Pagina 263 van 670

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 23 okt 2013 15:26
door CoenT86
Ik heb ook het bovenstaande patroon, en ook van farsports (niet met DT-swiss naaf).
na een kilometer of 2000 nog 0 problemen mee gehad! ook niet in een sprint o.i.d.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 23 okt 2013 22:40
door mhooghiemstra
@zlyrnix: mag ik weten wat je voor die wielen moet betalen?
Ik zit namelijk zelf ook te denken aan zo'n setje wielen met alu remrand.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 24 okt 2013 10:08
door zlyrinx
Ik heb Bella (mijn contactpersoon bij Farsports) een mailtje gestuurd en antwoord gekregen dat ze het alsnog 2x/2x zullen spaken. Het is niet noodzakelijk, maar het zou een stijver wiel geven. Heel vriendelijk dat dit zonder problemen wordt geregeld.

Ik ben sowieso zeer te spreken over de communicatie met Farsports. Bella geeft razendsnel antwoord - zeker gezien het tijdsverschil - en spreekt bovendien zeer fatsoenlijk Engels. Je wordt geholpen met keuzes, men is allervriendelijkst en geduldig op het moment dat je eerst nog wat wilt uitzoeken met betrekking tot de onderdelen, en als slagroom op de taart krijg ik gratis een setje 3K glossy spacers, 8x de Farsports wielstickers en titanium snelspanners a 40 gram. Ook het feit dat de spaakspanning achteraf wordt gecontroleerd en de wielen zijn gekraakt geeft mij veel vertrouwen.

@mhooghiemstra: ik was uiteindelijk, alles er op en er aan 400 euro kwijt. Dit is ongeveer 325 euro voor de wielset (met Novatec SL naven: A291SB/F482SB), dikke 60 euro verzenden en 15 euro Paypal-transactiekosten. Ik hou nog wel rekening met inklaringskosten, maar er is mij verteld dat het via Engeland naar Nederland wordt gezonden (als gift), omdat dit in de ervaring van Farsports de minste problemen/kosten oplevert.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 24 okt 2013 12:51
door RacingRalph
Dat is nog eens handige info, men heeft daar nog eens wat aan!

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 25 okt 2013 16:52
door mhooghiemstra
Ik ben nu druk met Bella van Farsport aan het mailen.
Ik heb mijn oog op de 50mm velg met alu remrand laten vallen.
Ik wilde er graag witte spaken in hebben maar die hebben ze niet van Sapim. Ze stelde toen voor om er Pillar spaken in te doen.
Ik heb gelezen dat het wiel stijver wordt met Sapim spaken. Heeft iemand ervaring met Pillar spaken?

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 25 okt 2013 18:40
door amclassic-fan
Waarom zou een wiel stijver worden van Sapim spaken? Staal uit België is niet stijver dan Chinees staal.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 25 okt 2013 21:33
door vrderuiter
amclassic-fan schreef:Staal uit België is niet stijver dan Chinees staal.
Geen (stalen) speld tussen te krijgen, me dunkt...

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 25 okt 2013 22:02
door mhooghiemstra
Het schijnt dat Pillar spaken zachter zijn en dus flexibeler. Waardoor het wiel dus ook minder stijf wordt.
heb ik van horen en zeggen. En kan het me ook goed voorstellen de manier waarop de spaak gemaakt is de rijeigenschappen van het wiel beïnvloeden.
Staal uit België zal best het zelfde zijn als staal uit China maar volgens mij gaat het er om hoe het bewerkt wordt.
.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 25 okt 2013 22:19
door amclassic-fan
Spaken worden gewoon op dezelfde manier gemaakt. Er zit wat verschil in de vorm zitten, waardoor de ene spaak minder mooi aansluit in een bepaalde naaf en andersom. Verschil in sterkte is een stuk aannemelijker dan verschil in stijfheid van spaken die even dik zijn en beide van staal gemaakt zijn.

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 25 okt 2013 22:38
door arnoudrace
http://www.pinkbike.com/news/To-the-Poi ... -2013.html

Lees dit eens en ga dan nog eens terug naar je stellige uitspraken

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 26 okt 2013 15:34
door kees0251
mhooghiemstra schreef:Het schijnt dat Pillar spaken zachter zijn en dus flexibeler. Waardoor het wiel dus ook minder stijf wordt.
heb ik van horen en zeggen.
.
Nonsens..
De E-modulus is de parameter van stijfheid.
Hoeveel vervormt een materiaal bij een bepaalde belasting.
De E-modulus is bij alle materialen die staal genoemd worden (waarvan het hoofdbestanddeel ijzer is) vrijwel gelijk.

Zachtere spaken hebben een lagere rekgrens en breeksterkte , dat kan weer wel.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 26 okt 2013 16:56
door amclassic-fan
arnoudrace schreef:http://www.pinkbike.com/news/To-the-Poi ... -2013.html

Lees dit eens en ga dan nog eens terug naar je stellige uitspraken
En wat zegt dit dan over dat die Pillar spaken slap zouden zijn?