iemand al de Garmin edge 705??
Heb vandaag een rit gereden van 157 kilometer, maar kan deze niet uploaden in garmin connect. Bij het aankoppelen van mijn 705 zag ik dat hij de rit "wegschreef",
maar als ik op de knop Nieuwe activiteit uploaden druk volgt de melding No new activities to upload. In de map History op mijn 705 staat wel een nieuwe activiteit (2011-08-07-14-27). Wegschrijven via een andere site lukt ook niet.
Bij Bike Route Toaster volgt de melding:The course could not be created. Please check that the file is in the correct format.
Bij GPsies via downloaden via bladeren volgt de melding: Bij het verwerken van de data is de volgende fout opgetreden: The element type "Track" must be terminated by the matching end-tag "".
Bij GPsies via importeren via Garmin GPS: 0 routes, 0 tracks and 6 waypoints found.
Bij Bikely volgt de melding: 413 Request Entity Too Large.
Heb de afgelopen weken geen problemen gehad en ook niets gewijzigd voor wat betreft een update of zo!
Wie o wie weet wat er aan de hand is?
maar als ik op de knop Nieuwe activiteit uploaden druk volgt de melding No new activities to upload. In de map History op mijn 705 staat wel een nieuwe activiteit (2011-08-07-14-27). Wegschrijven via een andere site lukt ook niet.
Bij Bike Route Toaster volgt de melding:The course could not be created. Please check that the file is in the correct format.
Bij GPsies via downloaden via bladeren volgt de melding: Bij het verwerken van de data is de volgende fout opgetreden: The element type "Track" must be terminated by the matching end-tag "".
Bij GPsies via importeren via Garmin GPS: 0 routes, 0 tracks and 6 waypoints found.
Heb de afgelopen weken geen problemen gehad en ook niets gewijzigd voor wat betreft een update of zo!
Klinkt als een corrupt bestand. Kan wel eens gebeuren, zeker bij grotere bestanden. Je kunt ze soms fixen met het programma TCX Converter (http://www.teambikeolympo.it/TCXConvert ... r_ENG.html" onclick="window.open(this.href);return false;)stephan68 schreef:Heb vandaag een rit gereden van 157 kilometer, maar kan deze niet uploaden in garmin connect. Bij het aankoppelen van mijn 705 zag ik dat hij de rit "wegschreef",
Yes, yes, yes!!! Gelukt!brambk schreef: Klinkt als een corrupt bestand. Kan wel eens gebeuren, zeker bij grotere bestanden. Je kunt ze soms fixen met het programma TCX Converter (http://www.teambikeolympo.it/TCXConvert ... r_ENG.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Met dank aan Brambk voor de tip van de dag!!!
-
- Forum-lid
Wellicht is het al eens aan de orde gekomen in dit topic, maar is zo groot geworden dat ik met de zoekfunctie er ook niks over kan vinden:
Sinds korts doet mijn hartslagfunctie het niet goed meer op de Edge 705. Bij het omdoen van de band geeft de Edge 705 gelijk aan dat ik een hartslag heb tussen de 200-240. Soms doet de band het wel goed, maar na een kwartier fietsen schiet de hartslag weer naar de 200-240. Ik heb al de batterij in de band vervangen en de band zelf ook schoongemaakt, helpt nog niet veel. Iemand ervaringen hiermee?
Sinds korts doet mijn hartslagfunctie het niet goed meer op de Edge 705. Bij het omdoen van de band geeft de Edge 705 gelijk aan dat ik een hartslag heb tussen de 200-240. Soms doet de band het wel goed, maar na een kwartier fietsen schiet de hartslag weer naar de 200-240. Ik heb al de batterij in de band vervangen en de band zelf ook schoongemaakt, helpt nog niet veel. Iemand ervaringen hiermee?
Zie ook http://janvdsande.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info en blog.
Ik merkte afgelopen week met een tocht door de regen dat na een uur rijden er (bijna) geen hoogte meters meer geproduceerd werden. Ging ik 30 meter naar beneden, gebeurd er niets, klim ik 30 meter weer niets en stijgt mijn totaal aantal hoogte meters niet.
Is dit een bekend probleem met regen? Verder deed het apparaat wat ik verwacht, en heb ik frimware versie 3.30.
Is dit een bekend probleem met regen? Verder deed het apparaat wat ik verwacht, en heb ik frimware versie 3.30.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ja dit is een bekend probleem. Het probleem zit 'm niet in de firmware, maar in de hardware. Er zitten kleine gaatjes aan de onderkant van de 705, in de regen gebeurd het vaak dat er een druppel op komt en dan werkt de hoogtemeter niet meer.
Als je wel weer hoogte gegevens wilt hebben moet je de volgende keer de Garmin even van 't stuur halen en hard op de gaatjes blazen, dan komt er daarna wel weer lucht bij de barometer.
Als je wel weer hoogte gegevens wilt hebben moet je de volgende keer de Garmin even van 't stuur halen en hard op de gaatjes blazen, dan komt er daarna wel weer lucht bij de barometer.
Ik ga binnenkort op vakantie naar het meer van annecy en heb wat mooie routes gevonden die ik op mijn gps wil zetten.
Nu weet ik niet meer of ik het in dit topic ergens gelezen heb, maar klopt het dat je een gpx route van bv. 2000 track punten niet in zijn geheel op de edge 705 kan zetten maar dat je deze het beste kan splitsen in 4 stukken van splitsen ?
Ik vraag het toch maar even want ik heb nu een stuk of 7 routes gevonden en het best wat werk om deze te splitsen.
Bij voorbaat dank voor julie reaktie.
Nu weet ik niet meer of ik het in dit topic ergens gelezen heb, maar klopt het dat je een gpx route van bv. 2000 track punten niet in zijn geheel op de edge 705 kan zetten maar dat je deze het beste kan splitsen in 4 stukken van splitsen ?
Ik vraag het toch maar even want ik heb nu een stuk of 7 routes gevonden en het best wat werk om deze te splitsen.
Cannondale Synapse Ultegra
Volgens de specificaties in de handleiding , http://www8.garmin.com/manuals/Edge605_ ... ijzing.pdf, 16.383 trackpoints .lowermate schreef:Ik ga binnenkort op vakantie naar het meer van annecy en heb wat mooie routes gevonden die ik op mijn gps wil zetten.
Volgens mij kun je het aantal trackpoints van een gpxroute , tenminste in GPSies ( onder ; laat opties zien ) , reduceren tot een minder aantal .
Volgens mij kun je via mapsource de route eenvoudig opsplitsen : GPSies , download als GPXroute , downloaden en openen in Mapsource . Je krijgt dan waypoints naast de route te zien en dan de route in bev 4en op te splitsen door steeds een driekwart van de waypoints te verwijderen . Alleen heb ik dit nog nooit uitgeprobeerd , dus echt zeker ben ik niet .
Mapsource instructiefilmpje(s) : http://www.youtube.com/watch?v=nLjpX39SX5A
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
"Volgens de specificaties in de handleiding , http://www8.garmin.com/manuals/Edge605_ ... ijzing.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;, 16.383 trackpoints ".
Dus je bedoelt dat dat spitsen eigenlijk helemaal niet hoeft ?
Cannondale Synapse Ultegra
Zet al die routes of tracks eens op je apparaat en kijk eens wat ie doet of zegt als je hem opstart .lowermate schreef:"Volgens de specificaties in de handleiding , http://www8.garmin.com/manuals/Edge605_ ... ijzing.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;, 16.383 trackpoints ".
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Ik heb al geruime tijd een 705 en eigenlijk nooit problemen gehad. Tot vorige week. In een kan het apparaat geen satellieten meer vinden! Ik heb de update 3.3 geïnstalleerd, gereset en buiten laten liggen voor 'a clear sky' en toen vond het apparaat de satellieten weer! (Hoera!). Toen ik de vorige dag om 07:00 op mijn fiets stapte om een gemaakte route te gaan fietsen, weer hetzelfde probleem: geen satellieten! Gelijk op de fiets gereset, geen resultaat. De rest van het weekend de Garmin niet aan gehad en op mijn 'gevoel' genavigeerd....:S
Nu heb ik alle moed weer bij elkaar geschraapt om nog een keer te resetten, buiten laten liggen, maar nog steeds vind ie geen satelietten (Op een plek waar die het de vorige keer wel vond!). Zijn er mensen die dit eerder hebben gehad? What to do....? :S
Nu heb ik alle moed weer bij elkaar geschraapt om nog een keer te resetten, buiten laten liggen, maar nog steeds vind ie geen satelietten (Op een plek waar die het de vorige keer wel vond!). Zijn er mensen die dit eerder hebben gehad? What to do....? :S