In Nederland doen we toch precies hetzelfde: Anni Friesinger, Heather Richardson etc.ThijsvdnBerg schreef:Omdat de Belgen tevens de nare gewoonte hebben alles wat extreem goed is te bombarderen tot import-Vlaming?havana schreef:Het valt mij vooral op hoe positief Sagan juist vanuit het Belgische kamp wordt benaderd. Normaal gezien zijn de druiven bij namelijk erg zuur bij de Belgen als er geen landgenoot wint. Dat is dan meestal de schuld van laf koersende teams, pech of andere externe factor. PLF krijgt meestal ruim baan om Sporza.be te vullen met zijn propaganda. Maar niks van dit alles dit jaar.
(Sagan, Cancellara, vd Poel)
Wielerseizoen 2016
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Bij zowel McEwen en Stybar speelt ook nog de liefde letterlijk een rol.dario schreef:Huh, Wiggins? (hooguit omdat die graag bier drinkt, misschien, maar verder?)
Stybar, ja - die rijdt dan ook al jaren in Belgische loondienst, en Cancellara heeft zelf koersland Vlaanderen al lang geleden zijn liefde verklaard, dus tja, als die liefde dan wederzijds blijkt... dat illustreert net dat het met dat vermeende chauvinisme nogal meevalt, lijkt me!
P.S. je vergeet nog Robbie McEwen! (Vlamingen appreciëren het gewoon enorm als een buitenlander zijn best doet om Nederlands te leren: dat speelt vast ook mee)
Hun vrouwen zijn Vlaming.
Stybar woont daarom al jaren in Essen en McEwen woonde tijdens zijn actieve loopbaan in Everbeek.
Meanwhile in Baskenland...... Wat een sloopwerk aldaar zeg. Kelderman na een dag leiderstrui toch gelijk de dag erop weer klaar en op meer dan 2 minuten in de tijdrit op eindwinnaar Contador. Wat zit die al in een bloedvorm (pun intended ) En om het te vieren heeft Contador alvast besloten nog een seizoen door te gaan, gelukkig maar voor het attractieve wielrennen.
Kelderman overigens nog best aardig 10e in het eindklassement maar wat een ronde daar weer, hoe krijgen ze dat parcours bij elkaar verzonnen....
Kelderman overigens nog best aardig 10e in het eindklassement maar wat een ronde daar weer, hoe krijgen ze dat parcours bij elkaar verzonnen....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Die klim van gisteren was meer een soort martelwerktuig i.p.v. een weg om een koers overheen te sturen.
Kelderman, wat moet je daar nu over zeggen? Hij begint al een echte Lotto-Jumbo renner te worden zo lijkt het. Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat één van de klassementsmannen een stap voorwaarts heeft gemaakt.
Sowieso is het nog niet veel met "onze" Lotto ploeg dit jaar. Vanmarcke was wel sterk maar liep wel aardig te klungelen in Vlaanderen en is niet explosief genoeg om veel te winnen. Groenewegen pakt een paar kleine vissen maar voor de rest is het niks. De Scheldeprijs van afgelopen woensdag was misschien nog wel het dieptepunt. Op 5km nog met 7 man en op 3km nog maar met z'n tweeën. Vervolgens werkt van Asbroeck zich een slag in de rondte voor Goenewegen die niet eens in de buurt zat. Dat deed gewoon pijn aan mijn ogen.
Kelderman, wat moet je daar nu over zeggen? Hij begint al een echte Lotto-Jumbo renner te worden zo lijkt het. Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat één van de klassementsmannen een stap voorwaarts heeft gemaakt.
Sowieso is het nog niet veel met "onze" Lotto ploeg dit jaar. Vanmarcke was wel sterk maar liep wel aardig te klungelen in Vlaanderen en is niet explosief genoeg om veel te winnen. Groenewegen pakt een paar kleine vissen maar voor de rest is het niks. De Scheldeprijs van afgelopen woensdag was misschien nog wel het dieptepunt. Op 5km nog met 7 man en op 3km nog maar met z'n tweeën. Vervolgens werkt van Asbroeck zich een slag in de rondte voor Goenewegen die niet eens in de buurt zat. Dat deed gewoon pijn aan mijn ogen.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Het regent in het noorden van Frankrijk ....
Ik denk dat je daarin gelijk hebt. En een aantal buitenlandse subtoppers lijken wel een stap vooruit te zetten gezet te hebben. Op wie moeten we nu onze hoop vestigen?Ernie C. schreef:
En kan iemand Lotto-Jumbo uitleggen dat ze die klassementen uit hun hoofd moeten zetten, en eerst eens etappes moeten gaan winnen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Maar intussen staat de zon hoog aan de hemel te schijnen. Tegen dat de renners aan de laatste 70km beginnen, zal er nog weinig van die regen te zien zijn. Meer zelfs, het zal rond de 17° worden in de namiddag, en dat met een lichte zijwind ...Swedish Chef schreef:Het regent in het noorden van Frankrijk ....
Maar als we opnieuw een koers krijgen zoals we de laatste weken kregen, dan hoor je me absoluut niet klagen. Ik hoop uiteraard op een Belgische overwinning (Sep of Tom). De realiteit zegt me dat de Fabian heel dicht zal komen ...
Wat een spannende finale.