Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 16 feb 2015 17:14

Boven elke twijfel kan denk ik wel gezegd worden dat voor fietsenmakers (en fabrikanten) de elektrische fiets een gouden uitvinding is geweest. Ik moet er zelf nog niet aan denken maar voor veel mensen (en dan denk ik vooral aan ouderen) is het een hele uitkomst. Toch lekker aardige afstanden kunnen fietsen in de frisse lucht en door tunnels en over bruggetjes.

Ik ben echter zeer benieuwd wat de regelgeving gaat worden voor wat betreft de 45km/h fietsen. Het gaat nu al best vaak mis met mensen op een 25km/h fiets en dit is toch even wel stukken sneller weer.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 16 feb 2015 17:57

Er is niet voor niks nu al een discussie in de politiek over helmplicht voor o.a. oudere fietsers
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 16 feb 2015 18:03

Je ziet nu (off-topic) de helm ook steeds meer gemeengoed worden bij de marathon schaatsers (ook even wennen). Bij dit soort snelheden van levensbelang, altijd doen als je zo'n fiets koopt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 16 feb 2015 18:17

De ongelukken gebeuren voor een belangrijk deel bij ouderen die een elektrofiets aanschaffen en de snelheid daarvan niet aankunnen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 16 feb 2015 19:19

Ik was laatst bij de FM bij mijn werk. Met droge ogen beweerde de eigenaar (trotse bezitter van zo'n 45km gedrocht) dat hij dat weekend óók bijna 100 km had gefietst. Ja, hij had namelijk een, let op, race-fiets-stand! En het leuke was, hij had dezelfde cadans als menig wielrenner. Vol trots vervolgde hij nog, dat hij zich dan kwaad maakte :mrgreen: en dan die wielrenners in het stof liet bijten door eens even te versnellen. Ja, ja....

Zie dan je gezicht maar eens in de plooi te houden. Dat is me dus ook niet gelukt. Wel de middag van m'n leven gehad overigens. Onbetaalbaar. :lol:
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 16 feb 2015 19:31

Ik zou best wel zo'n ding willen hebben om de rustdagen toch lekker met de fiets naar m'n werk te kunnen.

Mijn prive situatie laat het niet altijd toe om een goede nachtrust te pakken. En dan iedere dag week in week uit 2x 25 km per dag te rijden, en regelmatig in het weekend lekker op de MTB, is wat te veel. Het lijkt me dan geweldig om niet helemaal niks te doen maar wel lekker op de fiets te zitten.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 feb 2015 19:47

Dan moet je wel verplicht je ballen inleveren van de mannenpolitie lijkt me!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 16 feb 2015 19:53

jer81 schreef:Boven elke twijfel kan denk ik wel gezegd worden dat voor fietsenmakers (en fabrikanten) de elektrische fiets een gouden uitvinding is geweest.
Ik denk dat dit de dobber is waar veel fietsenzaken op drijven.
Er zou denk ik een aardige kaalslag plaatsgevonden hebben zonder de e-bike want zoveel innovatie is er niet en de bouwmarkten snoepen aan de onderkant flink wat omzet weg met rommel dat ze als fiets verkopen.

Ron_Fiets

Ron_Fiets 19 feb 2015 20:33

Vind sommige reacties echt nergens op slaan.

Ik ben zelf 37, heb genoeg lichaamsbeweging:
- train 2x cardio/krachttraining per week
- 1x per week tennis ik
- 1x per week doe ik mijn rondje hardlopen
- 1x per week zit ik op de mtb mijn wekelijkse rondje Z-Limburg / Noordwijk / Zeist of een ander parcours

Ik werk zo'n 14km van huis vandaan, tot eind nov 2014 heb ik dit sinds mrt 2014 met de snorscooter gedaan, maar ik ben een koukleum en in de koudere maanden is zo'n ding niks voor mij. Je zit op zo'n scooter, 0,0 beweging... en door de verscherpte controles heb ik dat ding verkocht. Ik wil niet bezweet op kantoor komen, vandaar een snelle e-bike. Waar je echt wel door moet trappen om 45 km/u te rijden. Het is echt niet zo dat het allemaal automatisch gaat.

Ben ik dan lui of past het niet bij een 35-40 jarige om zo'n bike te kopen?

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 19 feb 2015 20:37

Je bent lui. 14 km, kom op zeg...

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 19 feb 2015 20:39

Oh, mijn keuze ging naar de tweede. Ben benieuwd wat deze poll gaat uitwijzen.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 19 feb 2015 20:54

Ron_Fiets schreef: Ben ik dan lui of past het niet bij een 35-40 jarige om zo'n bike te kopen?
Doen waar je je goed bij voelt, je hoeft je niet te verantwoorden

Alles is sowieso beter dan nog een auto op onze dichtgeslibte wegen
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Plaats reactie