Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

walter-
Forum-lid HC

walter- 21 jan 2019 07:40

Skihandschoenen aan de voeten?

Kluus
Forum-lid

Gebruikersavatar Kluus 21 jan 2019 08:46

Het was wel koud ja, de computer gaf -10 aan en zo voelde het ook wel. Na het eerste kwart van de route was mijn bidon compleet dicht gevroren dus ook de vochtinname moet er een beetje aan geloven. Voor de zekerheid maar een bidon mee naar boven genomen (normaal laat ik ze op de fiets) om te ontdooien voor de terugweg.

walter-
Forum-lid HC

walter- 21 jan 2019 08:49

-7 voor mij: ijs in de baard bij aankomst na 40 minuten...
Ik had het niet door tot ik de ijsbrokjes voor mij op grond zag vallen.

Net geen koude voeten en met skihandschoenen.

Walter

walter-
Forum-lid HC

walter- 21 jan 2019 09:00

Mmm: na 40 minuten fietsen in de vrieskou alles ok; nu in de trein na 15 minuten krijg ik koude voeten....
NMBS?

blurg
Forum-lid

blurg 21 jan 2019 10:03

Mooi deze verhalen! :-) Leuk om als je op het werk arriveert, te lezen hoe anderen het ervaren hebben.

Ijsklonten in de baard! Echte mannen! :-D

Ik heb -8 gemeten langs de dijk en in het bos. Extra laagje aan gedaan vandaag,
Fietshandschoenen IN mijn motor handschoenen gedaan
Wandelsokken in de schoenen en dan nog overschoenen, maar na 25km kreeg ik toch echt koude tenen.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 21 jan 2019 12:02

Vanmorgen Koud (met hoofdletter K) maar weinig wind, waardoor het mij eigenlijk wel mee viel. Gewoon zomerschoenen met dikker overschoenen en lobster handschoenen. Winddichte helmmuts, twee thermoshirtjes me een jack en een warme lange collant. Prima zo. Wel volledig bevroren bidon en en snot dat ik afgeveegd had met man onderarm wat bevroren op mijn ja, zag er wel grappig uit. Verder prachtig kunnen genieten van de maan die steeds meer achter de aarde uitkwam de maansverduistering was net bijna volledig voorbij toen ik op het werk kwam. Was eigenlijk wel een lekker ritje, beter dan nattigheid, of de sneeuw die ze nu voorspellen. We, merk ik dat fietsen met deze kou meer energie vraagt, snelheid daalt echt een km of 2 tov temperaturen boven de 8 graden aan de andere kant van het vriespunt.
Ach, ik zeg ook maar wat

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 21 jan 2019 12:10

Koude lucht is dikker dan warme, het kost dus ook echt extra energie om hetzelfde tempo te rijden.

DDX
Forum-lid HC

DDX 21 jan 2019 14:12

Lekker warm ingepakt was het prima te doen.
-8 op de wahoo en winterschoenen konden niet voorkomen dat ik toch koude tenen kreeg.
Verder alles prima op temperatuur, alleen buff was half bevroren toen ik hem afdeed op het werk.

jepickx
Forum-lid

Gebruikersavatar jepickx 21 jan 2019 19:39

Zag twee meetpunten met -9 op de schaal. Uit voorzorg vanmorgen winterjack over m'n normale outfit en bovendien een windjack daar weer over heen. En -met dank voor de tip ergens op dit forum- beenstukken over de fietsbroek. Op m'n hoofd alleen een helm. Begon na twee km dan ook koude oren te krijgen, maar een paar km verder was dat ook weer weg. Alleen maar last van koude handen gehad. Wat dan helpt is zo nu en dan je hand op je billen leggen. Geeft toch wat verlichting. Maar kreeg ondanks dat de deur van het fietsenhok niet op slot! Het halsbandje van mijn helm had ik maar niet vastgedaan, want dat krijg je op zo'n moment ook niet los.
Vanmiddag zonder windjack en beenstukken gefietst, voelde soms toch wat kouder dan vanochtend.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

walter-
Forum-lid HC

walter- 21 jan 2019 19:41

Vanavond eerst beginnen rijden met de dunnere handschoenen. Ik dacht dat die me tot 0 graden hielpen. Na 5 minuten de skihandschoenen terug aangedaan.
Thuisgekomen stond 0 graden op meter. Ik ben een watje...

DDX
Forum-lid HC

DDX 21 jan 2019 21:16

Gevoelstemperatuur was vanavond stuk kouder doordat er best veel vocht in de lucht zat.
M'n schijfremmen krijsten het ook iedere keer uit door dat vocht.

Ik hoop dat het morgen echt sneeuw is trouwens en niet vieze drap.

Salteh
Forum-lid
Contact

Salteh 21 jan 2019 21:48

Ik hoop dat het morgenmiddag een beetje te doen is.. Ga in ieder geval op de fiets heen.. terug kan ik altijd nog de bus nemen (duurt wel twee keer zo lang..)

Plaats reactie