Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 26 jan 2008 22:43

[quote="litespeed"][quote="BianchiSL3"][quote="litespeed"]
Al rijervaringen inmiddels?[/quote]

Nog niet, de ketting moet er nog op. Hopelijk morgen.[/quote]
:D ....of was het geen grapje??? Het rijden op je nieuwe Pegoretti uitstellen, omdat de ketting er nog niet op zit...je houdt gewoon niet van wind, zeg dat dan... ;)
[/quote]

Nee, ik ga morgen gewoon rijden maar op een van Herwerden :(. De ketting op de Pegoretti is een 10speed UltraNarrow die eigenlijk met een speciale kettingpons moet die ik nog niet binnen heb. Morgenmiddag in alle rust kijken of ik het met m'n Tacx ponsje durf maar misschien wacht ik beter tot volgende week.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 26 jan 2008 22:50

Heb mijn 10sp campa ook met een topeak pons gedaan dus vanavond nog doen, we vertrekken om 9:30 uit boskoop richting wassenaar.
see you ;-)

snels
Forum-lid

snels 26 jan 2008 22:55

[quote="BianchiSL3"][quote="mao"]@BianchiSL3
Misschien komen we elkaar eens tegen bij de rottermeren/bleiswijk ;-)
[/quote]

Dat zou leuk zijn, voor de oprichting van het "Retro Race Genootschap" ;)

EDIT: Voorproefje, toch nog wat tijd aan de fiets kunnen besteden.

Afbeelding[/quote]

Meer foto's graag! Heel mooi!

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 26 jan 2008 22:58

[quote="mao"]Heb mijn 10sp campa ook met een topeak pons gedaan dus vanavond nog doen, we vertrekken om 9:30 uit boskoop richting wassenaar.
see you ;-) [/quote]

@ Mao: Dan komen we elkaar tegen denk ik. Wij vertrekken om 9:30 vanuit Rotterdam richting Leiden. Het is nog op een rode Herwerden.
Als de Pegoretti echt klaar is drinken we samen halverwege een kop koffie. Ik betaal.

@ snEls: Foto's volgen

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 26 jan 2008 23:23

@litespeed
Vandaag het meisje voor het eerst uitgelaten, voelde erg lekker aan. Ik kom van een aluminium gazelle waar ik al erg tevreden mee was , maar de V8 is lichter en dan niet direct de 2 kg verschil maar het stuurt lichter, het versnellen gaat net even wat lichter (zelfs tegen wind in )en je heb wat beter contact met het wegdek nog even en stuk op gezocht met klinkers en ja het comfort is erg goed , je merkt dat het titanium frame de (hoge)trillingen goed dempen. Ik heb wel eens in een nieuwe mini S gereden en hoewel deze stug geveerd zijn en dus rijden als en kart zodat je elke streep in de weg voelt, heb je toch niet het voel dat je door elkaar word geschud. zo iets dus.
Wat wel even wennen is het schakelen campagnolo mag dat super mooi zijn en misschien moet moet het nog inlopen maar zo boter zacht als mijn 105 nee.
Morgen een wat langere rit eens kijken hoe ze zich dan houd.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 27 jan 2008 21:53

[/quote] Nee, ik ga morgen gewoon rijden maar op een van Herwerden :(. De ketting op de Pegoretti is een 10speed UltraNarrow die eigenlijk met een speciale kettingpons moet die ik nog niet binnen heb. Morgenmiddag in alle rust kijken of ik het met m'n Tacx ponsje durf maar misschien wacht ik beter tot volgende week.[/quote]

Niet doen met een andere pons dan Campa! Mij te link, ha ha...
Nee, zonder gekheid, je kunt beter wachten met het monteren tot je de pons binnen hebt. Als je een schakeltje verkeerd ponst en de ketting zou het daardoor begeven wanneer je net een sprintje trekt of wanneer je in volle inspanning een klim doet, het leed is dan niet te overzien.
Niets is wat het lijkt..

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 27 jan 2008 22:43

Vandaag de eerste 100 km volgemaakt op de V8
Campa schakelt al wat lichter ,moet nog wel ff wennen met het op schakelen.
Wat echt een verbetering is zijn de neutrons , met mijn 95kg geven die krimp, lekker stijf ook in de bochten , top velgen.
Meteen na het douchen het meisje ook schoon gemaakt ;-)

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 27 jan 2008 23:32

@mao: Goed dat je zo enthousiast bent! En dat het nu lekker weer is, en niet van dat ijzel/sneeuw-weer met dooizouten. Dan had je wellicht langer moeten wachten op het moment supreme. Over die Neutrons heb ik ook lang getwijfeld. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Open Pro - DT240s, maar ik weet zeker dat ik ook tevreden zou zijn geweest met de Neutrons.

Ik herken dat gevoel van comfort. Toen ik m'n Litespeed Teramo voor het eerst ging uitlaten, weet ik nog dat ik op de klinkerweg voor het huis wegreed. Afkomend van m'n andere fiets (alu Cube Agree Black) was ik gewend dat ik trillingen behoorlijk door zou krijgen. Nu keek ik direct naar beneden aangezien ik dacht dat m'n bandjes te zacht stonden...

Er zijn al eerder discussies over gevoerd, maar het is niet zo zeer het materiaal titanium an sich, maar eerder de dunnere buizen van het frame welke zorgen voor comfort.

@BianchiSL3: Aha, dat verklaart het 1 en ander. Balen man! Ben erg benieuwd naar meerdere foto's!!! Hopelijk kun je volgend weekend een mooie rit maken.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 29 jan 2008 00:39

Leuk blauwe band voor met zwart achter.

davidtwc
Forum-lid

davidtwc 29 jan 2008 16:33

JA , normaal staat er achter ook een blauwe band op maar die was kapot gegaan en tot morgen doe ik het met een zwarte band

yenssen
Forum-lid

yenssen 29 jan 2008 17:17

Vorige week ook mijn nieuwe fiets die in bestelling opgehaald. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben.
Zie de foto's...

[img=http://img181.imageshack.us/img181/3856/dscf1300xj8.jpg]

[img=http://img181.imageshack.us/img181/4176/dscf1304ns0.jpg]

Plaats reactie