RacingRalph schreef:Dat is nog eens handige info, men heeft daar nog eens wat aan!
In het kader van nog meer handige info:
Vanmiddag stond de koerier voor de deur met een mooie doos uit China. Uiteraard zaten daar mijn wielen in en ik ben meer dan tevreden met hoe ze er uit zien en hoe ze rijden. Het is de alu/carbon clincher versie, 50mm hoog in 3k glimmend carbon. In de velg zit een bolling (beetje zoals Fast Forward wielen), wat zou moeten helpen met aerodynamica. Zit waarschijnlijk meer in het hoofd dan dat het echt helpt, maar het ziet er vooral mooi uit. De overgang van het aluminium naar het carbon is uiteraard verlijmd, maar dit is zeer mooi gedaan: geen lijmsporen oid.
Totaalgewicht op de weegschaal van Farsports was 1630gr, op de mijne kwam ik op 1639gr. Verwaarloosbaar, maar toch een mooi gewicht voor een hoog alu/carbon wiel.
Spaken zijn van Pillar, naven zijn van Novatec, dezelfde die Wheel-tec ook gebruikt bij het spaken van wielen. Dus de iets duurdere variant, die ik kon krijgen voor een 44 dollar meerprijs. In de hand lopen ze heerlijk licht. De achternaaf is luid, maar klinkt een beetje gedempt, dus niet zo'n heldere ratel als Campa wielen, maar wel even hard.
Meteen een velglintje er omheen gegooid, binnenbandje plus buitenbandje en een klein stukje gereden van 20km. (Bandjes - Conti GP4000s - gingen er moeiteloos omheen) Ze rijden heerlijk, maken een prachtig zoevend geluid en zijn flink stijf. Dit laatste merkte ik bij het stukje klinkers dat je hebt tussen de Amstel en het Amstelpark in Amsterdam, ik tril meer dan met mijn oude wielen. Ik had echter niet het idee dat het oncomfortabel was, maar dat zal pas blijken bij tochten rond de 100km.
De spaken waren zoals beloofd al voor 'gekraakt', ze waren dus ontstresst. Ik heb tijdens het ritje vanmiddag ook geen gepling en geplong van spaken gehoord die zich aan het zetten waren, dus deze belofte door Bella van Farsports lijkt te kloppen. Uiteraard zal de komende tijd blijken of de wielen ook echt recht blijven en de spaken op spanning blijven staan. Wellicht overbodig om te melden, maar de wielen zijn compleet vrij van zowel hoogte als breedte slagen.
Eerste indrukken zijn dus goed! Visueel zijn ze in mijn ogen erg aantrekkelijk. Mocht er interesse zijn, dan maak ik nog een paar foto's. Eventueel laat ik over een paar honderd kilometer nog eens weten hoe de wielen bevallen.
Tot slot: ik had er ook de tita snelspanners bij besteld die perfect werken, alleen (net als in een review die ooit online had gelezen) iets te lang. Een halve cm oid. Daar ga ik dus nog een ijzerzaagje op zetten om het mooi passend te maken. De spacers die ik er gratis bij heb gekregen waren niet voor niets gratis: ze zijn vreselijk dik, dus vallen een paar millimeter over mijn stuurpen heen. Ziet er niet uit en ga ik dus niet gebruiken.
Desondanks ben ik een zeer tevreden mens!