Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

martijnjamry
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 feb 2012 10:22

martijnjamry 13 jun 2014 15:26

-
Laatst gewijzigd door martijnjamry op 23 jun 2014 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 14 jun 2014 15:59

Tracing_NL schreef:@ allen:

ALLE LIMIETEN EN TIJDEN ZIJN AL ENKELE JAREN EX. AFDALING GLANDON.

Limieten zijn in 2011 tov originele limieten van enkele jaren geleden allemaal met 36 min naar beneden gecorrigeerd. Dus vrees niet, de limieten zoals vermeld op de site zijn ex. afdaling. Ook tijden zoals vermeld in uitslag zijn ex. afdaling, anders zou Bart Bury vorig jaar wel heel snel hebben gereden, bv. een half uur sneller als Pieter Weening destijds :mrgreen:

@ Gerrit: Natuurlijk telt de afdaling niet meer mee, Dat is juist het hele idee achter die neutralisatie! Dit is al enkele jaren zo, wordt al drie jaar op dit forum (marmotte 2012, 2013 en 2014) tot in den treure herhaald en besproken. Ik kan niet begrijpen dat je zonder gedegen kennis dit soort stellingen verkondigt :evil: .
Misschien is het al een keer verteld op het forum, maar dan heb ik dat even gemist... Wanneer wordt de tijd voor de afdaling van de Glandon precies gestopt? Is dat voor of na de ravitaillering? Met andere woorden, kan je na het beklimmen van de Glandon even rustig je bidonnen vullen en een hapje eten, of wordt de tijd pas gestopt na de ravitaillering?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 jun 2014 17:28

Toen ik m twee jaar geleden reed was het voor de ravitaillering. Je kunt uitgebreid picknicken. Kleedje mee dus. Ik eb toen trouwens gelijk doorgegaan. Ben niet zo van het stilstaan.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 17 jun 2014 16:37

Dank voor de opheldering allen. Ben blij dat mijn idee bij neutralisatie bevestigd wordt en de Glandon afdaling dus niet meetelt in je totaaltijd.

Ik rijd op zondag 29 juni richting Oz Station om vervolgens aan een 4-daags sportief programma mee te doen via Chalet Beyond. Zij verzorgen ook de ravitaillering tijdens de Marmotte. Op zondag de 6e rijd ik weer terug naar huis. Ik heb nog een plekje over in de auto voor 1 persoon en 1 fiets. Of als iemand anders een plekje over heeft, rijd ik graag mee.

Ik ga ook nog zo'n schemaatje maken met de tijden dat ik de top van elke klim bereikt zou moeten hebben en op m'n fiets plakken. Ik ga voor een gouden tijd en wil onderweg wel weten of ik daar nog onder zit of niet :). En stilstaan ben ik ook niet zo goed in, dus snel iets eten, wat in de achterzakjes stoppen en weer door. De benen krijgen de rust in de afdalen wel.

Afgelopen weekend laatste test bij Limburgs Mooiste gehad. 175km in 7:05 (7:16 totaal, dus maar 11 minuten verspild bij de verplichte stops). Ben erg tevreden en klaar voor de Marmotte. Nou ja, klaar ... 27 juni eerst nog de sportmedische keuring :).

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 18 jun 2014 09:15

Mijn knie is nagenoeg genezen! Afgelopen weekend een trainingsweekend in de Ardennen gedaan, 250 kilometer gemaakt. Niet erg veel kilometers, maar wel helemaal volgepropt met klimmetjes.

Klimmen ging erg goed, had goeie benen. Goede hoop nu voor de Marmotte, ik ga voor goud! Woensdag 2 juli gaan we richting Bourg d'Oisans. Donderdag nog een korte klim (Alpe d'Huez of Les Deux Alpes), vrijdag rusten en zaterdag de grote dag!

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 18 jun 2014 13:20

Marmotte komt inderdaad dichterbij, vrijdag nog laatste dag in ardennen gepland +/- 175 km. Daarna rust inbouwen (wel fietsen, maar niet meer "trainen"). wij vertekken zondag op maandagnacht 30 juni. Maandagmiddag losfietsen op d'ornon. Dinsdag nog serieuze trainingsdag (telegraph / Galibier), woensdag zien we wel, donderdag / vrijdag rust. Zaterdag Knallen :!: . Ben nu 6 kilo lichter als vorig jaar bij mijn debuut. 30 watt meer vermogen (volgens meting) en 1500km meer in de benen. Enige wat ik nodig heb is goed weer! (en geen klapband :) ).
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 18 jun 2014 14:12

Hoeveel km heb je gefietst?

Ik zit op zo'n 3500 vlak voor de Marmotte.

Peter94
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 18 jun 2014 14:39

Vervoer gezocht naar Bourg d'Oisans!

Vrienden van mij reizen vrijdag 27 juni al af naar Bourg d'Oisans. Ik heb in het weekend van 27 juni - 29 juni een scoutingkamp hierdoor kan ik dus niet meereizen met hun. Ik zoek dus iemand die nog een plaatsje over heeft in zijn/haar auto en die zondagavond 29 juni of maandag 30 juni vertrekt. Ik zal natuurlijk gewoon meedelen in de kosten van de auto. Dus zoek je nog een reismaatje, pm mij dan even!

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 18 jun 2014 15:34

arjenv schreef:Hoeveel km heb je gefietst?
Ik zal ook de 3500km passeren vlak voor de Marmotte. Had behoorlijk wat meer kunnen zijn, als ik niet voor de Marathon had hoeven trainen ... aan de andere kant heeft dat hardlopen m'n conditie en duursportgevoel op pijl gehouden in de wintermaanden.

Fijn dat de knie weer helemaal goed is, Arjen.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 18 jun 2014 16:41

Zit dan in totaal op zo'n 5500 km. Maar vrees niet, het is niet alleen kwantiteit maar ook kwaliteit die telt. (zegt mijn vrouw ook altijd ;) )
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 18 jun 2014 20:18

Ik zit al op 15000 km dit jaar, maar ik denk niet dat ik ook maar 1 berg boven kom...
Respect voor iedereen die de marmotte gaat fietsen!

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 18 jun 2014 23:11

Tracing_NL schreef:het is niet alleen kwantiteit maar ook kwaliteit die telt.
Zeker waar :). 4 weken in de heuvels en bergen van San Francisco getraind. Zorgt voor veel hoogtemeters en iets mindere afstand :).

Plaats reactie