Gevallen in 2016
-
- Forum-lid
Beterschap Koos, rustig aan doen met een hersenschudding. Kon de automobilist je niet vertellen wat er gebeurd is? Of heeft hij dat gedaan en ben je het weer vergeten
-
- Forum-lid
Beterschap, Koos. Enne: haastige spoed is zelden goed.
Oud gezegde, maar zoals vaak, nog steeds actueel.
Oud gezegde, maar zoals vaak, nog steeds actueel.
Jans schreef:@RVV Hoe weet je dat je arm goed hersteld? Foto's?
Maar om nu maar te vinden dat iedereen maar snel weer van alles moet gaan doen, lijkt me ook niet helemaal juist. Of was dat misschien je intentie niet. Laat Koos eerst maar eens van zijn hoofdpijn af zijn. (Gelukkig had hij dat zelf al bedacht).
Ah nee was slechts op mij als persoon van toepassing. Dus zeker niet gericht op iemand anders!
Ik ken mijn lichaam erg goed en weet aan de hand van wat ik kan doen en niet kan doen dat mijn herstel goed verloopt. Is verder ook geen stoerdoenerij.
Fietsen met een breuk doe je op geleide van de pijn (24u na een dubbele vingerbreuk zat ik weer op de fiets). Sporten met een hersenschudding is oliedom. Voor je het weet heb je van een lichte hersenschudding een maanden durend probleem gemaakt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat geleide van pijn alleen zo vaag als wat, zit je onder de pijstillers heb je pas veel later pijn.
En je kan zelf de pijn ook verdingen in je hoofd.
Ondertussen fiets ik lekker op de tacx, merk dat ik nog wat kracht in m'n linkerbeen mis als ik probeer pedaal met alleen linkerbeen rond te draaien. (zelfde weerstand gaat het met rechts stuk makkelijker)
Zie ik ook terug in powerwaardes, links/rechts 42%/58%.
Mis helaas wel uitgangspunt van voor m'n blessure.
En je kan zelf de pijn ook verdingen in je hoofd.
Ondertussen fiets ik lekker op de tacx, merk dat ik nog wat kracht in m'n linkerbeen mis als ik probeer pedaal met alleen linkerbeen rond te draaien. (zelfde weerstand gaat het met rechts stuk makkelijker)
Zie ik ook terug in powerwaardes, links/rechts 42%/58%.
Mis helaas wel uitgangspunt van voor m'n blessure.
@Daanbianchi. Mijn vrouw heeft hem later nog gesproken (hij woont vlakbij ons). Hij vertelde dat hij mijn achterwiel zag wegglippen en dat ik daardoor viel. Wat ik zelf nu denk is dat ik de afgeschuinde trottoirband heb geraakt, onder het afgevallen, vochtige blad en dat het daardoor kwam. Duidelijker wordt het niet, vrees ik.
-
- Forum-lid
@ koos: beterschap! Wat ontzettend balen en wat een schrik
-
- Forum-lid
Balen en beterschap! Uitkijken met die hersenschudding, dat is niet zo zwart wit als een breuk.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Koos een spoedig herstel.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Vanmorgen checkup in ziekenhuis.
Het goede nieuws was dat alles er ok uitzag
Soort van slecht nieuws dat ze waarschijnlijk toch plaatje er weer uit willen gaan halen.
Ik mag over 6 weken terugkomen voor mri scan (wordt ivm feestdagen 3 januari) en week daarna bij arts om vervolg te bespreken.
Toen het plaatje erop ging was het nog van hij hoeft er nooit meer uit zolang je er geen last van krijgt.
Maar nu is conclusie toch dat het waarschijnlijk vertandiger is om hem er toch maar uit te halen ivm sporten omdat je het toch misschien blijft voelen/last van kan krijgen.
Voor morgen ben ik van plan om stukje buiten te gaan fietsen mits weer beetje meevalt.
Het goede nieuws was dat alles er ok uitzag
Soort van slecht nieuws dat ze waarschijnlijk toch plaatje er weer uit willen gaan halen.
Ik mag over 6 weken terugkomen voor mri scan (wordt ivm feestdagen 3 januari) en week daarna bij arts om vervolg te bespreken.
Toen het plaatje erop ging was het nog van hij hoeft er nooit meer uit zolang je er geen last van krijgt.
Maar nu is conclusie toch dat het waarschijnlijk vertandiger is om hem er toch maar uit te halen ivm sporten omdat je het toch misschien blijft voelen/last van kan krijgen.
Voor morgen ben ik van plan om stukje buiten te gaan fietsen mits weer beetje meevalt.
Plaat eruit halen betekent idd weer een operatie en dat is verre van leuk. Maar ik denk wel dat ze gelijk hebben.
Ik heb 11 jaar geleden mijn dijbeen gebroken en daar is destijds een gamma-nagel in gezet. Een jaar later ging die er toch weer uit. Dat stuk staal stak een beetje uit het bot en zat zo te wringen tegen mijn bilspier aan. En met fietsen had ik daar echt last van. En trouwens niet alleen met fietsen. Ook een trap oplopen/rennen en staand sokken aantrekken was pijnlijk.
Maar als het goed is, heb je van die tweede operatie veel minder last. Alleen van de wond heb je last. Ik mocht het been toen direct weer belasten.
Ik heb 11 jaar geleden mijn dijbeen gebroken en daar is destijds een gamma-nagel in gezet. Een jaar later ging die er toch weer uit. Dat stuk staal stak een beetje uit het bot en zat zo te wringen tegen mijn bilspier aan. En met fietsen had ik daar echt last van. En trouwens niet alleen met fietsen. Ook een trap oplopen/rennen en staand sokken aantrekken was pijnlijk.
Maar als het goed is, heb je van die tweede operatie veel minder last. Alleen van de wond heb je last. Ik mocht het been toen direct weer belasten.
Live fast; die young. mijn blog