Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 19 mar 2008 11:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@litespeed zadel zou nog 1cm verder naar achter kunnen.
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 mar 2008 11:24

Crankstel en witte Nokons zijn niet mijn smaak, verder absolute droomfiets!
Dat nieuwe Schmolke stuur is mooi! :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 19 mar 2008 11:51

Crankstel wordt nog vervangen door een Clavicula of Zipp VumaQuad.
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 19 mar 2008 11:57

Ik zou voor de VumaQuad gaan.... lagere Q-factor en mooier imo.
Clavicula heeft wel heel erg die puur technische Duitse 'Leichtbau' uitstraling (zoals de Spin van M@ve zeg maar), de Vuma oogt iets 'gladder' en sneller en past beter bij het frame vind ik.

(en de dollar staat lekker laag, dus waarom niet?)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 mar 2008 11:57

Hele mooie fiets. Ik kijk al uit naar mijn SLC-SL :)

Ik kan me volledig vinden in Scepticus' opmerkingen. De witte Nokons had ik dus ook achterwege gelaten, en ook geopteerd voor een ander crankstel (bij mij: Zipp VumaQuad) en ook de afwerking met gouden boutjes en ketting had niet gemoeten... Teveel "bling bling" op een fiets die dat niet nodig heeft om klasse uit te strale imho.

Blijft uiteraard een beauty !
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 19 mar 2008 12:01

Scepticus schreef:Crankstel en witte Nokons zijn niet mijn smaak, verder absolute droomfiets!
Dat nieuwe Schmolke stuur is mooi! :)


een erg gave fiets zoals ik al gemeld had, wat betreft het stuur, volgens mij is dit juist de 'oude' vorm.. de nieuwe vorm heeft een backsweep en dat heeft deze niet. het Zipp crankstel is inderdaad super zou het graag op m'n colnago plaatsen. wat betreft die lage dollar, dat is inderdaad zo, maar de douane en invoerkosten zijn volgens mij zo dat je weinig profijt meer hebt maar dat kan ik ms hebben.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mar 2008 12:04

Hé, dat is mijn uitspraak ;)

Je hebt inderdaad gelijk, maar er zijn natuurlijk wel meer mogelijkheden om iets uit Amerika hier te krijgen. Bijvoorbeeld laten bezorgen op een Amerikaans adres (een hotel werkt ook goed) en mee laten nemen door iemand. Trouwens, sommige dingen zijn nu zo goedkoop geworden dat het zelfs mét inklaringskosten de moeite loont.

Persoonlijk goede ervaringen mee.

Prachtfiets trouwens!

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 19 mar 2008 12:07

dat werkt inderdaad goed, helaas heb ik geen vaste kennissen in amerika, (mocht je evt. iets kunnen betekenen dan sta ik open voor een PM). maar dit is geheel off topic.. Roger een superfiets en ik zie die clavicula of VuaQuad graag gemonteerd :)

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 19 mar 2008 12:18

C a s r a n schreef:Hele mooie fiets. Ik kijk al uit naar mijn SLC-SL :)

de afwerking met gouden boutjes en ketting had niet gemoeten... Teveel "bling bling"

Blijft uiteraard een beauty !


Das nou precies wat mijn vrouwtje ook al zei toen zij het fietsje zag.
En die heeft geen verstand van fietsen dat geef toch reden om snel een ander crank te steken.

Bedankt voor jullie complimenten
I live to ride,I ride Passoni

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 19 mar 2008 13:13

roger

you have a dreambike!!! Ik zelf zou er maar amper mee durven rijden nee hoor :) , maar wat andere zeggen over die witte nokons , ik vind ze echt mooi dus laat ze maar steken. Verder zou ik gewoon het zipp vuma quad monteren past beter bij dit frame, maar persoonlijk vind ik de clavicula dan weer beter passen bij de LW :) mss nog wat "sparen" voor de zipp zedtech wielen die zijn ook uber :)
je hebt nog genoeg mogenlijkheden.

ik zou zeggen rijden maar :)

ff oftopic is het vuma quad crank nu lichter als clavicula ? zal eens ff googlen :)

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 19 mar 2008 13:56

roger schreef:@litespeed zadel zou nog 1cm verder naar achter kunnen.
Euh...hoe bedoel je dat? Het zadel kan nog een cm naar achteren omdat de rails nog een cm vlak is naar voren toe? Maar IMO, niemand haakt er op in dus ik ben waarschijnlijk de enige, zit het zadel nu al onverantwoord ver naar achteren op de zadelpen. De rails gaat enorm belast worden op deze wijze. En dan zou het zadel nog een cm verder naar achteren kunnen?! Ik niet begrijp...

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 19 mar 2008 14:18

Nee er is een verdikking voor de bevestiging op de zadelbrug hier kan je hem zonder risico bevestigen zonder dat hij het begeeft daar heb ik nog 1cm over,zadel is overigens geschikt voor 85kg zelf ben ik er 74 moet geen probleem zijn denk ik.
I live to ride,I ride Passoni

Plaats reactie