Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 14 apr 2013 18:28

Fraai! Heb je die wielen met die CK naven zo laten spaken bij v. Tuyl?
Afbeelding

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 14 apr 2013 19:15

Litespeed gekocht in Bergen op Zoom?
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 14 apr 2013 20:28

Ja klopt.
De wielen waren dus tweedehands, weet niet waar ze gespaakt zijn.
Edit: Was eigenlijk op zoek naar R45 wielsets op marktplaats toen ik op deze uitkwam. De rest van de fiets er ook maar bij gekocht en ben er heel blij mee.

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 15 apr 2013 19:10

Wat zijn die lassen van de litespeed super mooi gelast
Veel plezier met je titanium fiets

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 16 apr 2013 13:35

Helemaal mee eens!
Afbeelding
Afbeelding
Edit : Hier in Leuven is het water nogal kalkhoudend zoals je ziet.
Ben niet de beste poetser, fiets liever met een fiets :)

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 16 apr 2013 19:08

ff doekje eroverheen halen waar je wat WD40 op hebt gespoten. Binnen no time weer netjes en kost echt nog geen minuut.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 17 apr 2013 15:03

Discussie met m'n fietsmaat: "Wat voor type rijder, kiest nou titanium? Is dit een specifiek type rijder of gewoon een rijder die eens iets anders wil?" In de meligheid van het gesprek kwam het volgende naar voren: Een titanium fiets moet je verdienen. De rijder kenmerkt zich door jarenlange fietservaring, verschijnt altijd met een gepoetste fiets aan de start, laat zich niet tegenhouden door kou, wind of een buitje. De titanium rijder is zo 'n type dat pas op kop gaat rijden als de rest er doorheen zit en heeft een voorliefde voor het klassiekerwerk.(of tochtjes die hierop lijken) En over het algemeen is 'ie de 40 gepasseerd (of zit er gruwelijk dicht tegenaan). Hij helpt de bandjes van een lekgereden teammaat wisselen en irriteert zich mateloos aan slecht lopende/afgestelde fietsen. Hij laat de plaatsnaambordsprintjes aan anderen, zal altijd goed voorbereid op pad gaan(regenjackje bij twijfel, extra bandje) en heeft geen hekel aan solo tochtjes en 's ochtend heel vroeg vertrekken. De titaman wordt niet blij van een stranddag, maar wel van een wit wijntje in de schaduw van een frans terrasje.. Volgens m 'n fietsmaat dus een kalende, sociale, fanatieke toerfietser met een tik voor spulletjes..... wie helpt ons deze discussie voort te zetten.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4947
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 apr 2013 16:10

Het enige waar ik me niet in kan vinden is het Frans terrasje, dit hoort een Italiaans terrasje te zijn. Met een groot bord pasta. :-)

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 17 apr 2013 18:08

Ik voel me met mijn 22 jaar niet direct gruwelijk dicht tegen de 40 aan zitten, laat staan gepasseerd.
En ik stoor me enkel aan mijn eigen fiets wanneer niet perfect afgesteld, fietsen van anderen doen me niets (mens erger u niet, verwonder u slechts).

Moet bij de rest wel zeggen dat het bijna eng is, zo juist.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 17 apr 2013 19:41

rico8 schreef:..."Wat voor type rijder, kiest nou titanium? Is dit een specifiek type rijder of gewoon een rijder die eens iets anders wil?" In de meligheid van het gesprek kwam het volgende naar voren: Een titanium fiets moet je verdienen. De rijder kenmerkt zich door jarenlange fietservaring, verschijnt altijd met een gepoetste fiets aan de start...En over het algemeen is 'ie de 40 gepasseerd... Hij laat de plaatsnaambordsprintjes aan anderen, zal altijd goed voorbereid op pad gaan... en heeft geen hekel aan solo tochtjes en 's ochtend heel vroeg vertrekken. De titaman wordt niet blij van een stranddag, maar wel van een rosé wijntje in de schaduw van een Frans terrasje.. Volgens m 'n fietsmaat dus een kalende, ...fanatieke toerfietser met een tik voor spulletjes..... wie helpt ons deze discussie voort te zetten.
Heb de op mij (min of meer) van toepassing zijnde criteria er maar even uitgelicht (en de kleur van de wijn aangepast, alhoewel wit mag 's zomers ook wel hoor ;)) . Aangezien ik sterk indivudalistisch ben ingesteld (en fiets), beschouw ik mijzelf ook niet per sé als een echt 'sociale' fietser..., dus die criteria heb ik ook maar weggelaten ;) . Maar uiteindelijk heb ik uit praktische overwegingen voor titanium gekozen: fiets in de auto, uit de auto, in de auto, uit de auto..., geen 'gedoe' met lakschade en een titanium frame/fiets is veel minder 'modegevoelig', dus rijd je na jaren nog steeds op een (erg comfortabele en) niet gedateerde fiets...
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 17 apr 2013 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 17 apr 2013 20:14

ben 52 en rij op titanium voor het comfort gisteren weer een een ritje op mijn carbon ridley wat viel dit tegen na een half jaar op mijn titanium fiets gefietst te hebben,
ook het tijdloze het ambachtelijke waardeer ik in titanium.
denk niet dat ik nog veel rij op mijn carbon fiets

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 17 apr 2013 20:14

ben 52 en rij op titanium voor het comfort gisteren weer een een ritje op mijn carbon ridley wat viel dit tegen na een half jaar op mijn titanium fiets gefietst te hebben,
ook het tijdloze het ambachtelijke waardeer ik in titanium.
denk niet dat ik nog veel rij op mijn carbon fiets

Plaats reactie