Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
mattbeone
- Forum-lid
mattbeone
19 jan 2010 16:47
De G26 lens is toch de shooting specific lens?
Quote Oakley site:
G26 Lens: Target-shooting-specific lens for flat to medium light. Enhances orange in targets while increasing contrast against green and blue backgrounds.
Not to be used for other activities.
Of is dit manufactorers bullshit?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
petje891
- Forum-lid
petje891
19 jan 2010 17:16
Dit is volgens mij idd "manufactorers bullshit", zie namelijk genoeg G26jes langskomen
Giant TCR Advanced - 7.3 kg
-
masterb
- Forum-lid
masterb
19 jan 2010 17:16
Not to be used for other activities = manufactorers bullshit
Ik fiets en schaats hier al een tijdje mee en dat gaat prima.
Tis gewoon een pettig en mooi lensje voor de niet al te zonnige dagen.
@Evert: we wachten rustig op het resultaat.
-
mattbeone
- Forum-lid
mattbeone
19 jan 2010 18:07
Okido, if you say so !
is inderdaad een mooie lens, past alleen absoluut niet bij mijn uitrusting
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
japiecarbon
19 jan 2010 18:38
Iemand zocht onlangs toch gele earsocks voor een radar,
hier staat een paar
-
adne
- Forum-lid
adne
19 jan 2010 19:18
Ik had hem ook al een PM gestuurd met die link;)
-
ttinnman
- Forum-lid
ttinnman
19 jan 2010 21:11
Ik ben op zoek naar een nieuwe bril en dan kom ik toch snel op oakley uit.
maar welke oakley past nu het best? ik zit te twijfelen tussen de M-frame, M-frame PRO, Radar en Jawbone.
Kan iemand me iets vertellen over de "fit"van elke bril? en welke voor- en nadelen er aan elke bril hangen??
Ik gebruik de bril eigenlijk alleen voor het fietsen.
-
timsen
- Forum-lid
timsen
19 jan 2010 21:22
De pasvorm van de brillen verschilt nogal !
Zo is mijn mening dat je een Radar en een M-frame en een Jawbone niet kan vergelijken.
Zo zit er ook een verschil tussen het dragen van een normaal M frame en een pro..
Persoonlijk vind ik een Pro wat fijner omdat deze wat stakker zit.
Wat betreft de radar.... ook hier zit verschil tussen de versie met gat en zonder gat(straight stem) in het frame. Met het gat is iets breder wat bij mij persoonlijk ervoor zorgt dat de wind achter het glas blaast wat voor traanogen zorgt.
De Jawbone vind ik persoonlijk geen fijne pasvorm hebben omdat bij mij het glas en frame tegen mijn wenkbrauw aandrukt..
Dus mijn advies is: Zoek een winkel en pas de verschillende brillen... dan kun je zelf zien wat het beste past bij jou !
-
martijnblaas
- Forum-lid
martijnblaas
19 jan 2010 21:54
heb afgelopen week de m-frame van mijn vader op gehad bij het schaatsen en toen ik weer veranderde naar mijn radar merkte ik toch wel dat voor schaatsen een m-frame veel fijner is omdat ie merkbaar lichter is. Maar voor fietsen vindt ik de radar toch fijner. Ik denk dat je ze gewoon moet passen. De jawbone heb ik wel is in een winkel opgehad, opzich ook een fijne bril maar verder geen ervaring mee. Succes!
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
-
masterb
- Forum-lid
masterb
19 jan 2010 21:56
De Radar en M-Frames zitten echt als sportbrillen. De Pro M-Frame zit het straks, daarom verdwijnen deze nooit uit mijn collectie. Ik vind ze het lekkerst zitten van allemaal. De Radar is aan de voorkant iets minder rond maar de pasvorm blijft wel goed strak. Van tranende ogen heb ik geen last, niet bij een M-Frame, niet bij een Radar Straight Stem en ook niet bij een gewone Radar.
De Jawbone staat op een of andere manier op een hoog voetstuk opdat meneer Armstrong er wel eens een rondje mee fietst. Ik vind die dingen ongeschik als sportbril. Ze sluiten af op je wang en de bril zit niet echt strak. Ze zijn gewoon ongeschikt voor mensen met een iets kleiner koppie...
-
tonibassi
- Forum-lid
tonibassi
19 jan 2010 22:04
-
stefan
- Forum-lid
stefan
20 jan 2010 00:02
Radar en M frame blijven favoriet. Mij staat de Radar (path) het beste. En dan vooral 'staat' qua looks. De M frame ziet er eigenlijk niet uit bij mij maar zit stiekem toch wel fijner.
Wel of geen Straight stem Radar maakt mij niets uit. Zit beide wel goed.
Tussen Pro M frame en M frame zit wel verschil qua pasvorm al is het verschil beperkt.
De Jawbone moet je inderdaad wel staan. Vooral iemand met een wat breder hoofd kan hem goed dragen. Vooral omdat deze wat minder strak zit dan bijv. een Radar. Bij een smal hoofd heb je kans dat de bril te los zit. Sommige hebben ook last van de Jaw (de onderste rand). Ik zelf vind het niet zo hinderlijk.
Ik was bijna vergeten om een foto te plaatsen van de True carbon Radar voor Evert en Martijn. Het is niet super duidelijk maar bij deze:
![Afbeelding](http://i48.tinypic.com/2d011li.jpg)