Vandaag gefietst in 2016
Omdat het weer gisteren weer takkeweer was - en ik dus niet heb gereden - dan maar vandaag. Nou ik heb het geweten. Vlgns de buienradar zou het een paar (2) uur droog blijven. Echter na een uur begon het licht te regenen, harder te regenen en vervolgens te hagelen. Gelukkig duurde de hagelbui niet lang en ging het weer over in regen. Al met al op de Oostvaardersdijk Almere richting Lelystad bijna een kwartier door de regen gereden. Bij Almere-Vaart had ik al het idee dat het zou gaan regenen, zo zwart was de lucht met een regengordijn richting Lelystad.
Het was een koude en gure rit, maar toch met voldoening gereden.
https://www.strava.com/activities/500356392
Btw: Kwam vlak voor dat het begon te regenen op de Oostvaardersdijk een hardloper tegen in korte broek en een t-shirt . . . en een heleboel ganzen, honderden zowel op het fietspad als er naast in de berm.!
Btw: Kwam vlak voor dat het begon te regenen op de Oostvaardersdijk een hardloper tegen in korte broek en een t-shirt . . . en een heleboel ganzen, honderden zowel op het fietspad als er naast in de berm.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Het verslag van onze rit in de omgeving van Wissant gaf ik hier al gisteren. Ik heb wat foto's gekozen van de Virb film die ik maakte.
Vandaag ritje naar het strand gemaakt, 26 graden op het terras
Daarna weer lange klim (1100m) omhoog waar het maar 10 graden was, best lastig om je dan juist te kleden.
Redelijk rustig ritje van gemaakt zover dat mogelijk is icm de klimmen, nadat ik afgelopen dagen flink gas had gegeven.
Gemiddelde hartslag 125 en op de klim onder de 150 gehouden.
164km met 3200hm
https://www.strava.com/activities/500531535
Daarna weer lange klim (1100m) omhoog waar het maar 10 graden was, best lastig om je dan juist te kleden.
Redelijk rustig ritje van gemaakt zover dat mogelijk is icm de klimmen, nadat ik afgelopen dagen flink gas had gegeven.
Gemiddelde hartslag 125 en op de klim onder de 150 gehouden.
164km met 3200hm
https://www.strava.com/activities/500531535
Ik had nog nooit van Wissant gehoord, maar na even ge-google-d te hebben, denk ik dat ik eens een keer met de cyclocrosser die kant op ga. Het is mooi te combineren met een bezoek aan mijn vader die in Terneuzen woont.i-mac schreef:Het verslag van onze rit in de omgeving van Wissant gaf ik hier al gisteren. Ik heb wat foto's gekozen van de Virb film die ik maakte.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
@JoostG, ik plaats vanavond een paar interessante links met diverse mtb ritten in deze streek.
Top, ik zag al dat er wat mooie passages over de kustlijn waren en mooie gravelwegen landinwaarts.i-mac schreef:@JoostG, ik plaats vanavond een paar interessante links met diverse mtb ritten in deze streek.
insta #gravelgremmen
Op deze geweldig mooie woensdag had ik het gelukkig dat dit mijn twee-wekelijkse vrije dag was. Dus na de kou van vorige week en een dagje ziekte met het geweldige weer van vrijdag en slecht weer en verplichtingen had ik toch wel weer een weekje niet gefietst. Het voornemen was om voor het eerst dit jaar vijf uur op de fiets door te brengen. Daarvoor had ik wel een beetje mazzel nodig om ervoor te zorgen dat ik ook nog droog zou blijven.
Vertrek was iets na 10 uur, gelukkig was het al heerlijk zonnig en ook niet echt koud meer. Aangezien de (overigens zeer matige) wind uit het westen kwam was mijn doel de grevelingendam. Vanuit Breda langs het liesbos in westelijke richting vertrokken. Langs het Liesbos leek nog sneeuw of hagel te liggen en daar moest ik soms goed opletten. Doorgereden naar Etten-Leur om alleen maar de buitenwijk mee te pakken, snel afgeslagen in de richting van Zevenbergen. Echter nog voordat ik het dorp linksaf geslagen om na enkele kilometers de Mark over te gaan. Vervolgens langs de Mark blijven rijden tot en met Stampersgat (waar het inmiddels de Dintel heet). Stampersgat, het is echt een gat... Ik was er snel doorheen en ik boog naar het zuiden af omdat ik anders het Mark-Vliet kanaal ingereden was. Dus ik moest er op een geschikte plek overheen. Nadat ik het kanaal over was in westelijke richting de zuidzeedijk gevolgd. Enig teken van zee is er niet, maar zal er misschien ooit geweest zijn!
Doorgereden tot aan de provinciale weg Dinteloord-Steenbergen en daar weer zuidelijk afgebogen, nu naar Steenbergen toe. Enkele kilometers dwars door Steenbergen heen om langs de provinciale weg naar Sint Philipsland terecht te komen. Daar gewoon saai deze weg gevolgd, die overigens niet superdruk was dus eigenlijk nog heerlijk genieten van de zon en omgeving. Zodra ik het Schelde-Rijn kanaal gepasseerd was naar het noorden afgebogen om over de krammersluizen heen te gaan. Gelukkig nog steeds weinig wind want anders had ik hier een pittig windje op kop gehad! Mijn weg vervolgend op een klein stukje grevelingendam kwam ik in Zuid-Holland, ik had bedacht om zoveel mogelijk de zuidelijke dijk te volgen richting hellegatplein. Dus zo geschiedde, het eerste stuk tot en met Oude Tonge ging buitendijks, dus onder aan de dijk aan de waterkant. Heerlijk rijden daar, vanaf oude Tonge werd het op de dijk rijden. Vervolgens kwam er een stuk onder aan de dijk, helaas was dit op een minder goede weg. Gelukkig alleen toegankelijk voor fietsers en daardoor goed te doen op de racefiets. Aan het eind het fietspad langs Ooltgensplaat gepakt en weer buitendijks naar de N59 gereden.
Door werd het even minder, totaal geen zon en zelfs neerslag. Dus mijn tempo wat omhoog en gelukkig toen ik over de volkeraksluizen reed stopte het met hagelen! Gelukkig niet heel hard, een voordeel van hagel is dat het van je af stuitert en je er dus niet nat door wordt...
Inmiddels weer in Noord-Brabant ging mijn route langs Fort de Hel door Helwijk heen. Vanaf daar tussen weilanden door om toch een klein stukje Klundert mee te pakken waarna ik met soort van wind tegen naar Noordhoek reed. Daar de A17 onder door om koers te zetten naar Zevenbergen. Daar kwam ik drie stoplichten tegen en ik had mazzel... ik hoefde nergens te stoppen, dat was wel fijn want de beentjes werden echt zwaar en stoppen kan slecht voor het ritme zijn... ondertussen al 120km onderweg en geen haast dus ik zou via Langeweg naar Terheijden rijden. om uiteindelijk via het noorden Breda in te rijden. De fut was er ondertussen echt wel uit dus gewoon rustig blijven trappen om thuis te komen! Moe maar voldaan, net geen 5uur (scheelde ongeveer 30 seconden) en iets meer dan 140km. Helaas nog op de winterfiets en gezien de vele pekel onderweg een goed idee. De nieuwe Sensa mag nog even blijven wachten! Na een heerlijke douche boodschappen gedaan op de fiets om even uit te trappen, werkt echt top! Nu de boodschappen in een maaltijd gaan verwerken....
hieronder nog Strava!
https://www.strava.com/activities/501191499
Vertrek was iets na 10 uur, gelukkig was het al heerlijk zonnig en ook niet echt koud meer. Aangezien de (overigens zeer matige) wind uit het westen kwam was mijn doel de grevelingendam. Vanuit Breda langs het liesbos in westelijke richting vertrokken. Langs het Liesbos leek nog sneeuw of hagel te liggen en daar moest ik soms goed opletten. Doorgereden naar Etten-Leur om alleen maar de buitenwijk mee te pakken, snel afgeslagen in de richting van Zevenbergen. Echter nog voordat ik het dorp linksaf geslagen om na enkele kilometers de Mark over te gaan. Vervolgens langs de Mark blijven rijden tot en met Stampersgat (waar het inmiddels de Dintel heet). Stampersgat, het is echt een gat... Ik was er snel doorheen en ik boog naar het zuiden af omdat ik anders het Mark-Vliet kanaal ingereden was. Dus ik moest er op een geschikte plek overheen. Nadat ik het kanaal over was in westelijke richting de zuidzeedijk gevolgd. Enig teken van zee is er niet, maar zal er misschien ooit geweest zijn!
Doorgereden tot aan de provinciale weg Dinteloord-Steenbergen en daar weer zuidelijk afgebogen, nu naar Steenbergen toe. Enkele kilometers dwars door Steenbergen heen om langs de provinciale weg naar Sint Philipsland terecht te komen. Daar gewoon saai deze weg gevolgd, die overigens niet superdruk was dus eigenlijk nog heerlijk genieten van de zon en omgeving. Zodra ik het Schelde-Rijn kanaal gepasseerd was naar het noorden afgebogen om over de krammersluizen heen te gaan. Gelukkig nog steeds weinig wind want anders had ik hier een pittig windje op kop gehad! Mijn weg vervolgend op een klein stukje grevelingendam kwam ik in Zuid-Holland, ik had bedacht om zoveel mogelijk de zuidelijke dijk te volgen richting hellegatplein. Dus zo geschiedde, het eerste stuk tot en met Oude Tonge ging buitendijks, dus onder aan de dijk aan de waterkant. Heerlijk rijden daar, vanaf oude Tonge werd het op de dijk rijden. Vervolgens kwam er een stuk onder aan de dijk, helaas was dit op een minder goede weg. Gelukkig alleen toegankelijk voor fietsers en daardoor goed te doen op de racefiets. Aan het eind het fietspad langs Ooltgensplaat gepakt en weer buitendijks naar de N59 gereden.
Door werd het even minder, totaal geen zon en zelfs neerslag. Dus mijn tempo wat omhoog en gelukkig toen ik over de volkeraksluizen reed stopte het met hagelen! Gelukkig niet heel hard, een voordeel van hagel is dat het van je af stuitert en je er dus niet nat door wordt...
Inmiddels weer in Noord-Brabant ging mijn route langs Fort de Hel door Helwijk heen. Vanaf daar tussen weilanden door om toch een klein stukje Klundert mee te pakken waarna ik met soort van wind tegen naar Noordhoek reed. Daar de A17 onder door om koers te zetten naar Zevenbergen. Daar kwam ik drie stoplichten tegen en ik had mazzel... ik hoefde nergens te stoppen, dat was wel fijn want de beentjes werden echt zwaar en stoppen kan slecht voor het ritme zijn... ondertussen al 120km onderweg en geen haast dus ik zou via Langeweg naar Terheijden rijden. om uiteindelijk via het noorden Breda in te rijden. De fut was er ondertussen echt wel uit dus gewoon rustig blijven trappen om thuis te komen! Moe maar voldaan, net geen 5uur (scheelde ongeveer 30 seconden) en iets meer dan 140km. Helaas nog op de winterfiets en gezien de vele pekel onderweg een goed idee. De nieuwe Sensa mag nog even blijven wachten! Na een heerlijke douche boodschappen gedaan op de fiets om even uit te trappen, werkt echt top! Nu de boodschappen in een maaltijd gaan verwerken....
hieronder nog Strava!
https://www.strava.com/activities/501191499
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
- Wolfhound32
- Forum-lid
Ik heb het idee dat ik jou ritje heb beleefd.Orlok schreef:Omdat het weer gisteren weer takkeweer was - en ik dus niet heb gereden - dan maar vandaag. Nou ik heb het geweten. Vlgns de buienradar zou het een paar (2) uur droog blijven. Echter na een uur begon het licht te regenen, harder te regenen en vervolgens te hagelen. Gelukkig duurde de hagelbui niet lang en ging het weer over in regen. Al met al op de Oostvaardersdijk Almere richting Lelystad bijna een kwartier door de regen gereden. Bij Almere-Vaart had ik al het idee dat het zou gaan regenen, zo zwart was de lucht met een regengordijn richting Lelystad.
Van Lelystad naar Almere zag ik de zware zwarte sluiers al over Noord-Holland hangen. Het duurde niet lang toen ze over mij hun water uitstortten. En tjonge, jonge, wat een grauwe ganzen langs de dijk zeg.
Helaas was ik toen ik op de fiets stapte al niet helemaal okselfris, dus vanaf Almere al helemaal nat, verkleumd en leeg.
Daarom niet verder dan 63 km gekomen.
Geen meter vlak te vinden.
87km gemaakt met 1800hm
Gemiddelde hartslag wel lekker laag, maar tijdens de klimmen krijg ik hem dan echt niet onder de 140.
https://www.strava.com/activities/501228013
Geen meter vlak te vinden.
87km gemaakt met 1800hm
Gemiddelde hartslag wel lekker laag, maar tijdens de klimmen krijg ik hem dan echt niet onder de 140.
https://www.strava.com/activities/501228013
JoostG schreef:Top, ik zag al dat er wat mooie passages over de kustlijn waren en mooie gravelwegen landinwaarts.i-mac schreef:@JoostG, ik plaats vanavond een paar interessante links met diverse mtb ritten in deze streek.
http://www.terredes2caps.com/fr/content ... ple.pdf%20
http://www.terredes2caps.com/fr/content ... sdebit.pdf
http://djino.be/fietssite/routes/fietsweb_Wissant.htm
https://ridewithgps.com/routes/12314272
Deze laatste heb ik nog niet gereden. Ik heb deze rit gemaakt met gegevens van 3 ander ritten.
gisteren weer eens tijd om een stukje te fietsen. het was zalig weer. ik had onderhoud aan mijn fiets gedaan, dus het was maar de vraag of alles goed zou gaan zonder veel afstellen e.d.. Gelukkig alleen achter derailleur hier en daar wat verstellen en daar bleef het bij. helaas maar 1.5 uur kunnen fietsen. toch was het heerlijk
gelijk maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om een foto te maken van mijn fiets. ik zie nu net dat het stuur iets verder gekanteld mag worden. het is een oudje, maar momenteel voor mij het hoogst haalbare en met goed onderhoud kan hij vast nog een tijdje mee...
gelijk maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om een foto te maken van mijn fiets. ik zie nu net dat het stuur iets verder gekanteld mag worden. het is een oudje, maar momenteel voor mij het hoogst haalbare en met goed onderhoud kan hij vast nog een tijdje mee...
is het fietsen aan het her-ontdekken