Met dezelfde lichaamsverhoudingen zit ik op een Cento 1 Air op maat L. Vergeleken met een GTR is de geo vd Air: reach +4mm/stack - 12mm. Op pagina 261 is te zien hoe de afstelling met 15mm spacers eruit ziet en ik beschouw mezelf niet als flexibel. Ik houd van gestrekt zitten (110mm stem) maar niet extreem en de drop valt ook mee. Wellicht geeft dit een idee hoe iemand met dezelfde lichaamsmaten op een GTR zou passen. Ik zou voor een L gaan.
Wilier
Met dezelfde lichaamsverhoudingen zit ik op een Cento 1 Air op maat L. Vergeleken met een GTR is de geo vd Air: reach +4mm/stack - 12mm. Op pagina 261 is te zien hoe de afstelling met 15mm spacers eruit ziet en ik beschouw mezelf niet als flexibel. Ik houd van gestrekt zitten (110mm stem) maar niet extreem en de drop valt ook mee. Wellicht geeft dit een idee hoe iemand met dezelfde lichaamsmaten op een GTR zou passen. Ik zou voor een L gaan.
Opzich kun je het allebei net zo makkelijk oplossen:
Stack: Meer (of minder) spacers
Reach: Kortere stuurpen of stuur met minder reach.
Wat ik het voordeel vindt bij het oplossen dmv reach is dat met minder of zonder spacers kunt rijden..
Stack: Meer (of minder) spacers
Reach: Kortere stuurpen of stuur met minder reach.
Wat ik het voordeel vindt bij het oplossen dmv reach is dat met minder of zonder spacers kunt rijden..
Ik ben tóch een beetje huiverig om een carbon frame te kopen. Als ik zo door het forum heen blader, kom ik best wat scheuren tegen, inclusief discussies of het onder garantie valt of niet... Wie overtuigt me? Of anders een Eddy Merckx Strada?
Alle frames kunnen stukgaan, dat geldt net zo goed voor aluminium, titanium en staal.
Wel heeft Wilier een wat dubieze reputatie als het gaat om garantie-afhandeling. Als je gevoel hebt met het merk Wilier dan wil je dat risico vast aangaan. Ben je niet sterk gebonden aan het merk Wilier en sta je wat rationeler, of meer risicomijdend, hierin, dan kan een ander merk net zo goed zijn, met een betere garantie-afhandeling.
Wel heeft Wilier een wat dubieze reputatie als het gaat om garantie-afhandeling. Als je gevoel hebt met het merk Wilier dan wil je dat risico vast aangaan. Ben je niet sterk gebonden aan het merk Wilier en sta je wat rationeler, of meer risicomijdend, hierin, dan kan een ander merk net zo goed zijn, met een betere garantie-afhandeling.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Carbon frames zijn ondertussen wel gewoon in orde.
En mocht er iets mis gaan heb je minimum 2 jaar garantie en bij sommige merken zelfs levenslang op het frame.
Maar als je achter andere merken begint te vragen ga je in het Wilier topic off-topic.
En mocht er iets mis gaan heb je minimum 2 jaar garantie en bij sommige merken zelfs levenslang op het frame.
Maar als je achter andere merken begint te vragen ga je in het Wilier topic off-topic.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Om 12:21 stel je hier een vraag en om 18:31 heb je een ander merk aangeschaft.
Dat is lekker snel, er zijn er die maanden over zo'n beslissing doen.
Succes met je nieuwe fiets.
Dat is lekker snel, er zijn er die maanden over zo'n beslissing doen.
Succes met je nieuwe fiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Vijgen na pasen, maar Wilier en garantie is echt wel een drama. Ik heb genoten van mijn Wilier tot ik een probleem had. Geen Wilier meer voor mij.