Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
yoda
- Forum-lid
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23
yoda
30 mar 2011 22:15
tomtom schreef:Stuurpen ff losdraaien, een beetje duwen en dan wordt de spleet hoogstwaarschijnlijk vanzelf kleiner en vervolgens stuurpen beetje naar beneden schuiven en weer vast draaien.....
of niet
Do or Do not.. There is no try
-
riksuijker
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12 aug 2008 10:00
riksuijker
31 mar 2011 13:50
Gisteren avond een mailtje gestuurd naar Canyon Benelux, en vanmorgen al een antwoord van Peter:
"Zo op de foto lijkt me de speling inderdaad groter dan normaal.
Graag zou ik dat hier in Heerlen bekijken en indien de speling inderdaad te groot is dat voor u oplossen.
U kan ons het frameset toesturen (wij vergoeden de verzendkosten) of u kan een afspraak maken en persoonlijk langskomen."
Ik ga het frame komend weekend dus maar opsturen naar Heerlen. Ik kan uiteraard ook zelf gaan proberen om de het probleem op te lossen (heb zelf al meerdere keren een nieuwe vork gemonteerd / ingekort), maar in verband met garantie e.d. lijkt me dat niet verstandig...
Als ik meer info heb, laat ik het jullie weten!
-
alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
-
Contact
alpdhuez53:15
31 mar 2011 14:35
Jammer, moet je toch nog ff geduld hebben met opbouwen. Vind het overigens een erg mooi frame. Misschien dat ik volgend seizoen mn F8 ook maar eens ga opwaarderen voor een koolstof versie
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
31 mar 2011 14:58
Zelf een fiets opbouwen (als je daar een fout mee maakt is je garantie ook weg( en niet even kunnen kijken of er iets niet goed zit. Voor ik een frame met de Tpg meegeef zonder zelf te constateren dat iets niet makkelijk zelf op te lossen is.......
-
yoda
- Forum-lid
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23
yoda
31 mar 2011 15:48
Ik zou ook het frame opsturen of zelf langs gaan voordat je zelf iets doet. Ik ben zelf ook een keer in Heerlen geweest. Aardige deskundige mensen en goede koffie
Als je nog een fiets hebt dan kan je meteen ook lekker in limburg gaan fietsen. Heb ik toen ook gedaan en overnacht in hotel Kadampa voor volgens mij 35,- incl ontbijt.
Do or Do not.. There is no try
-
gbjhillman
- Forum-lid
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14
gbjhillman
31 mar 2011 16:13
Even een vraagje: dat vierkante "deukje" achter de voorderailleurnok, waar is dat precies voor?
� De toestand in de bergen *
-
jasperr
- Forum-lid
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51
jasperr
31 mar 2011 16:38
Zodat de voorderailleur meer ruimte heeft (meer naar binnen kan). Anders loopt de ketting dus constant aan als je op het binnenblad rijdt.
-
lindert
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 aug 2007 22:33
lindert
01 apr 2011 21:10
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Ultimate CF en de Ultimate CF SLX? gewichtsverchil is te verwaarlozen en de geometrie is exact hetzelfde. Zal misschien al eens eerder gevraagd zijn, maar kon niet zo snel vinden. Bij voorbaat dank!
lindert
lindert
-
yoda
- Forum-lid
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23
yoda
01 apr 2011 21:27
Volgens mij nu ook niet meer heel veel. De SLX voorvork (die lichter is) zat volgens mij eerst niet op het CF frame. IK heb de SLX aangeschaft omdat ik de kleur toen mooier vond dan de CF met oranje accenten. Nu zou ik gewoon de CF kopen.
Do or Do not.. There is no try
-
the_coereur
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22 nov 2006 22:00
the_coereur
01 apr 2011 22:10
lindert schreef:Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Ultimate CF en de Ultimate CF SLX? gewichtsverchil is te verwaarlozen en de geometrie is exact hetzelfde. Zal misschien al eens eerder gevraagd zijn, maar kon niet zo snel vinden. Bij voorbaat dank!
lindert
Ik heb op velofolies een man van canyon zelf hier over gesproken. De frames zijn inderdaad identiek in geometrie, het grote verschil is dat de CF SLX 10% stijver en zoveel procent (weet het juiste getal niet) lichter is. Dit frame is speciaal ontworpen voor Jurgen Van den broeck. Dit is wat de man mij vertelde.
grtz angelo
-
smartfella
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 27 dec 2010 18:50
smartfella
02 apr 2011 13:56
[img=
http://img202.imageshack.us/img202/636/profielfoto2.jpg]
Update:
Kader: Canyon Ultimate Cf Evo
Groep:Srame Force 2010
Onderdelen: Ritchey wcs stuurpen en zadelpen, en een Pro Pilot stuur (vanwege de bocht die ik zo graag heb)
Pedalen: Time RXS carbon
Wielen: Ambrosio Crono - Dt Swiss 240s naven - Sapim CX-ray spaken
Tubes: Veloflex criterium - Vittoria Corsa Evo Cx
Voor mij (als student) is dit de perfecte wedstrijdfiets.
-
tomtom
- Forum-lid
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
- Locatie: Arnhem
tomtom
02 apr 2011 15:50
Mooie fiets hoor! Maar waarom het stuur zo laag en het zadel zo ver naar achteren en hoog? Wellicht een wat klein frame of......?
Aeroad
Grail
Ultimate