Raf77 schreef: ↑17 mei 2020 18:19
Heeft er iemand problemen dat het scherm bevriest tijdens het rijden? Ik moet dan een harde reset uitvoeren en dan gaat ie weer.
Is 1x gebeurt na 4km, maar ook al na 70km.
Heb geen updates uitgevoerd of iets veranderd de laatste maand.
Op mijn jaar met de 530 heb ik dit ondertussen 3 keer gehad.
De eerste keer vorig jaar in Denderleeuw (opweg naar de Muur van Geraardsbergen)
De tweede en derde keer in de afgelopen maand. Weer in Denderleeuw toen ik terug kwam van de Muur. 2 keer op exact dezelfde plaats. Ik denk dat het aan de route lag die toen geladen was. Hij herstarte wel uit zichzelf. Minuutje gewacht tot de route terug geladen en weer weg.
Ik heb de route nu een beetje aangepast. Binnenkort nog eens testen (route was gemaakt met Komoot)
Bram_ schreef: ↑17 mei 2020 18:06
Hier ben ik nogal een leek in
Ik ben op zoek naar een eerste fietsnavigatie.
Eerst was ik de garming edge explore tegengekomen, nadien de 530, deze lijkt toch wel stuk uitgebreider, maar wat ik niet snel terugvind en een voordeel vind van de explore is de vrije navigatie zal ik maar zeggen.
Of is dit ook mogelijk in de 530 naar een vooraf ingeladen punt te rijden? Bv halverwege een rit, dat je kan instellen dat je terug naar huis wilt vanaf dat punt? En is het de meerprijs waard voor een 530 tov explore?
Alvast mijn excuses als dit al eens gevraagd is geweest.
De 530 heeft geen touchscreen en kan niet navigeren naar een adres dat je ingeeft op het toestel. Als je de locatie op voorhand in de 530 steekt, is navigeren geen probleem.
Je kan ook steeds kiezen voor terug naar start (langs dezelfde route of direct)
Ik heb de belangrijkste locaties voor mij in mijn 530 gestoken (thuis, start van groepsritten, tussenpunten die ik graag passeer, adressen van mijn fietsmakkers) waardoor ik altijd kan navigeren naar waar ik wil.
Het grootste nadeel van de Edge Explore is de beperkte batterijduur, na 100-150km is het meestal wel op. De 530 kan makkelijk 300km aan met gsm en vermogenmeter gekoppeld (500km zal ook wel lukken maar dat heb ik nog niet zelf geprobeerd)
De Explore kan ook niet koppelen met een vermogenmeter.
Ik zou dus voor de 530 gaan.