - 8 in een grote ronde is minimaal.

Gewoon lekker de tour overslaan en de Vuelta rijden

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 22 mei 2013 13:26

Lees her en der ook dat sommige renners het de zwaarste tour vinden die ze ooit hebben gereden, van David Millars twitter:
David Millar ‏@millarmind 16h
QOTD from @ChristianVDV when I asked how things are going at the Giro, "Put it this way, if you crash you make sure you stay down."

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 22 mei 2013 13:32

Just in:
Thijs Zonneveld ‏@thijszonneveld 40s
Gesink stijgt nog twee plekjes in het algemeen klassement: jury heeft hem na protest toch in dezelfde tijd als de eerste drie geklasseerd.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 22 mei 2013 13:41

De jury van de Giro heeft bekend gemaakt dat Gesink in de etappe van gisteren geen tijdverlies krijgt toebedeeld. Hij komt hierdoor terecht in de top-10 van het klassement op 7:24 van Nibali. Het gat met de renners voor hem is al wel groot. Met Inxaustas (nr 9) bedraagt het gat toch al 1:40.

Laten we hopen dat hij nog wat tijd kan goed maken in de komende etappes. Alleen schijnt de etappe van zaterdag flink aangepast te worden, aangezien op de toppen het momenteel -14 is en sneeuwt.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 22 mei 2013 13:52

tieky schreef:De jury van de Giro heeft bekend gemaakt dat Gesink in de etappe van gisteren geen tijdverlies krijgt toebedeeld. Hij komt hierdoor terecht in de top-10 van het klassement op 7:24 van Nibali. Het gat met de renners voor hem is al wel groot. Met Inxaustas (nr 9) bedraagt het gat toch al 1:40.

Laten we hopen dat hij nog wat tijd kan goed maken in de komende etappes. Alleen schijnt de etappe van zaterdag flink aangepast te worden, aangezien op de toppen het momenteel -14 is en sneeuwt.
Dat is een klein doekje voor het bloeden. Wellicht krikt het de moraal nog een beetje op. Het was wel heel erg zuur.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 mei 2013 13:55

Lekker weer is het niet op de Stelvio, maar sneeuwen heeft het er vandaag nog niet gedaan. Vanochtend was op de webcams te zien dat ze op de top sneeuw aan het ruimen waren, nu is de weg weer volledig schoon (op de top iig). Het probleem is op dit moment de slechte voorspelling voor vrijdag.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 22 mei 2013 13:57

amclassic-fan schreef:Lekker weer is het niet op de Stelvio, maar sneeuwen heeft het er vandaag nog niet gedaan. Vanochtend was op de webcams te zien dat ze op de top sneeuw aan het ruimen waren, nu is de weg weer volledig schoon (op de top iig). Het probleem is op dit moment de slechte voorspelling voor vrijdag.
Om nog maar te zwijgen van de temperatuur boven op de top.....-6 met sneeuw...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 22 mei 2013 15:09

Ook op de Gavia is de weg netjes geruimd... :?

Afbeelding
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 22 mei 2013 15:34

Is dit echt?.. ik zou daar niet durven lopen

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 22 mei 2013 15:47

Blijkbaar wel; meer hierover op deze tv-reportage:
http://www.teleboario.it/tbNews.asp?idV=11786
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
dinictus
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 okt 2010 14:22

Gebruikersavatar dinictus 22 mei 2013 15:51

Gaaf man gewoon doorheen fietsen. Geen gezeik.

http://tourkoorts.nl/2011/in-het-geheug ... avia-1988/" onclick="window.open(this.href);return false;
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.

Plaats reactie