Hoi,
Ik ga mij echt niet bezighouden met deze nare negatieve reacties, zonde van mijn energie!
Wel wil ik even laten weten dat ik het bijzonder ongepast vindt om mensen te veroordelen op al hun vakkennis door iets wat ze gezegd hebben wat slechts een over 1 deelonderwerp gaat.
Vervolgens meteen te zeggen dat iemand in zijn geheel niet deugd heeft een hoog voetbalsupporter gehalte en is een erg bekrompen manier van denken.
Ik wil verder de anderen danken voor het meedenken en met name de reacties van Rico en Flepper waardeer ik.
Dank dus! Het ging namelijk een beetje de verkeerde kant op ja.
Ik heb overigens de vraag neergelegd bij de bikefitter, het blijkt dat mijn crank 175mm was (het staat niet goed op het plaatje, dat vind ik persoonlijk dan wel wat slordig).
Het verschil zal dan 5mm zijn, het gaat verschil maken met name in deze setup is de beredenering.
Ik weet er zelf te weinig van, om dat te inderdaad te kunnen beoordelen als zijnde 'totaal zinloos', 'niet merkbaar' of 'wezenlijk verschil' voor mijn nieuwe setup.
Het is namelijk een onderdeel van het geheel.
In elk geval, dank voor het meedenken! Altijd goed.
Ook goed om kritisch te zijn. Ik houd er ook niet van als iets onzin blijkt en het mij meer geld kost daardoor.
Vicenza schreef: ↑09 mar 2019 14:32
Als ik kijk naar de foto in je openingspost, dan lijkt me eyeballend 7 cm er bij wel erg hoog (misschien zelfs onmogelijk om mee te fietsen). Misschien is het zadel gaandeweg gezakt?
Je let goed op!

Het gaat ook naar voren, en inderdaad. tussendoor ben ik toen bij een winkel geweest waar ze mijn zadel een stuk lager hadden gezet, omdat het zo op het oog
te hoog stond. Dat was misschien niet zo'n goed besluit. Dat was toen ik zo'n last van mijn knie had en ook de schoenplaatjes goed had laten zetten.
jwkeij schreef: ↑09 mar 2019 10:24
Maar, je hebt je racefiets af laten stellen in tijdrithouding? Nee, toch?
Lijkt mij verschrikkelijk fietsen, maar dat ben ik. Als je je racer als zodanig hebt laten afstellen heb ik niks gezegd natuurlijk. Wel een aanslag op de bankrekening trouwens. Inclusief 'pokermeter'.Want heb je die nodig voor woon-werk?
Neemt niet weg dat ik, net als hagi, alle blogposts van jou en flepper met veel plezier lees.
De tijdrithouding is wat mij juist bevalt. Ik zit zoals ik eerder ook beschreef, 'vanzelf' al vaak zo. Ik hang namelijk al op het stuur voor een groot deel van de rit, dus dan neig ik daar echt zelf al naar. Vandaar deze keuze om dit aan te gaan passen.
Vermogens meter nodig?
Nodig niet.
Net als de fietscomputer en hartslagmeter en de cadans meter. Het is alleen leuk en zeker als je sportief fiets, woon-werk, zoals ik doe.
Je ziet verbeteringen en probeer mijzelf te trainen.
Dus ja, het is voor mij een stukje sport, niet van A naar B fietsen omdat het moet.
Vandaar de pokermeter!
Om die vraag te bantwoorden trouwens, het is een Ultegra crank met vermogensmeter.
waterkip schreef: ↑08 mar 2019 16:10
Kun je met een triathlon afstelling eigenlijk nog normaal fietsen (handen op de remgrepen ) of zit je dan te dicht op het stuur ?
Het idee is een compromis. Het blijft een racefiets en ik wil hem ook als zodanig kunnen blijven gebruiken. Ga ik bijvoorbeeld een keer een toerrit maken in de bergen, dan zal ik mijn stuur wat hoger kunnen zetten en het zadel naar achter, zodat je hem goed kan gebruiken voor de klim.
Voor in Nederland is het prima te gebruiken samen, het reguliere racestuur en dan wanneer je wilt de triathlon houding door op het stuur te liggen.
Wat ik al zei, is dat ik nog even moet zien of ik er lekker aan kan wennen, want nu is de druk op de hoods inderdaad groot.
In elk geval kan je er gewoon normaal op blijven fietsen hoor.
Het is voor mij ideaal, om te kijken hoe die houding bevalt en om het bij een racefiets te houden.
Wie weet blijkt later, dat het toch meer aan mij besteed is om ook echt een triathlon racer erbij te kopen maar dat vind ik voor nu onzin.
Laat ik eerst maar eens gewoon een jaartje volmaken met fietsen
Ik kan voorlopig en misschien wel voor altijd prima uit met een iets aangepaste racefiets, waar ik op het stuur kan hangen.
hagi schreef: ↑08 mar 2019 19:22
Blurg zou wel heel voorzichtig beginnen want je spieren en pezen moeten echt wennen aan de hogere zadelhoogte.
Zou niet gelijk je werk afstand rijden.
Maar kan me voorstellen dat je pijn aan je knieen. Hebt als je zadel zoveel te laag staat.
Verwacht als je eenmaal gewend bent dat je ook sneller kumt fietsen omdat je beter je kracht kwijt kunt
Lees je fiets avonturen graag en wens jou en flepper veel fiets plezier
Dank je!
Ja klopt, dat zei hij ook. Ik mocht zelf maar een paar keer per week gaan fietsen en het zo gaan opbouwen.
Dat moet dus eerst gaan wennen, en hopelijk gaat het dan lekker zonder kniepijn inderdaad

Nog leuker als ik inderdaad ook weer sneller wordt!
Ik kijk er naar uit de fiets weer op te halen. Ik ben erg benieuwd!