Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

DDX
Forum-lid HC

DDX 11 feb 2017 15:40

Paar dagen niet gefiets doordat het goed koud/glad was en ik beetje last had van buikgriepje, dus toen er vandaag verse sneeuw viel moest ik toch echt ff rondje maken.
44km waarvan groot deel door de duinen waar het goed wit was :)
Voorzichtig tempo en niet vol op de rem dan is het best te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/862584133

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 11 feb 2017 16:04

Mooie foto's ,was het niet glad?
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 11 feb 2017 16:17

Mij te link, koud interesseert me niks , maar een slippertje is zo gebeurd.
Hopelijk valt er vannacht niet veel sneeuw en dooit het morgen snel weg...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 feb 2017 16:40

Vanmorgen toch eindelijk een beetje kunnen "snowbiken" op de Scale. Gisteren Leersum / Amerongen met keiharde ondergrond en amper sneeuw. Nu vanaf huis direct mijn "achtertuin" in om daar lekker paar uurtjes te spelen en aardig gelukt.
In begin nog stukje toertocht Soest gepakt, maar al vlot een eigen draai aan gegeven en zelfs de tankbanen met de sneeuw waren dikke pret in de sneeuw.
Glad? Ja, beetje behouden rijden, anticiperen en zo nu corrigeren :mrgreen:
In ieder geval toch nog 3:40u op de fiets gezeten en iets minder dan 74 km op de teller.
Qua temperatuur prima te doen en gelukkig op tijd terug voor de sneeuw begon te smelten en het een bende zou worden.
Morgen? Gezien voorspellingen "Zwiften" of heel misschien blokje om met de CX op de weg.

Afbeelding
Soester duinen
Afbeelding

Afbeelding
Gaat een hoop sneeuw in zo'n 12 speed cassette zitten
https://www.strava.com/activities/862382663
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 11 feb 2017 16:52

Vanmiddag lekker een beetje rondgereden met dochter van vijf. Beetje cruisen door de stad op de retro Koga Miyata en die kleine op d'r roze Loekie. Toch 'n kilometer of 15 bijelkaar. Voor zo'n klein meisje is dat al heel wat. Koffie-stopje d'r bij. Afbeelding
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

DDX
Forum-lid HC

DDX 11 feb 2017 16:55

Ikon schreef:Mooie foto's ,was het niet glad?
Glad viel mee, gewoon niet te hard remmen en lekker in beweging blijven.
(paar keer even fiets wat voelen schuiven om te merken hoe glad het is)
Was verse sneeuw, nu dooit het wat en dat vriest vanacht op, wordt het veel spannender van.

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 11 feb 2017 17:07

Oké,wou daar morgen ook kijken op de CX,maar wacht wel even af.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

JoostG
Forum-lid

JoostG 11 feb 2017 17:48

Ik ben met stadsfiets over de hei en door bos rond Hilversum gereden (30km). Over het algemeen was het goed te doen. Sommige stukken met bevroren sporen en sneeuw waren tricky. Morgenochtend ga ik 3 uurtjes spelen met de cyclocrosser. Zal zeker een keer op mijn snavel gaan, maar dat is part of the game :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 11 feb 2017 18:53

Voor het eerste eens op de piste (250m houten overdekte track in Gent, Wielercentrum Eddy Merckx) gereden. Zeer leuk om eens te doen. Rijden zorgt voor een eigenaardige combinatie van zen en intensiteit, en eigenlijk is kijken naar de anderen die hun rondjes afhaspelen hetzelfde. De fietsen zoeven voorbij maar maken amper geluid, en toch voel je een hoge mate van concentratie en focus bij de weinigen die op de piste waren.

Je kan er best gevarieerd trainen! Duur, tempoduur, interval, hiit, kan allemaal. De vaste pion is even wennen maar na 1 of 2 keer te willen cruisen heb je wel door dat je dat beter niet doet. Ook even wennen natuurlijk aan alle gebruiken die er zijn om de risico's op vallen en crashen te minimaliseren.

Na 2 uur, met 3 korte pauzes, had ik het gevoel toch hard gewerkt te hebben, en nadien kreeg ik ook wat complimenten van de lokale jongens, altijd leuk.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door raven14 op 11 feb 2017 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 11 feb 2017 19:00

raven14 schreef:Voor het eerste eens op de piste (250m houten overdekte track in Gent, Wielercentrum Eddy Merckx) gereden. Zeer leuk om eens te doen.
Als ze hier in het Zuiden van Nederland een baan hadden zou ik er toch ook wekelijks te vinden zijn. Heb het een paar maal in Amsterdam gedaan en beviel me toch wel goed. :like:
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

i-mac

i-mac 11 feb 2017 20:04

Deze morgen werd Brugge wakker een wit tapijt. Niet dat er veel sneeuw lag, maar toch een paar centimeter. En het bleef ook lichtjes sneeuwen. eerst voorzichtig met de stadsfiets de boodschappen gedaan, en zo even gecontroleerd hoe de wegen er bij lagen. Dat viek nog redelijk goed mee.

Ik heb in de namiddag nog een ritje gemaakt, maar met de dikke-banden-fiets, ofte de MTB. Oorspronkelijk was ik van plan iets meer dan een uurtje te fietsen, maar dat zijn er uiteindelijk 2u30 geworden. Bij thuiskomst de ketting wat afgespoeld en gedroogd. Morgen ga ik de fietsen eens goed poetsen. Het is dat, of in de namiddag in slaap te sukkelen voor TV :-)

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 feb 2017 15:32

Voor het eerst dit jaar geen 100+ op de CX op zondag (was gelopen weken min of meer mijn standaard), maar toch maar weer op de Scale gestapt. Zag paar sneeuwplaatjes van een maatje op FB met zijn fiets en kwartier later ook op pad.
Op 3 minuten van het bos en daar lekker kriskras toeren en zeker in het begin aardig wat stukken waar nog niemand geweest was. Later wat drukker, maar allemaal goed te doen.

Was een overheerlijk relaxed rit van net iets meer dan 3 uurtjes en "slechts" 57 km op te teller, waarvan 56 leuke km's. Laatste km was over een fietspad naar huis en precies genoeg om natte reet te krijgen, want was aardig aan het dooien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/863649972

En nu klaar met dat witte spul en voorjaar.....
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie