Di2
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 04 jul 2010 15:52
- Contact
Ha! Die heb ik er ook op zitten. Dat ziet er idd een stuk beter uit.
Stevens Fluent XT
Apex Vektor Ultegra 8050
Apex Vektor Ultegra 8050
Mijn fiets is geleverd met Ultegra Di2 R8000, 52-36 // 11-28 vertanding. Als ik hier 50-34 // 11-30 op monteer (met nieuwe ketting op juiste lengte uiteraard), dient er dan in het Di2 gebeuren iets heringesteld te worden?
Valt inderdaad te vinden in de handleidingen, en ik heb al even zitten scrollen door het E-tube gebeuren en zag daar screenshots van instelling van de cassette. Maar vraag het graag hier even (topic bestaat ervoor).
Valt inderdaad te vinden in de handleidingen, en ik heb al even zitten scrollen door het E-tube gebeuren en zag daar screenshots van instelling van de cassette. Maar vraag het graag hier even (topic bestaat ervoor).
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Voor het schakelen maakt een andere cassette of voor bladen in principe niet uit. Als je Shimano D-Fly ANT+/Bluetooth unit hebt, kan je via je Garmin of e-tube app de juiste standaard cassette verhouding en voor bladen (voor geprogrammeerd) kiezen. Enige effect is dat je de juiste schakelratio op je Garmin fietscomputer ziet.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Ik zeg "in principe" omdat bij goed afgestelde derailleurs het echt niet uitmaakt. Soms blijkt in de praktijk dat een derailleur net niet helemaal goed is afgesteld (ofwel de trim ofwel de maximale uitslag) en als je dan een ander blad of cassette monteert, dan wil de derailleur niet lekker op het grootste kransje schakelen. Je kunt dat dan eenvoudig aanpassen met de trim functie of de maximale uitslag staat net niet goed om de zaak goed te laten lopen.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Sinds enige tijd zit ik met de volgende "foutmelding" op mijn Shimano R8050 groep. Als ik de batterij check (maakt niet uit linker of rechter shifter), dan laat hij op het einde het oranje lampje even knipperen. Zie filmpje.
Voor zover ik kon vinden in de manual in combinatie met het forum, zou het iets met de "adjust" mode te maken kunnen hebben. En met het knopje onderaan de "junction" box die is ingedrukt geweest. Maar ik geraak er maar niet uit.
Functioneel scheelt er niets tijdens het schakelen.
Iemand?
https://youtu.be/vOrR4Cb6PSU
Voor zover ik kon vinden in de manual in combinatie met het forum, zou het iets met de "adjust" mode te maken kunnen hebben. En met het knopje onderaan de "junction" box die is ingedrukt geweest. Maar ik geraak er maar niet uit.
Functioneel scheelt er niets tijdens het schakelen.
Iemand?
https://youtu.be/vOrR4Cb6PSU
Dat is de synchroshift mode die aangeduid wordt.
Je staat nu in manual shift
Knippert de LED 2 maal rood dan sta je in full synchro
Knippert de LED 3 maal rood dan sta je in semi-synchro
Ook al heb je de nieuwe batterij niet (die nodig is voor synchro-shift) dan nog ga je dit zien (maar dan altijd in manual natuurlijk)
Niets aan de hand dus.
Je staat nu in manual shift
Knippert de LED 2 maal rood dan sta je in full synchro
Knippert de LED 3 maal rood dan sta je in semi-synchro
Ook al heb je de nieuwe batterij niet (die nodig is voor synchro-shift) dan nog ga je dit zien (maar dan altijd in manual natuurlijk)
Niets aan de hand dus.
Gisteravond gemonteerd. Stuk beter dan dat plastic bandjeTL@ schreef: ↑04 nov 2018 20:26 Als de stuurpen er toch af is, ineens zoiets eronder voor de junction box, veel eleganter:
https://nl.aliexpress.com/item/Fouriers ... 4c4dZHsKuq
Allard
Waarvoor dank .TL@ schreef: ↑15 jan 2019 15:01 Dat is de synchroshift mode die aangeduid wordt.
Je staat nu in manual shift
Knippert de LED 2 maal rood dan sta je in full synchro
Knippert de LED 3 maal rood dan sta je in semi-synchro
Ook al heb je de nieuwe batterij niet (die nodig is voor synchro-shift) dan nog ga je dit zien (maar dan altijd in manual natuurlijk)
Niets aan de hand dus.