tour 2023
Raken is geen goeie graadmeter, volgens mij. Girmay had daar makkelijk zijn lijn kunnen houden en dan had Van Der Poel hem wel geraakt.
Maar zoals altijd: dat gebeurt dan 10keer in zo'n sprintvoorbereiding en die ene situatie wordt uitgelicht. Ofwel moeten we dat gedogen, ofwel moeten die situaties er allemaal uitgepikt worden.
Maar zoals altijd: dat gebeurt dan 10keer in zo'n sprintvoorbereiding en die ene situatie wordt uitgelicht. Ofwel moeten we dat gedogen, ofwel moeten die situaties er allemaal uitgepikt worden.
Ben ik met je eens Hayes. Je kunt hier pagina's over vol schrijven maar het blijft een polemiek van voors en tegens.hayes schreef: ↑04 jul 2023 20:12 We moeten ons echt niet meer afvragen waarom er zo veel gevallen wordt.
Ze hebben het enkel aan zichzelf te danken.
Die UNO X renner gaat doodleuk even opzij kijken aan 60+ per uur en wijkt daardoor meteen af.
Mathieu op de laatste plaats gezet voor z'n beuk aan Girmay. En terecht. Het zal hem geen reet kunnen schelen en Jaspe rheeft z'n zege aan hem te danken, dus die gaan er gewoon even mee lachen.
Zo lang iedereen dit gedrag normaal vindt, zullen er nog Fabio's volgen. Professioneel duwen, professioneel gat dichtdoen,...
Ze moeten het stilaan zelf maar weten.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Mijn opmerking ging helemaal niet over het recht hebben op iets. Maar naar de aanleiding van het voorval.Ernie C. schreef: ↑05 jul 2023 10:42Volgens mij zijn er nergens regels dat je recht hebt op een bepaalde plaats in het peloton en al helemaal niet dat je die dan met geweld mag afdwingen. Als we dat een normaal incident noemen, dan hoeft de organisatie ook niet teveel inspanning te leveren om het veilig te maken.MarkVeenstra schreef: ↑05 jul 2023 10:12NOS heeft nu een filmpje vanaf achterkant van 1 van de andere rijders.
Dan zie je dat Jakobsen en Philipsen wat vechten om het wiel van Mathieu. Dat wint Philipsen (logisch dat die zijn plek verdedigd lijkt mij, de manier waarop heeft van Poppel waarschijnlijk beter kunnen aanschouwen). Jakobsen komt daarin net met zijn stuur onder het zadel van een man rechts van hem.
Dus ja, misschien was dat laatste een direct gevolg van een actie van Philipsen. Maar ergens begint het dan ook dat Jakobsen niet in zijn eigen sprinttrein zit, dat hij dan probeert het wiel van Mathieu van Philipsen af te pakken. En met dat erbij is het een sprintincident zoals zo velen. Waarmee vallen er niet bij hoort, en duwen en trekken ook niet natuurlijk.
Als renner X de plek in het wiel probeert af te dwingen ten kostte van renner Y, zou renner Y toch altijd proberen zijn plek daar te verdedigen? Niet omdat renner Y het recht op die plek heeft, maar omdat het bij positioneren hoort. De kans is groot dat renner Y daar meer zijn best voor doet als dit het wiel van zijn eigen lead-out is.
Je kunt je ook afvragen waarom Jakobsen zich in dat wiel probeert te wrikken. Dat is toch ook de problemen opzoeken dan? Dat zal toch ook niet zonder slag of stoot gaan? Anyways, als Philipsen met geweld Jakobsen opzij gezet heeft, is dat niet goed en is dat hem aan te rekenen ongeacht de aanleiding.
Het goede wiel zoeken is onderdeel van wielrennen. Dat hoort niet met duwen en trekken (zeg ik er zelf nog bij ook, misschien las je daaroverheen?).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Tegelijkertijd kan je ook niet willen dat Jakobsen dat wiel van een andere ploeg niet probeert te nemen, want dan kom je weer in een soort van voorrangsspelletje waarbij zo mogelijk de ploeg belangrijker wordt dan de topsprinter van de ploeg.
Heel de discussie past ook wel in dezelfde categorie als die over Vingegaard van afgelopen zondag: iedereen zal er het zijne van vinden en uiteindelijk rijt er iemand als eerste over de meet. Over Vingegaard gesproken: die is dit jaar in de Tour toch ook bezig aan een potje wringen met alles erop en eraan.
Heel de discussie past ook wel in dezelfde categorie als die over Vingegaard van afgelopen zondag: iedereen zal er het zijne van vinden en uiteindelijk rijt er iemand als eerste over de meet. Over Vingegaard gesproken: die is dit jaar in de Tour toch ook bezig aan een potje wringen met alles erop en eraan.
Hij ziet ruimte en neemt die vervolgens. Dat terugzetten is vooral een statement van de organisatie m.i.; zo heftig was het allemaal niet toch? Het feit dat Girmay (bij monde van Mathieu, dat wel...) zelf al aangaf er niet zoveel kwaad in te zien geeft toch ook wel aan dat de reacties her en der wat overtrokken zijn.
Enneh, wat een enorm brute lead-outs liet MVDP de afgelopen twee dagen zien zeg! Hij rijdt het peloton nog net niet uit het wiel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Jakobsen is ondertussen een grote huilebalk. Gaat zelf hangen naar Filipsen toe en als die dan al weg blijkt te zijn raakt hij zelf uit balans. Hij en niemand anders is verantwoordelijk voor zijn val, waarin hij ook nog iemand anders meeneemt.
Ach, ik zeg ook maar wat
Frustratie van de verliezer en helaas een baas die niet zo'n goed voorbeeld geeft.
Hij zou z'n energie beter kunnen sparen voor vrijdag!
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
psies!
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Even voor de duidelijkheid, het gaat mij niet om het wel of niet afwijken van de lijn door Philipsen, waardoor WvA zijn benen stilhoudt, maar om de provocerende reactie van Pogacar na afloop.MarkVeenstra schreef: ↑04 jul 2023 13:05Philipsen snijdt toch een bocht in her parcours aan. WvA zit half achter hem, Phillipsen volgt vol sprinten nog enigszins de wegbelijning. De enige beweging waar Phillipsen echt significant van koers veranderd is direct na zijn 1e aanzet. WvA begint de sprint een fractie eerder, Philipsen zet dan ook aan, en dan schuift hij van net naast het midden richting de lijn aan de rechterkant van de weg - waar ook de binnenbocht naar de finish ligt. Daarna zit hij een tijd op die lijn en ja, op een bepaald moment wordt de ruimte te klein om tussen de hekken en Philipsen door te kunnen. Maar dat was niet vanwege een grote move van PhilipsenKlein_Verzet schreef: ↑04 jul 2023 12:24 Pogacar begint steeds meer evenemoe-gedrag te vertonen: “HIJ HAD DE BENEN NIET." Jammer.
Hoe Philipsen de deur dicht deed was over de grens van het betamelijke. Verstandig van WvA om in de remmen te knijpen. Wat heb je aan een nieuw gevalletje-Jakobsen? Jury is te laf om paal en perk te stellen, mede vanwege de eindverantwoordelijkheid van een absurde slalom-piste.
Ondertussen zijn we al voorbij het circuit, een dag later, en vele onnodige valpartijen extra, omdat renners opgefokte stieren zijn die elkaar het leven zuur maken: duwen, trekken, kopstoten, afsnijden, beuken, etc. Volgens sommigen hoort dit "positie verdedigen" erbij. Volgens mij kan je dan beter een andere sport gaan bedrijven. Die jury is er niet voor niets, evenals het reglement. Tijd voor paal en perk !
Maar goed dat we de bergen in gaan.
Het moet toch zijn dat de jury ergens ook denkt dat wat duwen erbij hoort? Anders zouden ze toch al lang met een drone boven de eerste +-30renners vliegen en kordaat bestraffen?
Voor mij mag het eruit, maar ik ga het geen enkele renner kwalijk nemen dat ze het in de huidige situatie wel (moeten) doen.
Pogacar gaf al aan dat hij hoopt te koersen voor de overwinning vandaag. Dat botst wel wat met dat Yates gisteren aangaf dat het vermoedelijk zijn laatste dag in geel zou zijn.
Voor mij mag het eruit, maar ik ga het geen enkele renner kwalijk nemen dat ze het in de huidige situatie wel (moeten) doen.
Pogacar gaf al aan dat hij hoopt te koersen voor de overwinning vandaag. Dat botst wel wat met dat Yates gisteren aangaf dat het vermoedelijk zijn laatste dag in geel zou zijn.